Spelrum
| Giraffen | 44 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 33 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| odin - Administratör | 2009-11-19 20:46 | |
![]() | Prova Start-menyn->Kör och skriv in " | |
| odin - Administratör | 2009-11-19 20:46 | |
![]() | Om du har en annan webbläsare installerad så prova den. | |
| odin - Administratör | 2009-11-19 20:49 | |
![]() | Har även läst rapporter på Panda och Symantec. Tydligen har Pandas virusdefinitioner uppdaterats och upptäcker felaktigt ett virus som inte är ett virus Agent.MZT. | |
| mrperfect | 2009-11-19 20:52 | |
![]() | Antivirus System Pro är ett fiktivt anti- spion program Det finns massa länkar om det : www.google.se/#hl=sv...d1 b6eb3077 | |
| slånbär | 2009-11-19 21:00 | |
![]() | Går inte ens att start "kör" så det är inte problem med just webläsaren utan själva datorn som skiten sitter i nu. Allt stoppas -jag kan inte ens öppna lägg till /ta bort program. | |
| slånbär | 2009-11-19 21:02 | |
![]() | Men jag får se det positivt-jag får se en massa spännande sidor som jag inte annars skulle ha hittat och sedan får jag en chans att ransa upp datorn och börja om på ny kula:-) | |
| slånbär | 2009-11-19 21:51 | |
![]() | Odin-jag provade att ladda ner och köra AVG och det gick bra men den fixar ju bar 20 fel sen måste man ju köpa den och inte verade det som att dne fixade just mitt problem iallafall. Testade även spyhunter som hittade flera allvarliga hot men om man vill ta bort dom så måste man köpa programmet. Känns ju nästan lika lurigt som antivirussystempro i sig | |
| 98oktan | 2009-11-19 23:31 | |
![]() | här är en till som drabbats av "betaviruset" det laggar som aldrig förr och datorn beter sig konstigt,,,, | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-19 23:37 | |
![]() | jag kollar med brorsan..han kan en del om sånt här. | |
| Deltiolog - Ej medlem längre | 2009-11-19 23:37 | |
![]() | Mitt Panda upptäckte och elliminerade ett "virus" igårkväll som hette JS/Agent.MZT Om det är ett virus eller inte skall jag låta vara osagt. Min dator fungerar iaf helt perfekt. | |
| Sotfinger | 2009-11-19 23:41 | |
![]() | Jag har också "drabbats". Varje gång jag loggat in på betapet har Panda eliminerat just JSAgent.MZT. Vid ett tillfälle raderades dessutom alla inloggningsuppgifter till alla ftp-adresser jag hade inlagda. | |
| Sotfinger | 2009-11-19 23:42 | |
![]() | Panda säger också att viruset hittats i betapet query | |
| bomah - Ej medlem längre | 2009-11-20 00:14 | |
![]() | Mitt standard-inlägg i dylika trådar brukar vara; skaffa mac! | |
| Sotfinger | 2009-11-20 00:20 | |
![]() | Vilket ju är ett ganska meningslöst inlägg. | |
| Sote | 2009-11-20 07:44 | |
![]() | eler hur sotfinger? Man kan ju låta bli att koppla upp sig mot internet också då. Jag ville veta om fler hade drabbats och vad man kan göra åt det inte få nåt meningslöst inlägg som ju faktiskt inte hjälper ett dugg. | |
| årsta | 2009-11-20 08:01 | |
![]() | Jag gick in och återställde till tidigare datum hos en bekant som fått samma virus. Det försvann! (och förvånad blev jag... som inte kan mycket om datorer.. :-) | |
| odin - Administratör | 2009-11-20 08:36 | |
![]() | Panda rapporterar felaktigt virus. Dvs en sk false positive. | |
| Stubin | 2009-11-20 09:03 | |
![]() | Något liknande hände mig när jag var inne på facebook. Hade inte heller klickat på någon länk då jag vet att det oftast är virus, så det låg nog och väntade på att poppa upp förmodligen nåt jag fått tidigare eller också har jag lyckats klicka på nåt utan att märka det då min dator var otroligt seg. Nu är den omformaterad och supersnabb :-) | |
| monk - Administratör | 2009-11-20 09:24 | |
![]() | Man bör alltid skydda sin dator genom att använda ett antivirusprogram och se till att ha en brandvägg aktiverad. Om man dessutom ofta uppdaterar webbläsaren och Adobe Flash innebär det att risken för att drabbas av virus genom att surfa på vanliga hemsidor blir minimal. Den vanligaste orsaken till man får virus är istället att användaren laddat ner och öppnat ett program eller spel. Många får även virus genom att öppna skumma bilagor som skickats via e-post. Att Betapet skulle sprida virus är för mig otänkbart, och jag är väl insatt i Betapets kod eftersom jag är en av programmerarna bakom den. Betapets besökare laddar aldrig ner något program för att kunna spela (vilket exempelvis är vanligt på pokersiter) utan vi använder endast de funktioner som finns i webbläsaren. Betapets hemsida har alltså inte tillgång till besökarens dator och kan således inte installera t.ex. spyware eller virus. Vissa antivirus-program har svårt att skilja säker kod på webbsidor från skadlig kod och väljer därför att för säkerhetsskull varna användaren. Detta har hänt för mig på även stora etablerade webbsidor som Facebook och YouTube. För att slippa ev. ryktesspridning och spekulation huruvida Betapet sprider virus vore det bra om vi kunde hålla oss till fakta. Om någon har ett antivirusprogram som menar att Betapet innehåller skadlig kod, så vänligen uppge följande: - Operativsystem och webbläsare - Antivirusprogram och versionsnummer - Vilken fil på Betapet som antivirusprogrammet menar innehålla skadlig kod/virus /Monk | |
| trollflöjt - Ej medlem längre | 2009-11-20 17:06 | |
![]() | Så länge man använder flash är det inte helt sant att virusrisken är 0 om man surfar vanligt. Det finns en del säkerhetshål i gamla flashversioner som kan ge möjlighet att exekvera godtycklig kod på datorn bara genom att köra en skadlig sådan reklam till exempel. Man undviker lätt detta med tillägg såsom adblock. visserligen finns motsvarande säkerhetshål även i gamla versioner av IE, och där räcker det med att man tittar på en JPEG-bild som preparerats för detta ändamål. | |