Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 307 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-10-29 21:23 | |
![]() | Jag tycker det är helchefigt med husbil! Det går väl att göra hur juste man vill. Gillar man att stanna på campingplatser, svida om till träningsoverall och göra fint med lite blommor och baden-baden stolar så visst, inte min stil. Men vad suveränt att kunna bila runt och stanna och sova där andan faller på! | |
| salty | 2009-10-29 21:42 | |
![]() | Husbil är KUNG! Husbilssemestrarna utgör stommen för mina mest positiva barndomsminnen, vi hade en specialinredd ford skåpbil, ganska liten och smidig som funkar för stadskörning och -parkering också, så vi for genom Europa; vildmark följt av storstadspuls utan problem.. Aaah, lovely. Grattis till dig! Fastna inte i campingplatsträsket bara :) | |
| Tess 08 | 2009-10-29 21:48 | |
![]() | Enda nackdelen med husbil är väl att när man väl stannat så är man fast där.. Man kan liksom inte stanna på en camping och sedan ta en tur hit eller dit... då måste man packa in allt igen. På så sätt är väl husvagn lite bättre eftersom man kan koppla bort den och bara ta bilen. Däremot går det ju rätt mycket fortare att ta sig fram med husbil och de brukar vara otroligt mysiga invändigt:) Låter himla mysigt i alla fall!!! Köp till en cykel så kan ni parkera husbilen och ta er hit och dit med den sitället:) Och så får du inte glömma matchande träningsoveraller, helst i VCT eller vindtyg :) | |
| guni | 2009-10-29 21:52 | |
![]() | Underbart, vi är inne på våran andra husbil. Nu har vi drömbilen. Också en bürsner. Vi har varit på många platser, som längst bort Spanien och senast i Nordkap. Ni kommer att uppleva en massa härliga platser. Det skojigaste är att sitta och planera varje semester. Att man är ägare till en husbil gör ju inte att man även kan göra andra resor som t ex backpacka i Asien eller andra platser. Vi älskar att resa och uppleva platser på många sätt. Ungarna har älskat att vara ute på husbilssemestrar. GRATTIS! | |
| Evy_83 | 2009-10-29 21:55 | |
![]() | Tess 08, det beror på hur stor husbil man har. De större har garage där bak med plats för moped, scooter (MC). Bara att plocka ut en eller två och fräsa iväg. Känner flera som har det så. | |
| Tess 08 | 2009-10-29 22:02 | |
![]() | Iofs Evy, men jag tänkte på tex vår familj (5 medlemmar) och andra.. Däremot såg mamma en lyx-variant med en beachbuggy därbak :) Pris: otrooooooligt dyrt! | |
| guni | 2009-10-29 22:06 | |
![]() | Det blir vanligare och vanligare med stora husbilar med lastutrymme. Men att cykla mellan tyska byar vid Mosel är en upplevelse. Eftersom man trots allt åker mycket bil så är det skönt att ha cyklar med för at komma ut och röra på sig, handla osv.Nu börjar jag längta efter nästa åktur. I helgen var vi på SPA-helg utanför Falkenberg och sedan Ullared som jag har varit nyfiken på. Alla har handlat på Ullared utom jag, men nu är det gjort. Jag kom hem med massa saker som jag inte visste att jag behövde. Sådana resor är perfekt med husbil. Stanna och sova precis var, när och nästan var som helst. | |
| Evy_83 | 2009-10-29 22:07 | |
![]() | Ja, med en stor familj så blir det svårt. Håller med dig där Tess. | |
| guni | 2009-10-29 22:10 | |
![]() | Vi har tre barn och klarat oss bra med cyklar och lokaltrafiken. | |
| Tess 08 | 2009-10-29 22:15 | |
![]() | guni - då måste man ju nästan hoppas på att det finns lokaltrafik då.. och att den inte är nerskuren | |
| Mincie | 2009-10-29 22:18 | |
![]() | Tack för all positiv respons! Vi har 5 bäddplatser i bilen men vi kommer att vara 3 som åker (ettbarn på 8 år). Vi kommer att ha gott om plats :-) Vi kommer inte att fastna på campingplatser, ville vi det så hade vi valt husvagn istället... Cyklar kommer vi givetvis ha med. Det ska bli såå spännade att få åka runt :-D | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-29 23:07 | |
![]() | Vad härligt att läsa Mincie. Jag hoppas ni får en underbar tid med er husbil. Och jag kan säga att det alltid varit min dröm. Så lycka till! | |
| ordfröken | 2009-10-29 23:54 | |
![]() | Grattis Mincie! :) Här är det annars husvagn som gäller (så man kan ställa vagnen o ändå åka runt o kolla in annat). Och vi äter aaaaldrig konserver vid nån vägkant som någon påstod att det brukar göras. Man kan faktiskt laga mat i husvagn/husbil! :) Allt som finns hemma kan man ha i husvagn/husbil också ju om än i mindre skala då förstås! | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-10-30 00:02 | |
![]() | Kul! Hoppas ni kommer att få det jättebra när ni åker runt. Själv har vi en husvagn modell XXXL och det mest tänkbara i utrustningsväg för att inte behöva stå på campingar annat än för att tvätta kläder. Funderar på solpaneler också men tycker det är för dyrt. | |
| Miss_jk | 2009-10-30 06:28 | |
![]() | Min familj har alltid haft husvagn och åkt runt hela somrarna i hela sverige. Det kan nog ha vart det bästa som hänt mig och syrran. Alla kompisar man träffat, alla platser man sett o.s.v. Nu för tiden är det jag och fästmannen som bor i husvagn men bara någon vecka per år, men det är sååååå härligt! Brassestol och ett glas vin redan vid 15-tiden, och sedan framåt kvällen flyttar man in i förtältet och sitter och puttrar halva natten. Det är så underbart! Hoppas ni får det bra med husbilen! | |
| snorklan | 2009-10-30 10:37 | |
![]() | Håller absolut med Yamaha men är självklart glad för TS skull även om jag inte alls kan förstå detta fenomen :) | |
| Miss_jk | 2009-10-30 14:17 | |
![]() | Yamaha: Varför skulle man äta konserver? Det finns kök i husvagnar/husbilar med allt från micro, spis och ugn till kran med rinnande vatten. Grillar gör man väl ändå ganska ofta på somrarna och det uppskattar ju jag bra mycket mer än att äta ute på restaurang. Sedan finns det ju campingar där duschar, tvättstugor, affärer, stränder med mera med mera finns tillgängligt, så varför tror du att standarden blir så mycket sämre? Många modernare husvagnar har dusch så även det kan bli väldigt smidigt. Den enda skillnaden är väl att det är mindre, men har man förtält så blir det ex antal kvadrat att bo på ändå. Bor man mitt i stan så kan det vara nog så skönt att få komma ut i naturen en helg, att plötsligt få havstomt och uteplats. Dessutom betydligt billigare än ett hus med dessa fördelar... | |
| strosy | 2009-10-30 18:24 | |
![]() | Jag är delägare i mincies husbil(!) och fördelarna som jag ser bland många andra som nämnts är ju att man kan färdas fortare-längre med husbil jämf. med husvagn. Husvagn kräver ju också en stor stark bil som drar... Att cykla runt istället för att åka när man väl hittat en fin plats är självklart. Det är inte heller så svårt att åka iväg som vissa tror, det är ju bara att åka! Jag längtar så jag kan bli tokig! | |
| Miss_jk | 2009-10-30 18:27 | |
![]() | "Stor stark bil"... Njae... En gammal Volvo 740 från -90 funkar iallafall. Likaså en Seat Ibiza vet jag. | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2009-10-30 18:44 | |
![]() | Jag tycker att en timrad stuga med bastu vid havet räcker för mina behov av sommarnöje. | |