Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten4
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade52
Mobilspel
Pågående19 408

Forumkategorier

Användare Inlägg  
y not2009-10-10 20:51
Antal inlägg: 9014

vad innebär det i pengar och villkor?

Night Monkey - Ej medlem längre2009-10-10 21:07
Antal inlägg: 434

Jag kan inte förklara så bra det är nystartat och håller till i Partille det är ungdomar från allt emllan Alingsås och Partille plus Mölndalare.

Vi var tvungna o va med för AF säger så o ingen har giltligt skäl i tacka nej det är som s

Vi är där o söker jobb precismsom man gör hemma fast vi måste vara där

Ledig Måndag eller inte ledig vi är inte på ABF den dagen
Tisdag heldag obligatoriskt heldag med fast schema
Onsdag halvdag obligatorisk
torsdag heldag
fredag är precis som måndagen

o på det får jag 3 tusen i månaden ca för jag har ingen jobberfarenhet efter skolan antagligen som många andra har

y not2009-10-10 21:18

och du behöver inte vara inskriven vid arbetsförmedlingen heller sedan tidigare?
I så fall borde äläxändrä även kunna få det och ha kvar sin praktik som blir ett fast jobb. men soc ger 3600 plus fackföreningsavgift och resor till o från jobb

Night Monkey - Ej medlem längre2009-10-10 21:28

Jo AF som skickar oss dit jag vet inte varför antagligen för att slippa alal ungdomar som do minte kan ta hand om.

på ABF är det mening att man ska få praktik men bara 3 eller 4 dagar i ceckan för man måste vara på abf en dag i veckan tror jag helt sjukt helt enkelt.

vi sitter o pratar mellan 9 o 4 o gör ingenting nätan hela tiden o äter lunch en timme

Night Monkey - Ej medlem längre2009-10-10 21:28

Jo AF som skickar oss dit jag vet inte varför antagligen för att slippa alal ungdomar som do minte kan ta hand om.

på ABF är det mening att man ska få praktik men bara 3 eller 4 dagar i ceckan för man måste vara på abf en dag i veckan tror jag helt sjukt helt enkelt.

vi sitter o pratar mellan 9 o 4 o gör ingenting nätan hela tiden o äter lunch en timme

y not2009-10-10 21:33

Jag funderar mycket på alla de där åtgärderna som bara är till för att ha någon form av artificiell sysselsättning. Om det är hjälp med att söka jobb, fixa kontakter, lära sig olika saker så är det väl en sak, men när det bara blir ett vuxendagis för att hålla koll på folk tycker i alla fall jag att det spårat ut.

Bättre då att vara hemma och hitta på något meningsfullt

myra64 - Ej medlem längre2009-10-11 18:41
Antal inlägg: 578

Det är väl för att statistiken ska se bra ut!" Just nu har vi sänkt arbetslösheten med si och så många" .. Fast de egentligen är ute på just sånt som Night Monkey beskriver... Sen är det nog lite som Y not skriver, att de vill ha koll på vad folk gör.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?