Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 134

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Maja G2009-11-04 21:59
Antal inlägg: 10730

Du kan väl berätta något roligt eller fint minne, vindsus86?

anneli72 - Ej medlem längre2009-11-04 22:04
Antal inlägg: 11612

Jag fick en födelsedagshälsning från min pappa när jag fyllde 10.

Han lämnade en lapp på köksbordet på morgonen med hälsningen;

Grattis på födelsedagen, Annelie!

Han visste inte ens hur jag stavade mitt namn,men jag älskar

honom ändå!!

KLuBBeR - Ej medlem längre2009-11-04 22:24
Antal inlägg: 5771

Smultron. Hos mormor (på landet) där jag tillbringade många somrar som liten knodd fanns massor. Varje gång jag äter smultron är jag där igen. Och allt är ett äventyr. Och sommaren tar aldrig slut.

Soundtrack är sommarmorgonlåten Sir Duke av och med Stevie Wonder. listen.grooveshark.c...ke /1699199

(Nej, jag kan inte posta ett enda inlägg utan länk till musikklipp.)

Lill-IT2009-11-04 22:28
Antal inlägg: 31605

Flubb, jag kan inte annat än le när jag läser ditt inlägg om smultronen.
Det är nästan exakt samma som jag skrev för någon timme sen men valde att inte posta.. Fast det var inte mormor i mitt fall utan farmor:-)

KLuBBeR - Ej medlem längre2009-11-04 22:30
Antal inlägg: 5771

:) Lill

Sallen2009-11-04 23:05
Antal inlägg: 80

Oj, barndomsminnen.... Jag kom ihåg när mamma sjuk och trött skulle göra mig i ordning för natten (vet ej hur gammal jag var) men hon hade Idomin på tandborsten och smörjde in rumpan min med tandkräm....Ingen hit!
Sen kom jag ihåg att hon alltid åt en liten bit Japp till kaffet efter maten, brorsan och jag fick i stort sett aldrig smaka... Min bror fick dock en hel Japp när vi var i vårt sommarhus på Åland, jag hade visst mulat honom med gräs.... Det har jag absolut förträngt.... Jag lär återkomma! :-)

-Butterfly- - Ej medlem längre2009-11-04 23:18
Antal inlägg: 219

Om jag hör dämpade ljud från köket en tidig morgon, när det fortfarande är mörkt ute, när jag vaknar och speciellt om radion är på....då kastas jag tillbaka ca 40 år och jag minns hur min pappa fixade i köket innan han skulle iväg till jobbet.
Även rösten av en viss radioreporter på Radio Örebro får mej att tänka på såna mornar....Det är nog det starkaste jag kan komma på...

apbur2009-11-04 23:20
Antal inlägg: 9699

Hösten påminner mig om när jag som barn fick följa med min mor till Huvudsta Badmintonhall.

På vägen dit gick vi förbi torget och i bästa fall kunde jag få en sak för några kronor.
Ibland blev det Zoo tablettask.
En gång blev det en självlysande liten geckoödla som jag lyckades vrida fram i en sån där prylautomat. Den hängde med tills den blev blå och smutsig av allt ludd från olika fickor och lortiga barnfingrar.
Jag har inte än kommit underfund med om automaten innehåller alla leksaker som visas på framsidan.
Är det en bluff?

Om man var riktigt uppmärksam kunde man få se svarta vildkaniner på gräsmattorna på vägen till badmintonhallen.
Men det var höst och mörkt så de var svåra att upptäcka.

SylviaPlath - Ej medlem längre2009-11-05 14:02
Antal inlägg: 31064

De ibland långtråkiga somrarna i vår stuga på landet och glädjen när farmors och farfars bil syntes på vägen i fjärran. Doften av farmors hår när hon kramade om mig.

Tinna2009-11-05 14:18
Antal inlägg: 20250

En speciell tandkrämssort får mig att tänka på när vi var i sommarstugan och borstade tänderna och spottade ner för slänten..
Doften av slaget gräs får mig att tänka på fälten som omgav sommarstugan..
Och senast nu i somras när jag och min syster var på Nordkoster, gick vi genom en skog som doftade precis som skogen man gick genom från sommarstugan för att komma till vattnet..

Saknar sommarstugan ja.. :(

_Candid - Ej medlem längre2009-11-05 14:49
Antal inlägg: 2602

Jag håller med vindsus, varenda liten grej kan få en att tänka på ett eller annat barndomsminne, igår t ex råkade jag hitta några video-klipp av Pontus och amerikanerna, då kom jag att tänka på när mamma sydde en dinosaurie som den i videon till Kapten Sol, fast lite mindre, i filttyg. Jag undrar vart den tog vägen, om mina småbröder lekte sönder den :)
Sen kom jag att tänka på att jag hade Pontus och amerikanerna på kassettband(!) då jag var 10 eller något sånt, vilket fick mig att tänka på när man var ännu lite yngre, sju/åtta kanske och jag och min storebror spelade in timslånga "radioprogram" på kassettband, intervjuade varandra och kompisar, hade sagoläsning och sångnummer, så nostalgiskt när man lyssnar igen på de där gamla banden..
Jag kan fortsätta hur länge som helst med andra minnen också tror jag :D

run-marie2009-11-05 15:19
Antal inlägg: 1806

Sommaren är för mig mest minnesrik. Att gå i skogen tillsammans med min farmor och plocka bär och det luktade varma barr bl a. När vi kom hem fick jag gå till hennes jordkällare och hämta en läsk. Det blev nästan alltid hallon- eller päronsoda. Jordkällaren tyckte jag också luktade jättegott och annorlunda.

Nyskurade golv i sommarstugan, skurade med grönsåpa.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?