Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 134 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-11-04 15:53 | |
![]() | Sanlin:...ok, sorry. tyckte Du verkade lite lättchockad bara. | |
| sanlin | 2009-11-04 15:56 | |
![]() | Jag var lite chockad också. ;) Kunde inte bara förstå hur de kunde komma på och ha den blandningen (oavsett om nu någon elev önskat detta). :) | |
| Finlirare - Ej medlem längre | 2009-11-04 16:04 | |
![]() | Med betoning på just LITE, eller hur. Jag tyckte det var en lite Pippi Långstrump crazy måltid. Tror att det är viktigt att det skapas lust kring ungarnas matvanor, då kan sådana "avstick", under förutsättning att det övr. dagar är OK med näringsinnehåll osv, kanske vara en metod... Man får inte vara fööör sträng.. | |
| Tinna | 2009-11-04 16:09 | |
![]() | Chokladsås och pannkakor funkar nog bra, men isf som efterrätt, inte lunch.. ;P | |
| caughtbock | 2009-11-04 16:14 | |
![]() | Skönt att dottern kom hem så tidigt iaf, det hade varit värre om hon hade behövt gå kvar till fyra utan något annat vettigt i magen! Om jag hade behövt klara mig på pannkakor med en massa socker i 4-5 timmar och samtidigt haft kravet på mig att prestera hade huvudvärken inte varit långt ifrån. Och jag växer inte ens. | |
| sanlin | 2009-11-04 16:15 | |
![]() | Ja, Tinna hade det varit efterrätt så hade det varit lite mer ok om än lite knasigt dock. :) | |
| sanlin | 2009-11-04 16:16 | |
![]() | Bra skrivet caughtbock. :) Nu får de som går på fritids ju mellanmål också så vi får väl hoppas att de fick något vettigt att äta då. | |
| caughtbock | 2009-11-04 16:22 | |
![]() | Ja det får vi hoppas! Man får se till att lära barnen vad som är vettigt att äta och inte när de är unga och det är ju inte bara föräldrarnas ansvar. Man blir ju helt illamående när man tänker på maten barnen får i t.ex USA och Storbritannien. Inte så konstigt att barnen mår dåligt och blir feta. Vi får hoppas att denna efterrätt till lunch bara var en engångsföreteelse. | |
| vulcan | 2009-11-04 16:54 | |
![]() | "Chokladsåsskandalen" :-) Jag hade nog nöjt mig med att försöka balansera det hela med lite nyttigare middag. Men så tillhör jag inte heller den växande grupp föräldrar som skriver arga skrivelser till skolledningen när man delat ut 2 chokladbitar var till eftermiddagsmålet på fritids. Apropå choklad... naturligtvis finns en Svea Hund som passar också här: En vinterbadare vid namn Jakob På Värtan idag tog ett vakhopp Det var kallt nåt som grymt Hans organ det har krympt Han fick tina det i en chokladkopp DISCLAIMER: Eventuella sockermotståndare som läser detta kan ju byta ut sista raden till "en kopp örtté" om de vill. Jag tar dock inget ansvar för hur ett sånt ingrepp påverkar limerickens kvalitet. DISCLAIMER2: Barn - eller rättare sagt: barn av manligt kön: Prova INTE detta hemma själva, varken för upptining eller något annat syfte. | |
| henrik_l | 2009-11-04 17:24 | |
![]() | Men seriöst. Är det nåt att ens bry sig om? Mer än att skratta åt det och tycka att det var lite konstigt? Jag tror inte att det märks så stor skillnad på barnen om 10 år om dom fick chokladsåsen och är det så illa så finns det nog miljarder barn i världen som gärna byter åt sig den. | |
| Plumspapper - Ej medlem längre | 2009-11-04 17:45 | |
![]() | Helt rimligt att tillmötesgå barnens önskan. Det var i alla fall vegetariskt :) Efterrätter behövs inte i skolan utan det är bra om man kan satsa allt på ett nyttigare och godare huvudmål. Här har man kombinerat mat och slisk, en engångsföreteelse förmodligen. Hade varit lite skillnad om de ställt fram en skål grillade nonstop. | |
| nystan1 | 2009-11-04 19:55 | |
![]() | Är det en gång tycker jag det är helt ok, om nu barnen fick önska så var det väl förmodligen nån som önskat chokladsås till pannkakorna. Tyckte skolmaten var övervägande bra då jag gick i grundskolan. | |
| sanlin | 2009-11-04 20:53 | |
![]() | Jo, detta var verkligen en engångsföreteelse som tur är. :) I övrigt så har de annars bra mat + ett stort salladsbord och alltid två rätter att välja på. vulcan: Jag tillhör verkligen inte de som klagar om de någon gång får godis eller så i skolan. Tyckte bara detta var en väldigt konstig lunch för barnen. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-04 21:38 | |
![]() | Sanlin,jag kan förstå att det verkade lite väl festligt med chokladsås. Men jag tror egentligen inte att tex en söt hallonsylt till pannkakorna är så mycket bättre. Näringsmässigt sett skiljer det nog inte mycket. | |
| sanlin | 2009-11-04 21:46 | |
![]() | Nej, anneli72 helt klart är det inte bättre med sylt så klart men det är ju ändå det man brukar ha på dem för det mesta. Men bara tanken att ha chokladsås till var bara så konstig. Undrar om någon annan ens kommit på den tanken förr tro..... :) | |
| Xi Wangmu - Ej medlem längre | 2009-11-04 21:49 | |
![]() | Mina söner fick blodpudding med socker hos en kompis en gång. Då kan man snacka om mysko kombo :p Fö; En gång en vecka (per år?) kan väl inte vara något att hänga upp sig på. Om det nu var en så konstig tanke för dig sanlin så kanske det var det även för de flesta av eleverna? :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-04 21:49 | |
![]() | Choklad anses ju vara nyttigt nu för tiden..beror nog på det. | |
| sanlin | 2009-11-04 21:56 | |
![]() | Alla barnen i dotterns klass tog chokladsås vilket de säkert inte har på annars. Självklart gör inte detta något för en gångs skull men risken är ju att de vill ha detta fler ggr och då kan det ju bli ett litet tjatande. ;) Vissa barn tog alltså till lunch: pannkakor med både grädde,sylt,socker och slevar med chokladsås på (de fick ta hur mycket de ville). Och detta skulle de klara av resten av skoldagen på.... Även om choklad är bland det bästa som finns så skulle inte jag äta det till lunch iaf. :) | |
| Xi Wangmu - Ej medlem längre | 2009-11-04 22:00 | |
![]() | Tja... Pannkaka är väl knappast mat att bi på resten av dan oavsett... | |
| lehena | 2009-11-04 22:21 | |
![]() | Chokladsås på pannkakor är ingen höjdare, har testat! Pannkakor, med eller utan sylt/socker/grädde/chokla dsås, är ingen bra lunch för barn som går i skolan och ska behöva prestera. Många föräldrar kanske inte lagar "riktig" middag när dom kommer hem sent från jobben utan litar på att barnen ätit "riktig" mat i skolan. Jag litar på att mina barn får riktig mat på dagis och det händer att det blir lättare matlagning på kvällen efter jobbet.... | |