Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 51 |
Mobilspel
| Pågående | 19 194 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| wildman | 2009-10-27 09:32 | |
![]() | Wildcard. Det är trist att man ska behöva vara det, men ibland orklar man inte med gliringar från omgivningen, inte minst när folk börjar bli lite på lyset själva. Då infinner sig en väldig "välvilja" att se till att andra dricker också. Är förmodligen enklare när man är gravid dock, den anledningen brukar köpas. Men har man ingen "anledning" att inte dricka (själv tycker jag mest av allt att det inte är gott) så finns alltid individer som ska göra ett nummer av det. Detta är ju vanligen inget problem bland vänner som känner en, dom vet ju var man står, utan mer ett problem på tex firmafester odyl. | |
| wildman | 2009-10-27 09:36 | |
![]() | Det bruakr vara så här: -Va? Dricker du inte? - Nej. -Varför då? - Har ingen lust. - Kör du eller något? - Nej. - Går du på medicin? - Nej. - Men då kan du väl dricka? - Ja jag dricker ju. - Ja men du får ju dricka lite så att det blir lite roligare. - Men jag har kul ändå (*tills du kom iaf*) - Är du religiös eller något? - Nej.... Det är tyvärr alltför många gånger jag haft denna eller liknande diskussioner med folk som prompt måste veta varför man INTE dricker alkohol. De flesta accepterar det, men långt från alla. | |
| wildcard | 2009-10-27 09:37 | |
![]() | Sådana människor umgås jag helst inte med och dessutom har jag nog med självkänsla att kunna se någon i ögonen och säga att: Ikväll kör jag, slutdiskuterat! Jag vet att fenomenet finns, dock, men som sagt: en gravid kvinna skall väl kunna gå på fest utan att dricka, annars bör man byta umgänge! | |
| Hyperspace - Ej medlem längre | 2009-10-27 09:39 | |
![]() | Alla ska med - ner i fördärvet. ;-P | |
| CroCop86 | 2009-10-27 09:40 | |
![]() | idafredde: Det finns en bok som är fyllt med massa goda recept på olika drinkar, lite mer festliga drinkar då. Selvfögelig alkoholfria! | |
| wildman | 2009-10-27 09:41 | |
![]() | Wildcard. Tro mig, jag har inga problem emd min självkänsla när det gäller det. Dessutom som jag skrev, det är ju inte bland mina riktiga vänner jag har problem, men det är inte alltid man festar bara emd sådana. Det handlar mer om att man inte orkar ha denna diskussion ibland. Särskilt med lätt överförfriskade (och oftast inte dom intelligentaste killarna och tjejerna, fö är det oftast killar i mitt fall)personer so ska hålla på och lalla. Särskilt om det händer ett antal gånger på en fest. | |
| wildman | 2009-10-27 09:43 | |
![]() | Wildcard. Oftast är detta personer som DU inte valt att umgås med men som finner en väldigt stark känsla av att dom vill umgås med dig just då ;-) | |
| mrperfect | 2009-10-27 11:45 | |
![]() | jag kommer ihåg en gång på en finlandsbåt , kommer fram till baren och beställer: - har ni någon alkoholfri drib´nk, inte Juice eller läsk utan något annat? - ja vi kan göra en till dig( tror det var nånting med tranbärsjuice + något annat) så jag väntar till dom blandat färdigt, ensam i baren ungefär vid 4 tiden på e.m. , drinken klar - jag betalar. - Den sura bartendern säger , varsågod , det här är ju till barn. Vilken jävla kommentar. Egentligen borde man talat om det för hennes chef. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-10-27 11:53 | |
![]() | wildman, ha ha, så där har det varit för mig också under mina festa-år. Nu är det i o f s längesen jag var ute i svängen, men som nykter festare blir man sedd lite snett på, ja. Mina vänner, karlns vänner, alla jag numera umgås med vet att jag inte dricker alkohol, och visst händer det att för mig nya människor fortfarande frågar detta. Lyckligtvis händer det så sällan att jag mest tycker det är lite kul att se deras oförställda chock och förvåning när jag säger "men jag vill inte bli full". Jag har flera vänner som inte klarar av att festa utan alkohol. Jag tänker inte mindre om dem för det. Och de tänker inte mindre om mig för att jag är nykter på festen. Det är när folk drar en koppling mellan en persons värde (förmåga att festa) och dennes alkoholintag som det blir dråpligt och fånigt. mrperfect, jag hade svarat "Åh, tack! Ser jag SÅ ung ut!" | |
| wildcard | 2009-10-27 11:57 | |
![]() | Wildman: ja, jag vet. Ibland hamnar man på en fest där det av okänd (för mig) anledning inte är OK att vara nykter. Detta beror främst på DERAS dåliga självkänsla, dock, det gäller att komma ihåg det och att de som Hyperspace påpekar, vill ha med dig i berusningen, annars känner DE sig utanför. DET måste vara den yttersta förnedringen: att komma som enda fyllo till en fest där alla andra är nyktra och de ÄNDÅ är glada?! Försök förklara det med bibehållen värdighet, dagen efter på jobbet eller med vännerna när man själv är bakis och de är hur glada och fräscha som helst! mrperfect: gör det! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-10-27 11:58 | |
![]() | Kan tillägga att under perioden när jag var ute och svängde mina lurviga som mest så hände det att jag tog någon av kompisarnas tomma ölflaska och fyllde med vatten. Bara för att slippa de där frågorna. Men ett av de roligaste minnen jag har är när jag stod i baren på favoritstället, med ett halvlitersglas vatten framför mig, och en rejält vinglig karl lullar fram till mig med stora ögon och säger: "Dricker du sprit bara så där?" Hans blick släppte knappt mitt glas och snäll som jag är svarade jag: "Javisst. Vill du ha en klunk?" Han vidgade ögonen ännu mer (hur det nu var möjligt) och för en sekund föll hakan ner mot bröstet. Sen svarade han snabbt: "Tack gärna!" och då gav jag honom glaset. Han tog en försiktig klunk, gjorde den givna spritgrimasen, räckte mig glaset och sa "Det var fina grejer, det. Tack ska du ha!" och lullade vidare med ett lyckligt leende. | |
| wildcard | 2009-10-27 11:59 | |
![]() | hahahahaha | |