Spelrum
Giraffen43
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
5
Grisen
Böjningslistan
33
Inloggade81
Mobilspel
Pågående19 379

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 18:23
Antal inlägg: 401

Vindsus, ja vi kanske kan enas om att smaken är som baken?

För att tillägga.. så är ju Seinfeld en av de största komediserierna genom tiderna. Och så vitt jag vet är den serie som fått det största bud någonsin för att göra ett nytt avsnitt efter nerläggning. Att humorn kallas smart.. är ju ett signum för Larry David och hela den genren av komedi. Det är alltså inget jag påstår för att få mig själv att framstå som smart :D

Men är jag korkad som uppskattar den serien.. så kan jag ju trösta mig om att jag iallafall inte är ensam i min dumhet :P

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 18:27

ska man kasta sten på en serie så kan jag kasta den första på Srubs. DEN serien är mycket tråkig. Vissa ljusglimtar har jag visserligen skådat.. men de är lätträknade.

vindsus862009-10-13 18:31
Antal inlägg: 3785

sås-claes, majoriteten av världens befolkning, (i synnerhet i amerika) är väl helt enkelt mindre smart då? :)

scrubs kan vara kul, men det börjar bli uttjatat nu. som simpsons.

men det jag ogillar allra mest med seinfeld är deras röster. det om något är väl ett tecken på att de försöker locka lättlockad publik, de mindre smarta. lika jobbiga röster som på disneychannel, typ.

du, sås-claes, gillar säkert såna intelligenta program som hey baberiba också. ;)

vindsus862009-10-13 18:32

men nu skall jag akta mig. jag drömde att jag fick ett varningsmail från odin för att jag kallat någon puckad några gånger om. jag tror i alla fall det var vad han försökte säga, men han hade så dålig svenska i mailet...

kajix2009-10-13 18:34
Antal inlägg: 7767

folk som inte gillar seinfeld är ointelligenta, eller galna, eller bägge. mouche?

vindsus862009-10-13 18:38

om du försöker få mig avstängd så får du väl ändå ta hänsyn till mina ;)

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 18:39

Nej, vindsus, Hey B'a var igen höjdare i mina ögon. Men den sortens komik anses väl inte intelligent heller? Lite som att jämföra rostbiff och blodpudding att jämföra den serien med Seinfeld.

Gillade inte heller Seinfeld i början, men som sagt, det krävs att man sätter sig in i det för att förstå skämten, humorn. Inga jätteuppenbara skämt, kanske kan vara en bidragande orsak till att den kallas smart?
Scrubs däremot (anser jag) vara mycket enklare uppbyggt med hjälp av billiga skämt etc.

Jag är ingen expert på ämnet.. så jag vill inte göra bort mig genom att uttala mig för mycket! :)

vindsus862009-10-13 18:44

oj, nu såg jag att det var sås-claes kajix skrev om.

salty2009-10-13 18:46
Antal inlägg: 61

sås-claes: Äntligen någon som tycker att Scrubs är tråkigt. Jag har tvingats se ett par avsnitt och det är så otroligt tråkigt från början till slut.
Seinfeld en klassiker inom den mer intelligenta komiken.

Jag gillar iofs dum humor också. Det finns rolig dum humor. Playa del Sol var roligt på många sätt i första säsongen tyckte jag. Inte sett andra.

T.ex att Ulfsäters rollnamn förmodligen stavas Stephen men uttalas "Steffen". Det är sjukt kul.

vindsus862009-10-13 18:47

hur mycket jag än skulle sätta mig in i seinfeld skulle jag ändå inte tycka det var roligt när de tävlar om vem som kan hålla sig från sex längst eller vad det nu var de gjorde i något avsnitt.

tycker helt enkelt att skämten och allt runtomkring är trista och det blir inte roligare av rösterna. och de puckade människorna. den där frisyrmannen som verkar totalt blåst. det är liksom inte roligt.

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 18:59

Vindsus.. ETT avsnitt tar du upp :). Och tävlingen gällde onani, vilket inte kan ses som kvinno- eller mans- eller människoförnedrande. Annars är det ganska lite sexskämt inom seinfeld. Men det är ju en serie om allt och inget. Om livet. Och sex är ju en del av livet.

Eftersom du inte verkar så insatt i serien så kan du kanske inte veta om du skulle börja tycka om den om du blev insatt :D

Och ett JÄTTEtack till Salty, du får skriva i min Appropå Seinfeld-tråd vettja :)

vindsus862009-10-13 19:09

en serie som har med ett sånt avsnitt är inte kul. jag har sett andra seinfeld-avsnitt, men det är bara hysteriskt, tråkigt och jobbigt.

salty2009-10-13 19:17
Antal inlägg: 61

Vindsus:
Haha, du menar att alla serier med ett svagt avsnitt/avsnitt som inte passade just dig, helt enkelt inte är kul? ajajaj... Där döms en stor del av alla producerade tv-serier ut tror jag.

Grejen med Seinfeld är att det lyckas vara både hysteriskt och finurligt. En underbar balansgång mellan det intellektuella och farsartade. Det är faktiskt väldigt fascinerande.

Jag hade dock också tyckt att de tvar jobbigt om jag inte förstod det roliga.

vindsus862009-10-13 19:18

salty, jag har sett annat av seinfeld, men det är det jag minns tydligast eftersom det återkommer i family guy.

vindsus862009-10-13 19:18

seinfeld är för hysteriskt och jobbigt för mig. rösterna och bara... hysterin. och dåliga skämt. inte kul. frustrerande.

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 20:24

family guy! Mycket underhållande :)

amandahug - Ej medlem längre2009-10-13 22:25
Antal inlägg: 608

sås-claes 2009-10-13 18:59:
   “Vindsus.. ETT avsnitt tar du upp . Och tävlingen
    gällde onani, vilket inte kan ses som kvinno- eller
    mans- eller människoförnedrande.”

Om jag inte minns fel så framgår det inte annat än genom insinuationer vad tävlingen syftar på. Man skulle lika gärna kunna tro att den handlar om något helt annat, om man inte associerar så som normala människor gör.

sås-claes - Ej medlem längre2009-10-13 22:36

Jag minns det som tydligt att det gick ut på att hålla händerna på täcket. Själva vadet börjar med en diskussion gällande just "självbefläckelse" om jag inte minns fel. Tror tillockmed att Elaine får satsa mer pengar för att det är lättare för henne att avstå, att det är en livsstil för män... anser männen.

Detta är inte min åsikt.. måste jag nog påpeka så att ingen missuppfattar :)

Snoosy2009-10-13 22:55
Antal inlägg: 4273

Den som inte tycker att söndagens program av playa del sol var bra, har nog inte förstått poängen med det.
Hur nära man kan ha till skratt och gråt. Det är väldigt svårt att fånga i bild.
Tycker att de lyckades förmedla en kärlek utöver det normala. En sjuk kärlek.

vindsus862009-10-20 04:59

humorn i playa del sol har blivit så löjligt billig att man inte vet vart man skall ta vägen.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?