Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 40 |
Mobilspel
| Pågående | 19 311 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mrperfect | 2009-11-17 23:44 | |
![]() | För min del handlar det om att få folk att en känsla av att ha roligt eller åtminstone att det känns ok....istället för motsatsen ..saker och ting verkar gå lättare då...... :) | |
| pion ekrot | 2009-11-17 23:53 | |
![]() | Ja, verkligen. Håller med! Med ibland verkar det handla om att det är viktigt att först bekräfta en känsla eller tillåta någon att vara rädd. | |
| LisaLong | 2009-11-18 00:53 | |
![]() | Ja hjärnan är extremt otrolig egentligen, med positivt tänkande i alla dess former kan man t o m göra att fyiska besvär blir mindre. Sen är det väl inte så lätt alla gånger att tänka positivt, beroende på vilket livsöde man har | |
| ___Tania___ | 2009-11-18 01:57 | |
![]() | Bra länk, men lite för kort, MrPerfect. | |
| magnusito | 2009-11-18 09:10 | |
![]() | Allt detta positiva tänkande och strävan efter perfektion...mr perfect... Det är väl därför detta kbt ande blivit så populärt. Jag tycker det är totalt ointressant och förytligande. Dessutom låter det jävligt kravfyllt alla dessa positiva tankar som ska produceras i parti och minut. Jag säger som Kristina Lugn: Glädjen står alltid i direktkontakt med sorgen. Annars blir det en innehållslös och platt glädje. Det ena förutsätter det andra. | |
| Snoosy | 2009-11-18 09:45 | |
![]() | Att tänka optimistiskt i alla lägen är inte fel. Däremot så kan många blanda ihop det med att vara postiv mot alla, i alla lägen. Det finns dom som är alla till lags. Är man det, då har man glömt bort sig jälv mitt i all positivitet. Man måste få ha rätt att vara ledsen om det faller sig så. Kanske inte bara tänka att. ''Ähh ryck upp dig.'' Det beror ju lite på vad det har att göra med. Men grundprincipen till optimism är inte fel :) | |
| mrperfect | 2009-11-18 09:57 | |
![]() | magnusito det låter kravfyllt för det kanske tar emot till att börja med, det går nog över med tiden påstår jag...ursäkta att jag är så positiv :) Självfallet får man komma ner på jorden ibland, men i allmänhet så är det då sådana måsten som räkningar och sömn som får göra det jobbet...tur att man har dåligt minne, det sistnämnda är väl et utslag av at man inte skall älta det som är mindre bra utan se framåt och göra det bästa av en prekär situation. Det finns tydligen en bok som heter "Mannen med det obegränsade minnet" som handlar om en stackare som inte kunde glömma saker, tyvärr har jag aldrig haft tid att läsa den :/ | |
| magnusito | 2009-11-18 10:08 | |
![]() | Håller med dig i mycket, men akta dig för det perfekta... det är mitt råd. | |
| Dyslekso | 2009-11-18 10:55 | |
![]() | Haha, älskar det där Seinfeld-klippet. Så jävla roligt. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-11-18 11:29 | |
![]() | "Jag säger som Kristina Lugn: Glädjen står alltid i direktkontakt med sorgen. Annars blir det en innehållslös och platt glädje. Det ena förutsätter det andra." Njo. I varje fall så kan faktiskt sorgen, någonstans, och märkligt nog, ha effekten att den förstärker glädjen... | |
| ___Tania___ | 2009-11-19 00:03 | |
![]() | Man kan lura hjärnan åt alla möjliga håll. Hellre positivt tänkande än ständig negativitet. Jag tycker att Kristina Lugn har en poäng, men även det hon säger kan tolkas på två sätt. Det beror på inställningen hos den som läser. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-19 00:06 | |
![]() | Helt rätt Tania! Allt handlar om att styra sina tankar. | |
| ___Tania___ | 2009-11-19 00:08 | |
![]() | OT: Hej anneli! Dig har jag inte sett på ett tag :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-19 00:12 | |
![]() | Det låter mysko..för jag är nästan alltid här.. Blir dock censurerad till 90%. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-19 00:16 | |
![]() | Nu har jag ätit rågrutemackor och mjölk...over and out. | |
| annakarineli | 2009-11-19 01:04 | |
![]() | Håller med tidiare skribent -mellan glädje och sorg kan gränsen vara hårfin... En vacker och tänkvärd dikt är denna av Harry Martinson Varje djup sorg har en förlorad glädje till föremål. Tappa inte bort denna riktning. Låt inte sorgen glömma sitt ärende. Sorgen är den djupaste ära som glädjen kan få. Men visst kan vi göra vårt till för att få uppleva glädje många gånger... Ibland är det fråga om inställning enligt min mening, men ibland tynger sorgen så man helt enkelt är oförmögen att undgå smärta längre än någon sekund åt gången. Men med tiden utökas dock sekunderna till minuter, kvartar, halvtimmar, timmar, dagar... Tack och lov! Det är som min pappa sa: Det enda som är bra med att tiden går det är att jobbiga saker faktiskt kommer att ligga längre och längre bak... Annars tycker jag att vi alla ska ta och prova att aktivera smil-musklerna om morgnarna så som tex Henrik Fexeus ger förslag på i sin bok om "tankeläsning". Sätt en penna mellan läpparna och knip ihop och du lurar kroppen att tro att den ler och du kan komma att känna dig bättre till mods. Tänk bara på vad som händer när du tänker på en citron. Kroppen reagerar som om du bet i en... Om du då aktiverar musklarna du använder när du skrattar, vad tror du kroppen reagerar med för tankar? | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-19 07:02 | |
![]() | Visst är gränsen mellan glädje och sorg ett tunt streck,, men vad jag förstår tar TS upp detta med att man faktiskt kan påverka sin liv med att tänka positiva tankar , i stället för att hamna i negativa spiraler, det inte om att jag som person ska vara överdrivet positiv utåt . utan hur jag tänker för att lyckas. Och som jag tidigare skrivit så kan man komma långt med positivt tänkande och positiva målbilder Bitte | |
| monew | 2009-11-19 07:23 | |
![]() | bra bitte! :) | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-19 09:37 | |
![]() | Ett exempel på en positiv eller negativ tanke ,, Du tar kaffe pannan häller upp slutet du är väldigt kaffe sugen... Får du då bara en halvfull kopp (negativ tanke) eller får du en halfull kopp (positiv tanke ) , det är på detta viset vi kan påverka oss själva med att välja hur vi ser på saker och ting.. Bitte | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-11-19 09:58 | |
![]() | Bitte, du är surrealist. Dom onda fula molnen av mental klägg skingras. | |