Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående19 377

Forumkategorier

Användare Inlägg  
älexändrä2009-09-30 22:33
Antal inlägg: 123

Ässät, håll fast vid dina drömmar. Du verkar som en väldigt trevlig och snäll människa och jag hoppas verkligen att du får dina drömmar i verkligheten någon gång!!

1stclassriot - skönt att det är någon som känner som jag och jag känner verkligen med dig. Det är Jävligt tröttsamt och det är svårt att hoppas när inget går som man vill när man verkligen försöker. Jag får inte ens komma på intervju och på så sätt kan jag aldrig få visa vad jag kan. Tydligen är man ingenting utan erfarenhet! SUCK!

1stclassriot2009-09-30 22:35
Antal inlägg: 522

av någon anledning har jag haft tur i kärlek sen jag gick ut gymnasiet men inte lika tur när det gäller jobb. har haft fler pojkvänner än fasta jobb... synd att man inte kan betala räkningar och shoppa för kärlek, då skulle jag va donald trump-rik!

Ässät2009-09-30 22:36
Antal inlägg: 4824

Tack så mycket älexändrä, det värmer en nybliven 40åring :)

älexändrä2009-09-30 22:37

ja, på så sätt har jag faktiskt också haft tur under den sista tiden. Men ja, kunde man leva på endast kärlek i dagens samhälle skulle det vara underbart. Men tyvärr så är man så otroligt beroende av pengar!

älexändrä2009-09-30 22:37

Ässet, fick du ett stort 40års kalas? :D

Ässät2009-09-30 22:39

Jag har bara tur i kärlek för stunden. Ingen vill ha mig så nu ger jag upp. Jo en vill ha mig men jag vill inte ha henne.

Äläx, jag firade min dag i söndags. Vi var 12 pers och jag bjöd på mat och tårta. Det var lyckat :) Idag firade min dotter med bihang mig. Dom gick för en stund sen.

lusdrama - Ej medlem längre2009-09-30 22:40
Antal inlägg: 481

jag är aldrig avundsjuk. faktiskt.

älexändrä2009-09-30 22:41

låter trevligt och jag är glad att det blev lyckat :D

Ässät2009-09-30 22:41

Ajjemen jag med :) och jag fick en helt underbar blombukett med blombud idag. Fina höstfärger.

mollee - Ej medlem längre2009-09-30 22:58
Antal inlägg: 6087

Avundsjuka är en äckligt ful egenskap... kan erkänna att jag själv kan bli avundsjuk över massor med saker, skäms alltid varke gång.

I grund o botten handlar nog avundsjuka om dåligt självförtroende och att man känner att man är misslyckad.
Är precis som med mobbing, ogillar man sig själv och tycker allt är orättvist, ja då är det svårt att ta hänsyn till andra och man önskar att dom hade det lika nedrigt som en själv. För man vill ju alltid känna sig bättre än andra, inte sämre... eller hur?

Man får lära sig att vara nöjd över sig själv, på det sättet kan man glädja sig med andra människors lycka :)

Mitt råd är att ta hand om sig själv, göra saker man gillar och utbilda sig eller jobba med något man trivs med och som man känner att man är bra på... men också att glädjas med andra människor, är dina vänner lyckliga är du lycklig.. och vice versa

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-30 23:03
Antal inlägg: 5000

men avundjsuka behöver ju inte alltid vara ngt fult å dumt tycker jag,jag är jätte avis på mina gudföräldrar som hyrt hus i Marbella en vecka å är där nu*S*men jag missunnar dom det inte å ingen annan heller!glad dom kan unna sig sånt å njuta å må bra=)

älexändrä2009-09-30 23:08

håller med både mollee och myspruppen. Avundsjuka kan vara hemskt när det gäller mobbning osv men samtidigt är inte alla så, absolut inte jag. Men att jag är avundsjuk på de som har pengar, jobb osv tycker jag inte är något konstigt eftersom att anledningen till att jag är det är för att jag verkligen INTE vill behöva gå till socialen utan vill klara mig själv.

Avundsjuka är också bra på det sättet att man förhoppningsvis kämpar för att få det man vill ha. Men man lyckas tyvärr inte alltid.

mollee - Ej medlem längre2009-09-30 23:10
Antal inlägg: 6087

Hm, men kan man kalla det för avundsjuka myspruppen? svårt det där...

run-marie2009-09-30 23:11
Antal inlägg: 1806

Grattis Ässät, även om det kommer lite i efterskott!

Lycka till med jobbet, tänk positivt, varför skulle inte just DU vara en av de där fyra som får jobbet?

Jag är aldrig (faktiskt aldrig) avundsjuk utan glad för det jag har om även ingen rikedom, men man klarar sig. Odin, kan bara instämma om det där med ingenjörer, de är trevliga, gulliga och underbara och det finns massor med jobb inom olika yrken. Min man är ingenjör så jag vet vad jag talar om. ;)

magga2009-09-30 23:12
Antal inlägg: 2533

Jag är inte avundsjuk i den bemärkelsen att jag missunnar någon något som jag själv inte har. Men visst, självklart vill man också ha..

älexändrä2009-09-30 23:12

Ja, det kan iallafall jag tycka. Man kan vara avundsjuk på olika saker, i olika grader :)

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-30 23:13

ja men de kan man väl?dom är där jag inte är,fast jag vill vara där!jag drömmer om att göra sådana saker!jag blir avis då dom skickar bilder på huset,naturen,då dom sitter å dricker drinkar å badar i poolen å i havet

magga2009-09-30 23:20

är det inte avundsjuka och svartsjuka vi blandar ihop?

Myspruppen - Ej medlem längre2009-09-30 23:20

vilka?

magga2009-09-30 23:22

Ja, när vi pratar om att det är dåligt att vara avundsjuk. är det i inte i själva verket svartsjuka då? och avundsjuka är mildare

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?