Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
18
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 496

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sannuz2009-09-15 23:39
Antal inlägg: 14

min pappa är djurgårdare, och han var på matchen. så när han kom hade han sagt till mamma om att detta var det värsta han hade varit med om.

Miss_jk2009-09-16 06:31
Antal inlägg: 8941

Bobo: Jo, det kanske man borde, och ingen har väl försvarat de inspringande idioterna? Hela läktaren buade.

sannuz: I så fall har din pappa levt i en väldigt skyddad värld innan denna match.

anneli: Dembo är inte alltid bra, men det är knappast hans fel att vi ligger där vi ligger. I princip hela laget har sugit denna säsong.

Årets man - Ej medlem längre2009-09-16 06:35
Antal inlägg: 242

Synd om hammarby som egentligen skulle leda allsvenskan om det inte vore för den korrupta domarkåren.
Maybach, har någon sagt åt dig att ta av filtret nån gång?

Palini2009-09-16 09:26
Antal inlägg: 1381

Finns det nånting grinigare, gnälligare, fegare , kinkigare och mer IQ-befriat än en fotbollsklack? De får minsann kasta glåpord, kasta in ölflaskor, biljardbollar, knivar och allt möjligt men så fort en spelare bara tittar på dem så skiter de i brallan och ska nita allt och alla.

De låtsas vara hårda och tuffa som sten, men så fort man blåser på dem så börjar de grina. Som sagt, det finns knappast nånting mer patetiskt och mindre IQ-befriat än en fotbollsklack.

"Usch, den elaka och stygga fotbollsspelaren hyssjade oss, han visade fingret, han jublade framför oss. Döda den jäveln."

riotfux2009-09-16 09:38
Antal inlägg: 190

palini, dina inlägg är mer befriade från substans och mer IQ-befriade än någons klack.

Synd att det urartade. skittråkigt att två personer tog sig in.

dock äcklar det mig att en malmö-supporter startar en sådan här tråd när drygt 150 personer togs av polisen utanför arenan vid malmö ff's hemmamatch mot helsingborg.

älska AIK

kajix2009-09-16 09:42
Antal inlägg: 7767

Palini har helt rätt. Jag skulle tro att det är en gruppdynamisk grej. Enskilt är ett fan ingen fan.

älska aik hata black army

Låftamannen2009-09-16 09:43
Antal inlägg: 120

Vilka var det som omhändertogs i samband med MFF-HIF? Just det, en massa HIF:are. Var det de du ville klaga på?

arfvidsson2009-09-16 09:46
Antal inlägg: 15

Vi leder serien och djurgårn åket ut (igen)

Maskulinist2009-09-16 10:06
Antal inlägg: 536

Heja Blåvitt!

Limer2009-09-16 10:40
Antal inlägg: 1214

Äntligen ett vettigt inlägg, Maskulinist.
Skämt å sido så håller jag i stort med Palini.

Vad är det som gör att vuxna människor tror att bara de är i grupp så får de häckla hur mycket de vill?
Är det ingen som är mån om spelarnas och domarnas säkerhet - oavsett om det är spelare från motståndarlaget?
Det finns väl ingen vettig människa som tror att deras "älsklingssport" gynnas av rötägg som kastar in saker på plan. Vore det nån ryggrad i dessa klackar så tog de och avvisade sina egna själva.

arfvidsson2009-09-16 10:42
Antal inlägg: 15

inatt jag drömde något som vi alltid drömt förut, jag drömde vi tog sm-guld och djurgårn åkte du.

Sm-Guldet ska hem till solna!

Robert_K - Ej medlem längre2009-09-16 10:53
Antal inlägg: 273

Härlig match var det. De som sa att det var den sämsta matchen på länge i Allsvenskan såg nog fel. Högt tempo och ett Djurgården som ville mycket, men saknade kunnandet.

Kruys visar rutin och reagerar perfekt för att få ett lag ur balans än mer i slagsida.
Luktar Superettan lång väg nu när t om ÖIS lyckats sprattla till. Vilka åker med ner? HBK? GAIS? Bajen?

ÄLSKA ÖREBRO! (Och vi har en pinsam förlust mot DIF i början)

Maybach2009-09-16 11:37
Antal inlägg: 2664

Palini och Limer
Hur rättvist är det att kalla en hel läktare för IQ-befriat?

Årets man
glömde att betaforumet har svårt att förstå ironi

Ibracadabra82009-09-16 11:41
Antal inlägg: 26

Jag står i klacken på norra stå. Jag kastar inget, slåss inte, skriker inte könsord, buar inte åt mina egna spelare och spiller inte ut öl på publiken runtomkring mig. Jag älskar mitt lag.

Jag står i klacken på norra stå. Jag sjunger, klappar, hånar domare och motståndare. Jag hatar för dagen min motståndare.

Jag kan prata nyanserat om fotboll med en djurgårdare och göteborgare.
Många som står på min läktare är fullkomliga idioter.

Vi som dock kan hantera en stor passion som fotbollen och dess supporterskap utan att kliva över civiliserade gränser är emotionellt sett stora vinnare och knappast ointelligenta.

Teddow2009-09-16 11:44
Antal inlägg: 271

Hoppas båda lagen förlorar.. skitlag båda två. Det är så mycket roligare att gå på fotboll när man hejar på laget som leder, måste vara tråkigt att endast se förlustmatcher.

Maybach2009-09-16 11:50
Antal inlägg: 2664

Det första stycket du skrev Ibra skrev jag för 10 minuter sen men skickade aldrig. Förutom att det i min verision är norra stå på söderstadion och inte råsunda som jag tror du menar?

Ibracadabra82009-09-16 11:56
Antal inlägg: 26

Råsunda är min läktare det stämmer. Är du också IQ befriad ; )

Teddow2009-09-16 11:59
Antal inlägg: 271

Djurgården - snart på en grusplan nära dig.

Mitch Ryder - Ej medlem längre2009-09-16 12:38
Antal inlägg: 631

Jag tror ju ändå på, att om man som supporter känner sig kränkt av det som händer på planen....då bör man nog lägga sig på soffan och prata ut. Allt för många av de som står eller sitter på läktaren, använder sitt "favoritlag" som penisförlängare. Det är nog därför ett derby är viktigast. Storleken syns bättre på nära håll.....

Palini2009-09-16 13:23
Antal inlägg: 1381

Maybach, det är inte särskilt rättvist. Naturligtvis generaliserar jag å det grövsta.

Klart att det finns även vettiga och normala människor i en fotbollsklack, men poängen är den att det knappast bara är två personer i en klack som blir helt galna (här generaliserar jag också) när t.ex. nån i motståndarlaget hyssjar en klack eller lite halvt provokativt kastar tillbaka en snusdosa på marken i riktning mot klacken. Poängen är den att "klacken" anser sig att ha rätt att göra i stort sett vad som helst mot spelare och domare, men gud förbjude om en spelare skulle råka göra ens en promille av samma sak mot en klack...

Fotbollsklackar (jag generaliserar fortfarande, det gäller naturligtvis inte alla) påminner på det sättet väldigt mycket om sekter. De ser sig själva som oantastbara och ofelbara och alla som på minsta sätt antyder nåt annat ska sättas dit hårt och fort.

Masspsykos och grupptryck funkade lite för bra i Tyskland på 30- och 40-talet. Det funkar fortfarande lite för bra i de flesta andra grupper, så även fotbollsklackar, som knappst är kända för att reflektera och tänka efter.

En grupp människor som styrs av en blandning av hormoner, alkohol, passion och känslor är nog bland det mest IQ-befriade jag kan tänka mig, oavsett om det är en fotbollsklack eller en kyrkokör.

Ett x antal vettiga individer i gruppen gör ingen skillnad, av den enkla anledningen att de varken hörs eller syns i den stora massan.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?