Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 842 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mollee - Ej medlem längre | 2009-10-30 15:39 | |
![]() | Caughtbock. Jag tycker fortfarande att du är fin som du är och att det vore ett misstag av dig att ändra på den du är. Men givetvis ska du operera dig om du verkligen känner att du behöver det! Du verkar ha tänkt igenom detta väldigt noggrant och du verkar vara en klok tjej:) Go for it! | |
| Miss_jk | 2009-10-30 15:39 | |
![]() | Bitte: Det är sådana saker och det Mollee nämnde, som brännskador och dyl. jag menar med det finns folk som har det betydligt värre än en lite för stor näsa o.s.v. Dessa grejer förstår jag verkligen att man vill rätta till. Till er som vill operera er: Är ni inte rädda för att det ska gå fel? Det är det jag menar med att man är för kräsen. Att man kanske får tillbaka det genom att operationen går fel och man blir ännu "mindre fin" än man var från början, om man nu faktiskt inte hade något egentligt "fel". Att rätta till något som var bra från början bara för att göra det bättre medan andra får vara nöjda med att inte vara lika "fula" som innan olyckan eller vad det nu kan vara. (Jag är extremt skrockfull, det kanske märks...) | |
| apbur | 2009-10-30 15:41 | |
![]() | Alla operationer innebär en risk. Tycker man kan utsätta sig för den risken om man inte har någon som är beroende av en. Men att göra en bröstoperation efter att man ammat sitt lilla barn tycker jag är oansvarigt. Då är barnet fortfarande litet och riskerar förlora sin mamma för att hon lider av fåfänga. Man blir ganska immobiliserad efter ett så kraftigt trauma på kroppen som skönhetsoperationer faktiskt är. Tycker inte det finns några hållbara argument för att lägga sig under kniven för fåfängans skull. Att jag förstår det är en annan sak. Är själv ganska fåfäng emellanåt. | |
| caughtbock | 2009-10-30 15:41 | |
![]() | Jag tror faktiskt min pojkvän föredrar stora bröst och kurvor öht, men nu är han tillsammans med mig och har varit det i fyra år snart, så om han inte hade accepterat mitt utseende hade jag blivit förvånad. :P Så bra personlighet har jag ju inte menar jag. ;) Nej men skämt åsido... :P Brösten har jag velat operera innan jag träffade min kille så det handlar inte om att göra honom nöjd. Ingen annan för den delen... Eller jo, det skulle vara mig själv då. | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2009-10-30 15:42 | |
![]() | Äsch, alla personer som verkligen betyder ngt i samhället: gynning, Peyre och snart Rosing - ska ju ta ut silikonet. | |
| apbur | 2009-10-30 15:43 | |
![]() | Personligen tycker jag stora bröst är gräsligt. En kvinna ska vara nätt och lätt att lyfta. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-30 15:45 | |
![]() | Nu kom jag att tänka på de få avsnitt jag sett av Svenska Hollywood fruar, det som slog mig var att dessa kvinnor opererade till tänderna -var att personligheten saknades. Nu säger jag absolut inte att man inte ska operera sig om man så vill för att må bra..för mig är skönhet så mycket och inte bara det yttre. | |
| idafredde - Ej medlem längre | 2009-10-30 15:51 | |
![]() | Men att göra en bröstoperation efter att man ammat sitt lilla barn tycker jag är oansvarigt. Då är barnet fortfarande litet och riskerar förlora sin mamma för att hon lider av fåfänga. apbur: Hahaha, du måste skämta - oansvarigt??? Tror du man dör av en bröstoperation eller??? Du är ju inte klok!!! Jag tycker små bröst är gräsligt!! Dessutom kan man mer kalla det taxöron efter man ammat, två skinnpåsar som bara hänger - jättekul :( Inte ens minsta Bhn passade utan satt och fladdrade! Vet inte om du har barn men man behöver ju inte sluta bry sig om sitt utseende för att man blir mamma, eller??? Och nätt och lätt att lyfta??? Vem lyfter dig, hur ofta och VARFÖR??? | |
| caughtbock | 2009-10-30 15:52 | |
![]() | Ja jag håller med om att skönhet inte bara sitter i det yttre, även om jag ofta kan uppfattas som väldigt ytlig. Dryga riktigt äckliga människor är inte snygga i mina ögon, hur bildsköna de än är... | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-30 15:53 | |
![]() | I-lands problem? <------trebarnsmor som ammat utan taxöron | |
| idafredde - Ej medlem längre | 2009-10-30 15:54 | |
![]() | Lucky you !! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-10-30 15:57 | |
![]() | Idafredde: Det är inte gräsligt med små bröst, inte med lagom stora heller... Kan vi inte föra en konversation utan att bli elaka? Bröst är fina oavsett om dom är stora, små, hängiga, fasta osv. Vi ska vara stolta över oss själva. Det är kommentarer som att små bröst är gräsliga som gör att folk opererar sig ö.h.t! Att säga så är lika illa som att säga att det är oattraktivt att vara fet... Skärp er... | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-10-30 16:00 | |
![]() | Själv gillar jag mina bröst och min kille tycker om dom :) De är inte så stora men de är söta och runda;) Sen vet jag att de antagligen kommer att börja hänga när jag fått barn och närmar mig åldernshöst. Men å andra sidan, vem vill ha en mormor med två fasta meloner och helt utslätad hy? Inte jag. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-10-30 16:01 | |
![]() | En man sa en gång till mig: jag tycker om dina bröst bara dom sitter på dig och är mina...Vackert tycker jag. Säger så mycket. Min kropp är min och tycker jag om den och vill dela den med någon annan i lycka så är det tillräckligt för mig. | |
| idafredde - Ej medlem längre | 2009-10-30 16:01 | |
![]() | Varför reagerar du inte över apburs kommentar: Personligen tycker jag stora bröst är gräsligt. Det är väl i så fall lika illa att skriva det?? Eller det kanske inte är lika hemskt?? | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2009-10-30 16:03 | |
![]() | Det är lätt att säga I-landsproblem om man ammat tre barn och fortfarande har snygga bröst. Det är enkelt att säga "Aldrig i livet att jag lägger mig under kniven" om livet givit en person Lena Endres gener tex. Jag tror inte heller plastikkirugin är någon lösning på dålig självkänsla, men jag har förstått att det för vissa är oerhört viktigt att se bra ut - då får man väl göra ngt åt det på det sätt man själv finner vara bäst? Hur skulle jag kunna ha problem med att andra väljer att operera sig? Jag förstår inte riktigt. | |
| LisaLong | 2009-10-30 16:04 | |
![]() | Ni som pratar om bröst va glada att ni har 2 bröst tänk på dom som mist ett eller 2 till canser. Jag är för skönhetsoperationer. Anser det är upp till var och en att göra vad dom vill med sin kropp | |
| idafredde - Ej medlem längre | 2009-10-30 16:04 | |
![]() | Sen skulle jag ALDRIG operera mina bröst för någon annas skull eller för att gå och visa upp mig! Det hade inget med mitt självförtroende att göra. Jag gjorde det för att jag mådde fruktansvärt dåligt över att ha två skinnslamsor hängandes till bröst! Jag kände mig okvinnlig helt enkelt. Är det svårt att förstå mitt tänkande eller vad?? | |
| apbur | 2009-10-30 16:05 | |
![]() | I en sån här diskussion tycker jag gott man kan säga vad man finner vacker och inte. Inte så stor sak, alla människor tycker om olika saker. Bara för man tycker stora bröst är gräsligt fult innebär inte det att man också har uttalat sig om alla personer som har stora bröst. Det enda jag har sagt med det är att människor som väljer att operera sig så de får gräsligt stora och fula bröst har väldigt dålig smak i mina ögon. Jag har vänner som inte har samma tycke som jag. Idafredde, du verkar försvara dig väldigt aggressivt. Kan det vara så att du tvivlar på dina egna argument? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-10-30 16:06 | |
![]() | Idafredde, det gjorde jag ju "inte med lagom stora heller..." Men anledningen till varför jag reagerade så starkt åt din kommengtar är därför att du inte borde skrivit så när du själv reagerade så starkt på det apbur skrev. Du borde förstå bättre när du själv får höra en förolämpning, som du dessutom sedan själv kontrar genom att göra samma sak själv! Kasta glas i stenhus är inget vidare :/ | |