Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 378 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-03 13:28 | |
![]() | F Guy håller extremt hög kvalitet! En klar favorit är ju Stewies monolog om Brians "Novel you've been working on". Orkar inte leta på youtube.. förjävla bra dock! | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-10-03 13:30 | |
![]() | när man kommer upp i flashback nr 7 i samma avsnitt blir det sjukt tröttsamt, då ingen av dom har nån poäng eller är rolig. jag tycker serien är skit rakt igenom | |
| KLuBBeR - Ej medlem längre | 2009-10-03 13:34 | |
![]() | sås-claes 2009-10-03 13:28 En klar favorit är ju Stewies monolog om Brians "Novel you've been working on". Orkar inte leta på youtube.. förjävla bra dock! Ord! :) | |
| kallpi | 2009-10-03 13:36 | |
![]() | det är ju just det som är så jävla bra! att vissa saker inte har nån mening överhuvudtaget. att det är så sjukt gör att det blir ruggigt bra!! | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-03 13:41 | |
![]() | Exempel på en typisk dag i Family Guys liv: www.youtube.com/watc...ND PT0Ph5rA Exempel på en typisk parodi: www.metacafe.com/wat...am ily_guy/ | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-03 13:44 | |
![]() | Jag ska låta min slumptextgenerator skriva ett manus, förmodligen kommer ingen att märka nån större skillnad i kvalitet. | |
| Rhotheta | 2009-10-03 13:55 | |
![]() | Simpsons är sjukt intelligent. South Park djäkligt vasst. | |
| nettan23 | 2009-10-03 14:02 | |
![]() | Pow right in the kisser haha | |
| Rapé1 | 2009-10-03 14:28 | |
![]() | Family guy är riktigt schysst. En regnig dag som denna är det bästa man kan göra att bara slå sig ner i soffan framför en säsong på DVD. =) | |
| tattarfinkel | 2009-10-03 14:43 | |
![]() | Älskar family guy och south park, den bisarra och ofta samhälls kritiska humorn. Betydligt bättre än överskattade simpsons. www.youtube.com/watc...ea ture=fvw | |
| Skuldsatt | 2009-10-03 14:45 | |
![]() | Family Guy är betydligt bättre än Simpsons. De fåniga, tramsiga, respektlösa skämten passar min humor perfekt. | |
| HumbleBug | 2009-10-03 15:17 | |
![]() | simpsons var bra för tio år sen och har gått i gamla hjulspår alldeles för länge. Family guy e bättre nu, betydligt faktiskt. Men inget slår SP som bara blir bättre hela tiden. | |
| Maybach | 2009-10-03 16:03 | |
![]() | Helt fantastiskt kul serie. Adam West är min favorit, som när han padlar in i en vägg på kontoret och utbrister "Oh no, a wall!". | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-10-03 16:25 | |
![]() | Måste man jämföra FG, Simpsons och SP hela tiden? Kan man inte bara konstatera att allt är skit? | |
| tattarfinkel | 2009-10-03 16:42 | |
![]() | eller så håller man bara käften!! | |
| Maad Max | 2009-10-03 18:15 | |
![]() | Family guy är fantastiskt roligt. Stewies överlägsna karaktär är ju underbar. -If you cooked any more slowly, you would'nt need an egg-timer, you'd need an egg-calender......that's right, I went there! | |
| krysopras | 2009-10-03 18:32 | |
![]() | American dad tycker jag är allra bäst. | |
| iLight | 2009-10-03 18:37 | |
![]() | går inte komma ifrån att ALLA snor från simpsons. tycker fö själv att family guy är bättre men vi har simpsons att tacka för mycket om inte allt. | |
| amandahug - Ej medlem längre | 2009-10-03 19:03 | |
![]() | Nåt jag tycker är dåligt i många tecknade serier är att de alltid ska envisas med att ha så fula och "humoristiska" röster på karaktärerna. De roligaste otecknade filmerna är sällan de som har tillgjorda röster eller personligheter à la Jim Carrey, utan de som är relativt normala. Min hypotes är att det skulle kunna vara likadant med tecknade serier också. | |
| Lyle | 2009-10-03 19:11 | |
![]() | Family Guy har en helt absurt kul humor - dock har FG ett mer tacksamt upplägg än t. ex Simpsons. Family Guy bygger till allra största del på återblickar och enskilda scener, på så sätt blir det betydligt enklare för skaparna av serien att få med precis all humor de har tänkt från början. Dock är serien sett ur ett handlingsmässigt perspektiv ganska dålig, det är där Simpsons överträffar alla sina konkurrenter. I FG kommer jag bara ihåg enstaka scener och sketcher men kommer aldrig ihåg vilka specifika avsnitt dessa scener kommer ifrån. Jag kommer ihåg nästan alla Simpsonsavnitt jag sett och deras handling. Simpsons är mer som en "riktig" serie, där karaktärerna blir mer värdefulla och handlingen står i centrum. Sett ur ett intelligent och samhällskritiskt perspektiv är Simpsons också mycket välgjort. Family Guy besitter precis den humor jag älskar - men är inte lika älskvärd som helhet, enligt mig. Om vi ser på FG från säsong 1-3 så är alla de avsnitten ganska mediokra. Det tror jag beror på att de har en full och tydlig handling, till skillnad från de nyare avsnitten. Det bevisar att det är svårare att producera ett "rullande" program, och karaktärernas värde för att ett sådant upplägg ska fungera. Det är därför The Simpsons imponerar mig extra mycket. | |