Spelrum
| Giraffen | 8 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 8 |
Mobilspel
| Pågående | 19 106 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-11-08 12:32 | |
![]() | Mora Xella, din roliga själ, jag spekulerar inte, utan försöker åtminstone, att passa mig för att hävda sådant som jag är okunnig om eller osäker på. Med andra ord, det jag påstår, brukar jag också ha täckning för, men jag har sällan lust att ge mig in i långa diskussioner bara-för-att-få-rätt, utan jag tänker att folk kan ta eller strunta i det jag skriver....för mig spelar det inte så stor roll vilket, för var och en måste ändå fritt få välja sina ståndpunkter, välja vad de vill tro på... "Skadorna blir ju ofta också så mycket värre inom skolmedicinen, då preparaten som används där är mycket starkare än inom alternativvården." Nej, så kan man bara inte påstå rakt av, utan det beror alldeles på.... Återigen, homeopatpreparaten t.ex, kan fel använt ge allvarliga, bestående skador. | |
| apbur | 2009-11-08 12:35 | |
![]() | Mora Xella, att förklara all naturmedicin eller alternativmedicin som ren bluff vittnar bara om att du saknar kunskap och jag får för mig att det är precis det du vill undvika eller det du vill lägga på andra som säger emot dig. Du får nog vara lite mer specifik i din kritik. | |
| apbur | 2009-11-08 12:37 | |
![]() | Jag har aldrig hört att homeopatpreparat skulle kunna ge bestående skador. Möjligtvis utebliven effekt som kan få konsekvenser, men att medlet i sig skulle kunna skada kroppen? | |
| Rhotheta | 2009-11-08 12:39 | |
![]() | Vad kostar C100-preparaten (de starkaste) och var köper man dem? | |
| apbur | 2009-11-08 12:41 | |
![]() | C100? Jag antar att du menar de mest utspädda preparaten som påstås ge kraftigast reaktion? C100 kan man nog inte köpa utan att en homeopat har skrivit "recept". Dock gissning. | |
| Rhotheta | 2009-11-08 12:43 | |
![]() | Med tillräckligt tålamod kan man tillverka det själv, men vem har det? | |
| apbur | 2009-11-08 12:43 | |
![]() | :) | |
| apbur | 2009-11-08 12:44 | |
![]() | Därför jag har svårt att tro att preparaten i sig faktiskt skulle kunna vara skadliga för kroppen. | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-11-08 12:58 | |
![]() | "Mora Xella, att förklara all naturmedicin eller alternativmedicin som ren bluff vittnar bara om att du saknar kunskap och jag får för mig att det är precis det du vill undvika eller det du vill lägga på andra som säger emot dig. Du får nog vara lite mer specifik i din kritik." Ok, läs boken "Kvacksalveri och Kvacksalvare" där man genom att gå igenom vetenskapliga studier på effekten av naturmedicinska metoder kan avfärda i stort sett ALLA naturmedicinska behandlingsmetoder som verkningslösa. Hör sen! | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-11-08 12:58 | |
![]() | "Nej, så kan man bara inte påstå rakt av, utan det beror alldeles på...." Okej, tack för givande respons. ;-) Det är klart att det beror på... :-) | |
| Mora Xella - Ej medlem längre | 2009-11-08 13:00 | |
![]() | Apbur, det finns många naturmedicinska preparat som är livsfarliag. Snacka inte om sådant som du inte vet något om!!!! | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-08 13:05 | |
![]() | Håller med och speciellt i kombination med traditionella mediciner Bitte | |
| Rhotheta | 2009-11-08 13:11 | |
![]() | Om någon vill bota högt blodtryck kan ni göra så här: För mycket salt i födan kan ge problem med högt blodtryck. Homeopatiskt skall vi då motverka detta genom att äta potentierad saltlösning. 1. Lös 1 gram koksalt i en liter kranvatten. 2. Tag 1 ml lösning. 3. Tillsätt 99 ml ( 1dl) kranvatten. 4. Knacka till kärlet så att kraften från millilitern överförs till decilitern. 5. Upprepa steg 2-4 hundra gånger. Nu har du en dl superstark homeopatisk medicin mot högt blodtryck. Den innehåller inte en endaste natrium-eller kaliumjon från det salt du startade med. Häll på små flaskor och rita egna etiketter. Tag 5 droppar varje dag så kommer ditt blodtryck att bli 120/70 Var försiktig så att du inte överdoserar. Du kan svimma av lågt blodtryck och eventuellt behöva sjukhusvård. Andra biverkningar är Huvudvärk Trötthet Yrsel Klåda Stickningar Rodnad Illamående Magont Diarre Förstoppning Tryck över bröstet Andningsproblem Syn- och/eller hörselrubbningar Ändrat smak eller luktsinne Värk i muskler eller leder I sällsynta fall Stroke Hjärtattack Akut blindtarmsinflammation Obs! Detta är inget skämt. Receptet följer teorin. Gör man en klinisk studie och varnar för dessa biverkningar kommer de också att dyka upp, dock ej dosberoende. Hela frågan handlar om huruvida det överförs något utöver saltjonerna när man knackar till behållaren och att detta något blir starkare i varje spädning tills det till slut är riktigt farligt. Somliga tror det. Andra inte. Läkemedelsverket tror inte det. Därför får man sälja de starkaste homeopatiska preparaten i Sverige, eftersom de inte innehåller några kemikalier alls. Bara kraft. Svagare preparat får ej säljas, eftersom de kan innehålla spår av en verkningsfull substans. Trots att de inte är lika verksamma. Nu har ni möjlighet att testa själva. | |
| apbur | 2009-11-08 13:37 | |
![]() | Mora Xella, jag har inte uttalat mig om alla naturläkemedel mer än de homeopatiska preparaten. Men du som tyckt besitta så stor kunskap inom området kan ju upplysa mig om vad i de homeopatiska preparaten som är farligt. Ett uteblivet svar tolkar jag som att du inte kan. Rhotheta, har du hittat på receptet själv? Man gör väl inte homeopatiska preparat av kranvatten? Innehåller ju massa spårämnen. | |
| apbur | 2009-11-08 13:40 | |
![]() | Är det inte lite konstigt att man påstår att alla dessa alternativa metoder är totalt verkningslösa men samtidigt livsfarliga. | |
| Rhotheta | 2009-11-08 13:48 | |
![]() | Tänkte bara tillägga att många fnyser åt placeboeffekter. Personligen anser jag att de har en väldigt stor och äkta effekt, som inte enkelt kan översättas med inbillning, utan att kroppen ofta svarar helt fysiologiskt på förväntan. Såg en engelsk studie för något år sedan om just zonterapi. Önskar att jag kunde hitta den nu. Där behandlade man två grupper med zonterapi. Behandligen var likadan rakt igenom, utom att i ena fallet struntade man helt i zonterapi och gav bara fotmassage. Det intressanta var att båda grupperna verkligen blev hjälpta på ett påtagligt sätt, inte bara att det kändes bättre. Jag tror att sjukvården ofta sjabblar bort ett mycket viktigt instrument till läkande när man gör allting "effektivt" och kliniskt. Man tror att detta sparar pengar år landstinget men jag känner mig inte övertygad. Vad kostar sjukdagar, köer, mediciner och återbesök? Ineffektivitet på jobbet? Så placebo ftw! Därmed inte sagt att all alternativmedicin bygger på enbart placebo. Ville bara slå ett slag för placebon som verktyg. | |
| Fluktsoda - Ej medlem längre | 2009-11-08 13:51 | |
![]() | Ja, det viktiga är väl att patienten upplever en förbättring. Hur det går till torde spela en mindre roll. | |
| kajix | 2009-11-08 13:53 | |
![]() | "Såg en engelsk studie" se där. är inte sjukdom positivt på ett samhällsekonomsikt plan, förresten? | |
| Rhotheta | 2009-11-08 14:12 | |
![]() | Apbur! Visst skapade jag det. Om du vill lagra det kan du koka vattnet Här är ett annat recept. oaks.nvg.org/re6ra14...ed ies-made Industrier använder speciellt vatten, speciella luftfilter, speciella skakningsritualer.... Allt som kan skänka cred;) Teorin är ändå: Späd och skaka! Ett annat lösningsmedel är alkohol. Funkar dock inte för salt, så klart. Kajix! Tänker du på BNP, eller? Kan inte se hur. | |
| apbur | 2009-11-08 14:13 | |
![]() | Placeboeffekten är äkta, annars hade den inte benämnts som en effekt. Zonterapi ger självfallet mätbara effekter på kroppen, huruvida det ger den effekt som man påstår inom alternativmedicinen kan diskuteras och ifrågasättas. Det alternativmedicinen verkar lyckas med är att se "patienten" ur ett helhetsperspektiv, holistiskt synsätt om man så vill. Att bli sedd och bekräftad kan tänkas vara en stor del i läkningsprocessen. | |