Spelrum
| Giraffen | 29 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 36 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 19 389 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-11-18 22:40 | |
![]() | mrperfect Belagt - läkemedelsverket konstaterar att åtta dött i Sverige efter att ha tagit vaccination -- men att de haft andra sjukdomar som lika gärna kan vara orsak till dödsfallen och 250 (taget ur minnet) dör i liknande sjukdomar varje år. Dock man gör inte samma slutsats när det gäller till exempel mannen som var döende i cancer eller mannen som var hjärtsjuk och dog i hjärtattack -- där satte man sambandet åt andra hållet. Det är det jag finner lite lustigt, att om man får vaccin och dör så beror det på de underliggande sjukdomarna - har man svininfluensa och dör då är det svininfluensan. Det hade åtminstonde varit roligt att se hur de resonerade om det lite mer utförligt -- men dessa åtta dödsfall har inte ens diskuterats i media såvitt jag sett. Finns det ett direkt samband mellan dödsfallen och vaccinet -- det har jag inte en aning om, eftersom det inte redovisas ordentligt vad det rör sig om. | |
| Cement - Ej medlem längre | 2009-11-22 05:12 | |
![]() | Man skulle ju kunna skriva att det bara är korkat och absurt att misstänka att det kan vara något lurt med alltihop. Ännu värre om man börjar spekulera, undersöka och ifrågasätta pga sina misstankar. Och om man därefter kanske till och med drar kontroversiella slutsatser, ja då har man verkligen förlorat sitt förstånd haha :D Tack och lov har vi program som Kalla Fakta, som visar hur man granskar olika fenomen i samhället :) Nu vet vi ju tex att "sanningsrörelsen" i själva verket är en sektliknande organisation, inte alls utan ledare som många påstår, med en antisemitisk agenda, och en tro på att världen styrs av rymdödlor *S* www.expressen.se/Nyh...yr -varlden Hur vore det om sanningen om "sanningsrörelsen" inte kom fram? Oj oj, då hade vår demokrati verkligen varit hotad. Helt obegripligt att människor skriver såna här artiklar www.soultravel.se/20...it ik.shtml Och analysen av Kalla Faktas granskning av "sanningsrörelsen" är ju bara för rolig :D Titta själv www.youtube.com/watc...r_ embedded | |
| Hr Winbladh | 2009-11-22 08:30 | |
![]() | Trådskaparen skriver ett lååångt länkat inlägg. Sedan försöker denna att slippa debatt om inlägget genom att be andra skriva inlägg, "Hur skulle ditt brev se ut?". På så vis kan trådskaparen sprida sina underliga konspirationsidéer och när någon kritiserar galenskapen kan detta kritiseras genom att man inte håller sig ämnet. Listigt. | |
| Snoosy | 2009-11-22 08:37 | |
![]() | Media är korrupt i många fall. Det är det som är så hemskt. Detta säger jag inte för att jag tror det. Jag säger det för att jag vet. Och! Fråga mig inte varför jag vet. För det kommer jag inte svara på. TS har helt rätt!! | |
| Snoosy | 2009-11-22 08:45 | |
![]() | Kan ge ett tips till alla ni som tror allt som sägs i media är sanning. Det är många gånger dom säger olika saker om samma berättelse. Börja jämför nyhetsinlägg. I program med liveaudience: Kolla hur dom ofta filmar en som jublar nått enormt. Kolla de som sitter bredvid. Dom sitter där och klappar som vem som helst. Hur kan de veta att dom ska fokusera bilden på just den personen? ;) Kända personer är tillsammans med mindre kända män/kvinnor i media som behöver uppmärksamhet (DOm själva också) Om dom någonsin varit tillsammans? Knappast. Bara spel för galleriet! Allt är en enda skvallerverkstad. Och skvaller tror man på, eller inte! | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-11-22 08:54 | |
![]() | Det var för långt att läsa, och ingav inte förtroende. Jag undrar vad vill trådskaparen? | |
| Phelan | 2009-11-22 09:08 | |
![]() | Haha. Det skall finnas en teori om att varje diskussion inom en viss tid kommer sluta med att den ena eller andra sidan refererar till och jämställer motståndaren med Hitler och nazismen. Den referensen kommer inte särskilt långt in i det länkade brevet, och till och med utan diskussion utan bara efter ett ensidigt raljerande. | |
| Zmrzlina | 2009-11-22 10:01 | |
![]() | "Detta säger jag inte för att jag tror det. Jag säger det för att jag vet. Och! Fråga mig inte varför jag vet. För det kommer jag inte svara på. TS har helt rätt!!" Det ovan är nog något av det sämsta jag sett inom argumentation, och då pluggar jag ändå retorik. Gör om, gör rätt. | |
| slårdiglätt - Ej medlem längre | 2009-11-22 10:16 | |
![]() | Jag tackar för länken. Nu ska jag ut och slåss mot alla de som försöker spruta in giftet i våra kroppar. Tack gode gud för SANNINGEN. | |
| caughtbock | 2009-11-22 10:32 | |
![]() | Öppet brev till folk som inte kan fatta sig kort: Blah! | |
| Snoosy | 2009-11-22 10:47 | |
![]() | Har läst brevet. Det finns mycket som pekar på att även TS är journalist. Ex. Varför skulle denna kvinnliga journalist, Jane Bürgermeisters gå imot hela kåren och publicera sanningen? Det ligger en hund begraven här. Att media är korrupt är däremot sanning. Det innebär att mycket som sägs i detta brev bör tas med en nypa salt. Ta det här med svininfluesan. Det är uppenbart att media vill att vi ska vara rädda. Dom vill att vi ska vara rädda för influnsan men även rädda för att ta en spruta mot detta. Man kan ha teorier kring allt i samhället. Den här sprutan kan mycket väl vara ett experiment, för att se hur vi människor aggerar. Det har varje dag skrivits och visats på nyheter om folk som stått i kö för att ta detta vaccin. Men vad är det vi får i oss? Trots att det stod att den var farlig en tid, så stod folk i kö för att ta den. Helt vansinnigt. | |
| Snoosy | 2009-11-22 10:49 | |
![]() | zmrzz,, läs mina inlägg så kan du få några råd om hur jag tänker. Varför jag inte vill berätta hur jag vet är för att jag inte vill lämna ut några namn.. | |
| Zmrzlina | 2009-11-22 11:07 | |
![]() | Äh, trams. Att med så enkla medel gardera sig mot källkritik och motargument är bara lamt. Tro inte att du övertygar någon med att säga att jus du ju vet att du har rätt men vägra säga varför. | |
| Voldemort78 | 2009-11-22 11:17 | |
![]() | Läste en del av den långa novellen och på en punkt är jag helt överens med TS om och det är att media är korrupta! Korrupt när det gäller vissa "känsliga" områden iaf... I tex. USA i samband med något av Monsantos alla GMO-påhitt så ville några journalister inte ljuga i TV, men högsta hönset i mediaföretaget, kan ha varit FOX lr så, sade: "Vi säger till dig vad som är nyheter". För det andra, det Micro113 tar upp är intressant: nämligen att när folk dött kort tid efter vaccinationen så har det inte funnits något direkt samband... Än mer intressant är att det finns flera rapporter om gravida som fått missfall kort efter vaccinationen, men där har det inte heller funnits något samband enligt myndighetsexpertisen. Det tredje som jag kan tycka är oerhört graverande är hur ett läkemedelsföretag, i det här fallet Baxter kan ansöka om ett patent på ett H1N1-virus knappt ett år INNAN viruset upptäckts! Någon som har en ide hur man kan lägga patent på ett virus innan det ens "kommit ut på marknaden"?? Dessutom, varför rapporterade inga av våra större medier om skandalen där Baxter råkat blanda in fågelinfluensavirus och skickat ut till 18 länder? Hade inte någon på det tjeckiska labbet upptäckt det hade vi kanske haft en ännu värre pandemi än den nu pågående.. DET är ju en nyhet som borde sälja lösnummer, eller? Iofs, kanske är det som så att det idag är viktigare med "nyheter" om huruvida någon i Robinson blivit mobbad, någon kändis gamla handske sålts på auktion eller om någon annan kändis sniffat lite kokain eller så? Iaf så är det så jag kan uppleva att dagens mediadrev ser ut ibland.... Däremot så är TS öppna brev alldeles för långt för att man ska orka läsa igenom det.... | |
| le-lou | 2009-11-22 12:49 | |
![]() | i TS brev länkas man vidare till Vaccinationsnyheterna, och jag fann det mycket intressant. | |
| slårdiglätt - Ej medlem längre | 2009-11-22 12:56 | |
![]() | Är alla här inne besatta av arkiv x? | |
| Phelan | 2009-11-22 13:16 | |
![]() | www.dn.se/livsstil/l...r- 1.998918 Men, det är klart, den illasinnade nyanseringen i artikeln visar väl bara på hur makten slipar sina förtryckarverktyg, antar jag. | |
| Rhotheta | 2009-11-22 13:17 | |
![]() | Jag är lite nyfiken på huruvida ni som är mer öppna för alternativa sanningar är religiösa i större eller mindre grad än vi andra får i fållan? Är det någon som vågar sig på några gissningar? Anledningen till att jag funderar är ju likheterna med en stor osynlig makt som styr precis allting i hela världen. Då är frågan om det uppstår konkurrens eller synergi med religioner? Islam brukar ju vara väldigt förenligt med konspirtionsteorier, men hur är det med t.ex. kristendom och judendom ateism, allmän andlighet? Är det någon skillnad och beror den i så fall på religionens beskaffenhet eller inte? Ideer? | |
| Krollspell - Ej medlem längre | 2009-11-22 13:24 | |
![]() | Herregud, vem orkar läsa det där evighetslånga brevet? Det är rent dravel från en obotlig rättshaverist. Varför skulle media vara korrupt? De enda media i Sverige som rapporterar om svininfluensan på ett överdrivet spekulativt sätt är Expressen och Aftonbladet. Anledningen till att de gör det är inte att de är korrupta, utan att de jagar läsare och klick på hemsidan. Och eftersom dessa artiklar läses och kommenteras så sjukt mycket så är det väl självklart att de fortsätter. Sluta läsa och kommentera skiten så slipper ni det. Enkel matematik. | |
| Snoosy | 2009-11-22 13:25 | |
![]() | zmrz,, om du läst mina inlägg så ser du kanske att jag nämnt detta, som du ändå måste tycka r sjukt. Eller ? ''Ta det här med svininfluesan. Det är uppenbart att media vill att vi ska vara rädda. Dom vill att vi ska vara rädda för influnsan men även rädda för att ta en spruta mot detta.'' Sen att du tycker att du är bättre än jag för att du läser media. Det får stå för dig. | |