Spelrum
Giraffen | 12 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 6 |
Inloggade | 18 |
Mobilspel
Pågående | 19 707 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
___Tania___ | 2009-11-02 13:21 | |
![]() | Hm...menade du en champagnekork? Eller med hjälp av en sån? Jag trodde det var en korgstol av metall med hjälp av korken... Tänkte mig en slags vajrad korgstol.... | |
magician - Ej medlem längre | 2009-11-02 14:29 | |
![]() | nej bara metallen, e dockskåpsstol, inte så svårt att räkna ut när du ser den | |
Doris64 | 2009-11-02 17:42 | |
![]() | tråden man har får man tag i lite varstans. slöjddetaljer i skara , panduro, järnhandel, biltema, blomsterhandel, ja nästan i alla affärer. en del dyrare än andra men letar man lite så finner man billiga som är bra. inte sagt att bara för att det är dyrare att det är bättre. vi har varuhuset karlsson i mariestad o där fanns det lite också. Bra tänger är ju a och o i luffarslöjd. att vrida och klippa med sen en borr så man kan snurra trådarna om man så vill. bara snurra på och vrid och ha kul | |
potthuve - Ej medlem längre | 2009-11-02 17:52 | |
![]() | luffarslöjd på engelska... hobo-craft eller bumcraft kanske? (rena gissningar) | |
magician - Ej medlem längre | 2009-11-02 18:08 | |
![]() | world of bumcraft nu på dvd | |
magician - Ej medlem längre | 2009-11-02 18:09 | |
![]() | tänger har jag massvis | |
___Tania___ | 2009-11-02 19:16 | |
![]() | Ah, ja, en pall är i alla fall lätt att räkna ut... Hm, det kan ju bli riktigt fint....! Nu gick det upp ett ljus för mig. Jag vet precis vad jag ska göra. | |
___Tania___ | 2009-11-02 19:20 | |
![]() | Jag tycker det är roligare att använda metaller som märks, om man ändå ska göra fina saker. Sen är vanlig industritråd bra till att öva, fast trådarna är olika, så ibland är det bättre att öva med tråden man ska använda. | |
Hillegnu | 2009-11-02 19:28 | |
![]() | Det finns en väldigt duktig kille på Gotland. Han har gjort en liten skrift om luffarslöjdens historia och beskriver däri hur man tillverkar enklare föremål. Han heter Daniel Larsson. Skriften om luffarslöjd är utgiven med ABF | |
myra64 - Ej medlem längre | 2009-11-02 19:31 | |
![]() | Det finns en sorts tråd som det brukar använda när det binder blommor, lätt att böja som man vill och håller formen, men kommer inte ihåg vad den heter då jag inte använder det i min hobby. Närjtråd??!! Eller något liknande. Den ska i alla fall vara ganska mycket billigare än den man köper i hobbyaffärer/internet. Själv gör jag ju smycken och använder plastad wire i olika färger :) !! | |
RiabanEllie | 2009-11-03 10:20 | |
![]() | Hej. Jag håller på med luffarslöjd. Ska inom kort påbörja ett kakfat till svärmor. | |
magician - Ej medlem längre | 2009-11-03 14:10 | |
![]() | bilder på det myra 64? | |
mina111 | 2009-11-03 23:26 | |
![]() | Jag har gjort änglar idag, med mässing tråd. Hittade beskrivning i en affär som säljer panduro. Väldigt enkla att göra och fina blir dom med lite pärlor. Kul att ge bort i present istället för blomma. | |