Spelrum
| Giraffen | 36 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 62 |
Mobilspel
| Pågående | 19 372 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:16 | |
![]() | Sjukt trist att en tråd aldrig får hållas ren från massa onödiga kommentarer och påhopp :/ Släv har jag över 2500 inlägg! Tycker det är bra, visar att jag är engegerad;) | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:17 | |
![]() | Inget ont menat, hur som helst. Tycker tråden känns motsägelsefull. Betapet är ju nästan definitionsmässigt en site för människor som har för MYCKET tid över... Eller? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:20 | |
![]() | Vore väl trist om det vore vice versa,jaap!? | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:20 | |
![]() | Att människor med för mycket tid över definitionsmässigt är betapet? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:20 | |
![]() | Jag har ett slappt liv! :) | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:22 | |
![]() | Värst vad upprörda ni blev. Well, well. Jag är en elefant i en porslinsbutik jag vet. God natt. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:23 | |
![]() | Jag förstår om Betapet kan vara ett andningshål för den som har väldigt mycket omkring sig också. Lite egen tid, avkoppling och skön hjärngympa. Bara det inte blir för mycket. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:24 | |
![]() | Undrar vem som egentligen blev upprörd? Jag är bara ärlig jag :) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:25 | |
![]() | Det var ingen som blev upprörd! God Natt! | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:25 | |
![]() | Njut av och minns din slappa tid, Mollee :) När mina 4 trillade in, fattade jag inte att jag någonsin frivilligt hade avstått från att sova t ex. Nu är fritiden här igen och jag njuter av den nu med :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-25 00:32 | |
![]() | Ska göra det mommes! Man måste passa så på länge man bara kan. När man minst anar det har man plötsligt ett heltidsjobb, man, 3 ungar i olika åldrar, huslån, billån, och fullt med tvätt i korgen... Kan gå fort det ;) | |
| henrik_l | 2009-11-25 05:39 | |
![]() | Hmmm det där lät som ett helt gäng heltidsjobb. En sån som jag hade väl blitt galen för länge sen. | |
| annelille | 2009-11-25 07:22 | |
![]() | ...men jag måste bara hålla med jaap_conrad....=).... det är ju så klockrent att man uttrycker sin otillräcklighet på en sajt som enbart är till för tidsfördriv och lek......XD | |
| annelille | 2009-11-25 07:25 | |
![]() | ...men jag vill på inget sätt förringa tvålis problem.... men med tanke på att det var just brist på tid hon hade problem med så är det ironiskt att söka hjälp på betapet... | |
| Bitte - Administratör | 2009-11-25 08:11 | |
![]() | Att få livet att gå i hop är inte alltid så enkelt, tro mig jag vet,, men jag funderar på finns det ingen som kan avlasta dig på jobbet, till att börja med, sedan att din man tränar och barn som tränar ja det kan lätt blir stressigt, Ni kankse borde sitta ner tillsammans och se hur det ska fungera att han de kvällar han inte har sitt faktiskt tar det största ansvaret hemma, och måste han alltid få göra sitt,, det handlar om att ge och ta. Jag förstår TS , för jag gör som hon då jag kommer hem efter en lååång arbetsdag/kvälll så blir jag gärna sittande här och varvar ner.. dvs ett andningshål i stressen,, att sedan en kommentera det i negativt syfte som vissa gör , vad tillför det diskusionen Bitte | |
| CD II | 2009-11-25 08:21 | |
![]() | menar du att vi ska lösa vad du har presterat - eller tänker du mantla din roll? | |
| zagg - Ej medlem längre | 2009-11-25 08:31 | |
![]() | Jo, det stjäl mkt tid att sitta vid beta... men det är ju avkopplande också. Tvålis, det du kan göra är väl att skära ner eller omorganisera. Jag misstänker att du med din enormt uttåtriktade energi inte riktigt trivs om du inte har många järn i elden. Men då får du uttveckla en strategi där du inte tackar ja till allt, utan tänker på att det (vad det nu är för projekt) ska förvaltas en viss tid framöver. Ta ansvar för vad du ger dig in i, på så vis att du planerar i förväg hur mycket tid du rimligen kan lägga ner projektet. Kan du inte lägga ner den tiden som du bedömer krävs, då fårdu tacka nej. Jag har själv varit i samma sits, tills jag tröttnade och bestämde mig för att ändra på mitt sätt. Jag avslutade eller lade systematiskt ner alla projekt under en flera år lång period. Det fungerade. Fast nu har jag lite tråkigt istället... | |
| annelille | 2009-11-25 08:37 | |
![]() | ...som jag sa Bitte... jag vill inte på något sätt förringa tvålis problem och precis som dig så får jag uttrycka min åsikt.... man kan faktiskt tycka olika och det är helt okej.... jag tycker en sak och du en annan.... mitt inlägg ger en vinkling åt det motsatta hållet... att uttrycka sin ångest över att man inte hinner med sin vardag på en sajt som enbart är till för tidsfördriv är för mig ironiskt och motsägelsefullt....TYCKER JAG.... men andra behöver inte tycka som jag och det är helt okej för mig...=) | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-25 12:38 | |
![]() | ja herre gud, tid ja. jag är ensamstående med mina barn så jag sköter allt. mat, städ, läxor, skjutsa, tvätta, mysa, krama, fixa. utöver detta pluggar jag 100% på högskola, juridik, och jobbar 50% ca (sköter löner och personal för 10-15 småföretag) är rätt trött ibland. det som lider mest är mina sociala relationer orkar inte, sitter hellre här och slöspelar (samtidigt som jag jobbar...). jobbigast är att ha allt ansvar att faktiskt aldrig kunna säga nej, jag orkar inte eller lita på att någon annan fixar ngt. särskilt den ekonomiska stressen är hård. innan jag separerade var jag något av en lyxhustru så även om jag skötte hushåll och så (med städhjälp) så hade jag det väldigt lugnt på alla plan. att inte ta på sig för mkt. sänka sina krav på områden som inte är de viktigaste (vilket jag iofs är väldigt dålig på...) dela upp arbete (om man är två) och att verkligen slappna av när man är ledig är mina tips. ja, en privat och en jobbmail är jättebra också! det har faktiskt gjort det lite lugnare här:) | |
| Dalmanisk - Ej medlem längre | 2009-11-25 13:36 | |
![]() | Jag tycker som du annelille. | |