Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 127 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-01 15:20 | |
![]() | fluktar igenom 2-3 bloggar regelbundet för närvarandet btw. en är min systers en min bästa väns och en är en okänd intressantings som skriver väldigt intressant och bra. | |
| abramelin | 2009-11-01 15:21 | |
![]() | Att lumpa alla bloggar i en och samma kategori är lite förhastat. Själv gillar jag bloggen som ett medium. Dom bloggar jag läser är ofta nichade i en viss kategori och håller därför uppe mitt intresse. Att läsa tråkiga innehållslösa bloggar om vad om händer i personers liv är inte kul. Men bloggar som handlar om ny teknik, film etc är ett ypperligt sätt att hålla sig uppdaterad på inom olika ämnen. Det finns betydligt fler bloggar än blondibella som av någon kufisk anledning har fått ett ohälsosamt stort uttrymme i vanlig media. Sök och du skola finna en bra blog som har innehåll. | |
| run-marie | 2009-11-01 15:23 | |
![]() | Pion, jag föraktar inte heller de som bloggar. Det gör mina döttrar och en av mina svärdöttrar. Dessutom flera på mitt jobb. När nån ringer till mig och frågar om det var kul på kräftskivan för att nån närstående har ätit kräftor t ex. Blev inbjuden av en f d jobbarkompis till Facebook, men jag har absolut inget intresse av att "skriva av mig" för att andra ska se vad jag gör eller inte gör. | |
| run-marie | 2009-11-01 15:24 | |
![]() | Blev visst lite meningsbyggnadsfel där. Mina döttrar och en svärdotter föraktar naturligtvis inte de som bloggar för det gör de ju själva. :)) | |
| emmylish | 2009-11-01 15:28 | |
![]() | Precis som abramelin säger så finns det många nischade bloggar som faktiskt kan vara läsvärda även för dom som är ointresserade av bloggar rent generellt. Dessutom, så måste jag faktiskt försvara Blondinbella lite känner jag, för hon är inte alls samma person idag som när hon var 17 år. Hon har utvecklats enormt mycket och jag tror att det hon skriver numer kan vara ganska viktigt för många. För övrigt så skriver jag min blogg av samma anledning som mollee. Det är min dagbok och min terapi. Jag är värdelös på att komma ihåg saker, men nu har jag skrivit i över ett år snart så det är liksom bara att gå tillbaka och jag vet direkt när något särskilt hänt i mitt liv, stort eller litet. | |
| pion ekrot | 2009-11-01 15:29 | |
![]() | Facebook handlar nog inte för de flesta om att skriva av sig, utan som ytterligare ett sätt att ha kontakt med folk. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-11-01 15:45 | |
![]() | emmy, jag skrev dagbok i många år men aldrig att jag lät någon annan läsa det jag skrev. För mig var dagbokeriet också en slags terapi och för att det skulle ha effekt var jag tvungen att vara hundraprocentigt ärlig. Det skulle jag inte klara om min dagbok var offentlig. Att skriva dagbok för mig var att konfrontera mina egna hemligaste tankar och känslor. Om du är helt ärlig i din blogg, om saker som berör dig djupt, om tankar och reflektioner, om aspekter i ditt liv, skulle jag bli lite orolig för dig. Jag är nämligen övertygad om att alla behöver sin inre värld intakt, otillgänglig för omgivningen. Att öppna sig fullständigt för andra, för främlingar, är ju nästan som självövergrepp. Om du däremot inte är helt ärlig så förstår jag faktiskt inte hur ditt bloggande kan fungera terapeutiskt. Men du får gärna förklara, för det låter väldigt intressant! Notera, jag är INTE kritisk på något sätt, men blir lite paff av att folk bloggar av terapeutisk anledning. Detta väcker mitt intresse. | |
| delta9 | 2009-11-01 15:46 | |
![]() | den enda bloggen jag läser är Corruptios. det är den enda bloggen jag vet om som har substans och som behandlar ett intressant ämne som alltid är på tapeten :) | |
| Plåtnicklas | 2009-11-01 16:05 | |
![]() | www.citronsyracykeln...gs pot.com/ | |
| China Doll | 2009-11-01 17:59 | |
![]() | Bibeln Koranen Upanishaderna Zhuang Zi Illiaden Finns en del Buddhistiska verk och mytologiska verk från olika länder. Läs och få mer förståelse för andra, bli smartare och få ett bättre liv! | |
| China Doll | 2009-11-01 18:00 | |
![]() | Ha ha! Nu svarade jag på fel ställe! | |
| Challe_B - Ej medlem längre | 2009-11-01 18:07 | |
![]() | lokaltidningsbesvike...gs pot.com/ sjukt rolig blogg! läs den! | |
| henrik_l | 2009-11-01 18:18 | |
![]() | jag skulle tro att 99 % av alla bloggar är ointressant dravel om vad bloggaren har gjort under dagen. Om det vore något roligt eller intressant men samma dynga dag efter dag. Och så givetvis "dagens outfit"- bilder. Rent skrattretande. | |
| magician - Ej medlem längre | 2009-11-01 18:26 | |
![]() | jo rolig | |
| Dillut | 2009-11-01 18:32 | |
![]() | Pion: Lustigt att du började med "Orka förakta bloggar" när du deltog så länge i diskussionen. Bra att du orkade vara med :) | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-11-01 18:33 | |
![]() | Det är ju inte lätt att skriva en spirituell blogg. Det är få förunnat att kunna det. Därför består de flesta bloggarna av för utomstående tämligen ointressanta betraktelser. Men alla ska naturligtvis få blogga om de vill det. | |
| emmylish | 2009-11-01 18:37 | |
![]() | Har en lösenordsskyddad blogg där det finns betydligt mer ångest än i min "offentliga" blogg. Den offentliga bloggen är mer "kom ihåg"-grejer. Typ "idag var jag på dop", "idag fick jag mitt antagningsbesked" samt en shoppingdagbok. Shoppar alldeles för mkt :P | |
| le-lou | 2009-11-01 18:41 | |
![]() | men hallå --- är allt och alla som bloggar bara om relationer, vardagsliv och mode? Långt i från. Vissa bloggar är otroligt fyndiga, tänkvärda och roliga, en del bloggar skrattar jag gott åt varje dag - åt och med. Vissa bloggar om sjukdomar, döden och allmänt tyngre saker och jag tycker att det är positivt med folk som vill dela med sig, lika positivt är det att det finns de läsare som finner stöd i deras ord, kanske sitter de i samma båt och det är väl ganska välkänt att lika barn leka bäst. Våga vägra läsa bloggar bla bla bla Är det inte bara att sluta då om man inte känner för att läsa? Fattar inte grejen. Känns mer ...typ :" Jag är en f.d misslyckad bloggare som känner den rena avundsjuka och missunsamhet emot de bloggar som det faktiskt går bra för.Därför uppmanar jag till kamp ". | |
| pion ekrot | 2009-11-01 20:22 | |
![]() | dillut: Det var inte orka delta i "diskussion" jag skrev nåt om, utan om att orka förakta bloggare - det orkar jag verkligen inte. Nåt annat som är oklart? | |
| ___Tania___ | 2009-11-02 09:55 | |
![]() | Jag visste inte att bloggandet var påtvingat. Vad är poängen med att "våga vägra" då? Det är väl bara att låta bli om man inte gillar det? Personligen tycker jag inte om bloggformatet, så jag står över, än så länge, men görs det mer intressant, så, varför inte? Det finns otroligt bra bloggar där folk inte ens skriver så mycket, men visar upp tekniker om diverse. Vad tramsigt det låter... Säger folk verkligen "Våga vägra!"... ?? Våga vägra våld skulle jag se mer som ett modigt utrop, men, men, vissa har det väl för bra. | |