Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 258 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stridhammar | 2009-10-25 11:14 | |
![]() | Ickes teorier baseras inte på vetenskap utan på konstiga idéer som har skapats i hans huvud. Det är inte att bygga vidare på en ofullständig vetenskapligt belagd teori. | |
| Småplock | 2009-10-25 11:15 | |
![]() | stridhammar: Nej, många av vetenskapens landvinningar har ju tillkommit genom att någon vågat gå emot den för tillfället rådande vetenskapliga ordningen. Det är helt i sin ordning att gå utanför ramarna tycker jag. | |
| stridhammar | 2009-10-25 11:19 | |
![]() | Småplock: Självklart. Poängen är att det ska vara vetenskapligt belagt med den informationen som finns för tillfället. utgångspunkten är, nästan, alltid tidigare forskning, men det är fullt möjligt att komma fram till andra resultat beroende på om det tillkommit ny information. Jag kan ha uttryckt mig något luddigt i mitt tidigare inlägg. | |
| Rhotheta | 2009-10-25 11:31 | |
![]() | Jag tyckte att du skrev intressanta tankar om framtiden i en annan tråd, Cement, som jag faktiskt inte alls är främmande för. Skillnaden mellan oss är att jag inte tror att det är några som styr utvecklingen i en viss riktning, utan att det faktiskt är en helt automatisk process utan medvetande. Titta på den här bilden www.certec.lth.se/do...es /s23.gif Antag att vi befinner os vid pilen och jordens befolkning börjar stiga. Då lanserar jag en teori som säger att frimurarna har fattat ett beslut om att mångdubbla jordens befolkning för att göra slut på resurserna och på så sätt kunna styra alla som slavar. Ingen tror mig. Hundra år senare kan mina apostlar triumferande säga "Titta nu vad många vi är. Vi hade rätt hela tiden" Så startar och underhåller man en konspirationsteori. Skeendena beskrivs ofta korrekt. Det är sambanden som är uppåt väggarna. Därför vill jag inte avfärda allt du förutspår om framtiden. Jag håller bara inte med om hur det hänger ihop. | |