Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 19 |
| Inloggade | 47 |
Mobilspel
| Pågående | 19 206 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kokills | 2009-11-11 18:43 | |
![]() | "Tärningsspelaren" - George Cockcroft (under pseudonymen Luke Rhinehart) "Parfymen" - Patrick Süskind "Tjacket" - William S. Burroughs "Postverket" - Charles Bukowski (samt allt annat av denne eminente författare) "Vanskapt kärlek" - Katherine Dunn | |
| Pekkis | 2009-11-11 21:28 | |
![]() | "Regnbågen har bara åtta färger" av Peter Pohl "Medan regnbågen bleknar" av Peter Pohl "Jag saknar dig, jag saknar dig" av Peter Pohl "Jag är kvar hos er" av Peter Pohl "Anton, jag gillar dig" av Peter Pohl | |
| slårdiglätt - Ej medlem längre | 2009-11-11 22:11 | |
![]() | Röde Orm Patient 67 Box 21 Den flyende mannen Alla böcker om Tom Ripley | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-11-11 22:25 | |
![]() | Dostojevskijs Idioten Richard Wurmbrands Med Kristus i kommunistiskt fängelse C.S.Lewis´ Kan man vara kristen C.S. Lewis´ Narniaböcker Astrid Lindgrens Mio min Mio | |
| Inkstfrnhger - Ej medlem längre | 2009-11-11 22:38 | |
![]() | Mill är inte bra, velig och lite orolig och ängslig gubbe, som inte riktigt vågar tro på vad han skriver. Han påminner lite om Sven Göran Eriksson som försöker tala engelska, först säger han det klart på barnengelska men sen tror han att han måste förklara sig mer och virrar bort sig i omständiga förklaringar som kan tolkas lite hursomhelst. | |
| Perpersa - Ej medlem längre | 2009-11-11 22:42 | |
![]() | Paul Theroux - Moskitkusten (Eller hans O-zone) Torbjörn Säfve - Dygden har jag platt försummat Richard Dawkins - Illusionen om gud Hexikon - Alf Henrikson Stephen King - Signal | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-11 22:42 | |
![]() | En handbok i hur man lyckas på nätet-Kristin-71 | |
| tifina | 2009-11-11 22:45 | |
![]() | the History of Love av Nicole Krauss - den både krossade mitt hjärta och gjorde mig helt varm inombords. Den är verkligen fullständigt fantastisk. Den amerikanska flickan av Monika Fagerholm - genial. Monika Fagerholms berättande är väldigt annorlunda, poetiskt liksom, och så himla fint. Lite svår att komma in i men det är SÅ värt det. Pappan och havet av Tove Jansson Kafka på stranden av Haruki Murakami jag kommer inte på någon femte bok jag verkligen tycker om :/ | |
| Dyslekso | 2009-11-11 22:46 | |
![]() | Hans Krauz - Döden på larvfötter på larvfötter Guillermo Fiollito - 100 år av pinsamhet Frat Feaston Delis - European psycho James Joyce Carol Goatse - En triljard triljon människoöden Umberto Brown - Ett lappmysterium höljt i en kåta Nä, ärligt talat kan jag inte komma på en enda bok jag tycker att någon måste läsa. Att rekommendera böcker är svårt. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2009-11-11 22:49 | |
![]() | Det skulle vara bibeln då. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-11 22:50 | |
![]() | Jack-Ulf Lundell Hoppas att alla unga grabbar får uppleva den friheten! | |
| slårdiglätt - Ej medlem längre | 2009-11-11 22:55 | |
![]() | perpersa: jag har nog läst allt av S King, men Signal tycker jag är en av de sämsta. Så olika man kan tycka. | |
| Ruhrområdet | 2009-11-11 22:59 | |
![]() | Bra val, Knevert. Särskilt kapitlet Expropriera de exproprierade är ren och skär lustläsning. | |
| Mikkamel | 2009-11-11 23:17 | |
![]() | Nation - Terry Pratchett The God Delusion - Richard Dawkins America, The Book - John Stewart American Psycho - Bret Easton Ellis The Toybag Guide to Erotic Knifeplay - Miranda Austin, Sam Atwood Nu har jag visserligen inte läst klart American Psycho, men eftersom den faktiskt var så obehaglig att läsa att jag inte klarade av att avsluta den så fyller den uppenbarligen sitt syfte. Den sista boken har jag aldrig ägt eller läst, men man bör åtminstone läsa titeln innan man dör. | |
| Ghaladriel | 2009-11-11 23:45 | |
![]() | Vindens skugga ~ Carlos Ruiz Zafón Flyga drake ~ Khaled Hosseini Nymåne ~ Diana Abu-Jaber En bön för Owen Meany ~ John Irving Mannen utan öde ~ Imre Kertész | |
| _Candid - Ej medlem längre | 2009-11-11 23:47 | |
![]() | Det var inte det lättaste att välja ut fem av alla böcker man läst, efter allt har jag nog fastnat mestadels för dessa fem ändå: Äcklet av Jean-Paul Sartre Präriehundarna av Jonas Gardell Candide av Francois Voltaire Någon av Haruki Murakamis böcker, jag kan inte riktigt välja. Vill ha med Virginia Woolf på ett hörn också, kan åter igen inte bestämma mig för vilket verk, kanske Mrs Dalloway :) | |
| onyxea | 2009-11-11 23:53 | |
![]() | The picture of Dorian Grey-Oscar Wilde The pearl-John Steinbeck (allt av honom bör egentligen läsas) La Divina Commedia-Dante Aligiheri Vilken titel som helst av Jules Verne Kallocain-Karin Boye | |
| onyxea | 2009-11-12 00:00 | |
![]() | Fy! usch hur kunde jag bara glömma... Rickard Fuchs, vilken titels om helst (han är dökul) men Silverpennan och Fölungen gjorde djupa avtryck hos mig | |
| Kängan | 2009-11-12 00:00 | |
![]() | Svårt att säga vilka böcker jag tycker är bäst, men de här är de fem som jag har läst om flera gånger. Alltså är de jättebra... :-) Mästaren och Margarita - Bulgakov Livet en bruksanvisning - Perec Liftarens guide till galaxen (sviten) - Adams De upproriska änglarna - Davies Giftträdets bibel - Kinsolver | |
| kleptomane - Ej medlem längre | 2009-11-12 00:18 | |
![]() | Animal Farm - George Orwell Närmare - Dennis Cooper Slakthus 5 - Kurt Vonnegut Naked Lunch - William Burroughs The Dirt: Confessions of the World's Most Notorious Rock Band - Neil Strauss | |