Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 194 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dyslekso | 2009-10-27 15:26 | |
![]() | Blytungt, för att ordvitsa lite etymologiskt. "Jag tycker om när du RÖR vid mig" Hm... | |
| Dyslekso | 2009-10-27 15:27 | |
![]() | Nej, nu blev det nog fel. "Tar på mig" ska det ju vara. Stön. Får datamina hhela hans oeuvre och se om man kan hitta något annat rörmokarrelaterat där. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-10-27 15:28 | |
![]() | Han säger dock "TAR". Den textraden med smör på... :( | |
| spilla | 2009-10-27 15:30 | |
![]() | Stig Claesson: Lika oskyldigt som meningslöst "Till en 80-årig väns sjukbädd beger sig finklädda rörmokare Andersson och sopåkare Persson. På väg till avd. får de sällskap med en kvinnlig läkare och ett affärsbiträde." Arthur Conan Doyle: Den blå diamanten "Den världsberömda blå diamanten blir en dag stulen ur grevinnan Morcars juvelskrin i hennes hotellrum. En rörmokare är tjuven, tror man. Sherlock Holmes blir intresserad av fallet." Ingela Forsman: Klockan torsdag "5-årige Kalle funderar på vad de vuxna egentligen menar när de slänger ur sig uttryck som att ha tummen mitt i handen och här ligger det en hund begraven. Och när Kalle får höra att rörmokaren ska kasta ett öga på tvättmaskinen skenar fantasin iväg." Bodil Malmsten: Sista boken från Finistère "Vardagslivet är fyllt av praktiska förtretligheter, som till slut blir henne nästan övermäktiga. Det regnar in under tröskeln, rörmokaren kommer inte, blixten har slagit ner i modemet, räkningar ska betalas, böcker ska skrivas." Maciej Zaremba: Den polske rörmokaren och andra berättelser från Sverige "M.Z., journalist och debattör på DN, har här samlat ett urval reportage från åren 2000-2005 om tillståndet i det svenska folkhemmet. Titeln syftar på reportaget om blockaden av ett lettiskt byggföretag i Vaxholm, där fackförbundet Byggnads kritiseras hårt." Citaten är från TPB:s katalog | |
| Dyslekso | 2009-10-27 15:39 | |
![]() | Gediget, spilla. Men de verkar mest spela biroller i de böckerna. Men bra jobbat! | |
| Dyslekso | 2009-10-27 15:45 | |
![]() | Det var väldigt lite VVS hos Per Gessle. Tyvärr. I länken iaf. sv.wikipedia.org/wik...Pe r_Gessle The Centre of the Heart (Is a Suburb to the Brain) är annars en fin låttitel som Verklighetens folk måste gilla. | |
| spilla | 2009-10-27 16:23 | |
![]() | Och så den här gamla dagislåten förstås: "Kalle Kulör han lägger ner rör, han lägger ner rör och han mokar. Och ingenting gör det Kalle Kulör att rör går i kringelikrokar. Nej, han klarar opp både krokar och stopp. Ja, Kalle Kulör är en rask en. Han visslar en stump, han lagar vår pump, han gör så det rinner i vasken." Britt G Hallqvists text tror jag. | |
| skogstorparn | 2009-10-27 16:35 | |
![]() | www.youtube.com/watc...5S tD-HVAg8 | |
| Behringer | 2009-10-27 16:42 | |
![]() | Gessle har väl gjort ett album med titeln "Son of a plumber" ? | |
| SweetestDown | 2009-10-27 16:46 | |
![]() | Finns väl yrkesgrupper som är sämre representerade än VVS-montörer, ni har ju iaf Supermario. Vad sägs om bibliotekarier, logopeder, lokförare, mm. | |
| spilla | 2009-10-27 16:54 | |
![]() | Åtminstone alla bibliotekarier kan nog fnissa åt denna: vodpod.com/watch/108...d= peterals | |
| Dyslekso | 2009-10-27 16:57 | |
![]() | En bibliotekarie har en av huvudkaraktärerna i The Gold Bug Variations av Richard Powers, med en massa tillhörande filosoferande kring informationsbehanding. Undrar om inte karaktären i en Dag Solstad-bok jobbar på bibliotek också. Logopeder, nej, där är det nog rätt tunnsått. Men det är väl också ganska få som har det yrket? Lokförare. Hm, borde finnas. Gjorde inte Tarkovskij en film som hette "Stoker"? ;) | |
| spilla | 2009-10-27 17:00 | |
![]() | Bibliotek och bibliotekarier finns en hel del i böcker :) och en och annan i TV och film. Lokförare i vart fall i barnkulturen. Men logopeder ja, nä - det blir nog svårt... | |
| Dyslekso | 2009-10-27 17:14 | |
![]() | Hädanefter tycker jag att alla bästsäljardeckarförfattar e borde satsa på den underutnyttjade VVS-genren. Cherchez la slam. | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-10-27 17:42 | |
![]() | Min farsa var ventilationsmontör, han skulle skaka på huvet och bekymmersamt mumla "jag fick en bög till son" ifall jag skulle försökt förklara vad en metafor är för honom. | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-10-27 18:02 | |
![]() | Jag glömde förtydliga poängen - vvs:are är alltså för endimensionella för att väva berättelser kring. Dom passar bäst när dom får hänga snusläpp i bakgrunden och representera något diffust som "arbetare" eller dyl. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-10-27 18:08 | |
![]() | Fast när en död råtta fastnat på tvären i brunnen och det är stopp i samtliga avlopp hänger ens liv i deras händer. Kanske något för katastrofgenren? | |
| Nickname 467 - Ej medlem längre | 2009-10-27 18:10 | |
![]() | Jag monterar rör och hänger på beta, måste vara komplett som människa alltså. | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-10-27 18:10 | |
![]() | Där är du inne på rätt spår. Jag tänkte på tokroliga komedier, men katastroffilmer funkar också bra. | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-10-27 18:11 | |
![]() | Adam, du är veckans arbetare på beta i hård konkurrens med den andra arbetaren: Robban. | |