Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 258 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tess 08 | 2009-10-24 21:47 | |
![]() | oj missade ett rätt viktigt ord i mitt tidigare inlägg.. många tillverkare har SLUTAT tillverka plasma.... | |
| Tess 08 | 2009-10-24 21:48 | |
![]() | men fo sho? Om detta är det sämsta forumet att ställa en sån fråga, varför svarar du då??? Vad du tycker är väl på samma nivå för vad alla andra tycker? | |
| fo sho | 2009-10-24 21:55 | |
![]() | Generalisering, samt att om någon frågar så ser jag inte felet i att hjälpa denna (många verkar vilja stjälpa med flit eller ej). Vissa vet vad man ska kolla efter, en blind kanske inte är den bästa rådgivaren vid TV-köp t ex. Personligen skulle jag inte fråga här om alltför tekniska frågor för att 90%(?) inte har mkt kunskap i ämnet, på samma sätt som jag inte skulle fråga om anagram till 'postare' på minhembio.com. | |
| bladlusen62 | 2009-10-24 22:00 | |
![]() | philips | |
| bladlusen62 | 2009-10-24 22:01 | |
![]() | jag säger bara philips | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-24 22:25 | |
![]() | Platt-tv känns lite ute nu,men det du bör tänka på är att den är HD-ready. | |
| Gunilla No - Ej medlem längre | 2009-10-24 22:27 | |
![]() | Hehe, om platt-TV är ute - vad är då inne? :p Back to the fat..? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-24 22:30 | |
![]() | Jag har tre stycken och dom ser normala ut. | |
| Tess 08 | 2009-10-24 22:58 | |
![]() | Vill du vara helt "ute" om ett år eller två köper du en plasma... snart är det ingen som tillverkar dom längre.. Angående HD så är, i princip, ALLA LCD-TVapparater HD-ready (eller vad fabrikatet kallar det). | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-10-24 23:00 | |
![]() | Okej,då vet jag, | |
| midas | 2009-10-24 23:06 | |
![]() | Samsung LED, 46 tum. 23 papp men fasiken vilken tv :-) | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 23:19 | |
![]() | Jag tror att både plasma och LCD är påväg bort.. Det kommer ju hela tiden nyare och bättre grejer.. LED tar ju steget bort från tidigare nämda format. Det senaste är det senaste just nu, "var beredd på att få byta om 5 år när dom bestämt sig" var det nån som skrev. Jo, det kanske är sant. Visst, man kan spara in några 1000 lappar på att köpa en sämre tv idag.. men då sitter man med en sämre tv under de där 5 åren.. tills "dom bestämt sig". | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-10-24 23:28 | |
![]() | Samsung 9 serien,toppenbra! | |
| kickilina23 | 2009-10-24 23:37 | |
![]() | Jag och min sambo sitter i samma fråga vad vi ska köpa. Ingen av oss är säker på vad vi ska ha. Men en sak som vi är överens om är att vi inte ska köpa någon plasma. Min bror har jobbat på Siba och han har sagt att plasma tv är ingen höjdare. Vilket även andra försäljare har sagt. Så det som då återstår är LED eller LCD. Men sen beror det ju på vad man vill använda tv:n till. Det finns ju massa olika finesser på en del som tex : USB port, divx mm och vill man då kunna koppla in en dator eller något så måste man ju tänka på att den möjligheten ska finnas på den apparat som man köper. Det är ju oftast 5 års garanti på apparaterna så. Men visst man kan inte garantera att det senaste är bäst.. | |
| sanlin | 2009-10-24 23:42 | |
![]() | Denna ska det vara (eller någon av de större strl)! :) www.elgiganten.se/pr...fr aktfritt | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 23:44 | |
![]() | Jag är ingen försäljare, men jag är själv väldigt nöjd med min plasma. Hade jag däremot haft pengar så hade jag garanterat köpt en samsung LED, de är mycket bra och att de är tunna och snygga är ju ingen nackdel heller! Men jag tror att de som idag köper den billigaste TV'n på marknaden kommer ångra att de inte la till pengarna som en lite bättre apparat kostade. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-24 23:54 | |
![]() | Kollade just lite på elgiganten. Jämförde några (inte alla) plasma och LCD 40-42'' runt 6000-10000 kr. Responstiden är lägre och dynamiska kontrasten är bättre på PLASMA. LCD hade 8 ms, plasma 1 ms i r-tid. Om jag inte har fel så är det därför de sägs lämpa sig bättre för tvspel och sport.. Men det smidigaste är nog att TS själv sätter sig och jämför egenskaper, priser etc. Lycka till :) | |
| herman g - Ej medlem längre | 2009-10-25 00:01 | |
![]() | "Halvvägs till havet där floden gör en krök, har jag min husvagn där har jag mitt hem. Hösten e vacker i år o öringen hugger, när vintern kommer ger jag mej av igen. När kvällen e här tar jag min öl framför tv:n och ser alla de här ansiktena tala förbi." | |
| fo sho | 2009-10-25 00:12 | |
![]() | Kontrastsiffrorna säger inte ett dugg om den egentliga kontrasten för det är tillverkarna som testar sånt själv utan några bestämmelser kring utförandet. Och responstid är inte heller något värt att jämföra när det gäller olika tekniken, iirc så har vissa skärmar (kommer inte ihåg om det var plasma eller någon sorts lcd) väldigt mycket fördröjning i tidigare skeden utav bildhanteringen typ 20-60 ms. En responstid på 8 ms är till 99.9% tillräckligt för både sport och tvspel, hänger betydligt mer på uppdateringsfrekvensen. Så för att komma till en liten poäng så tycker jag att det är onödigt att sitta att kolla på siffrorna (går hyfsat att jämföra olika modeller från samma tillverkare). Det bästa är att kolla på apparaterna i verkligheten under samma förutsättningar men det är inte så lätt så recensioner och läsa åsikter är nog det bästa i praktiken. | |
| sås-claes - Ej medlem längre | 2009-10-25 00:19 | |
![]() | Fo sho, jo recensioner från "vanligt folk" är nog en bra idé.. folk som inte får betalt för det.. | |