Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 23 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 380 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LuleErik | 2009-11-30 17:15 | |
![]() | www.blip.se är en svensksajt där man kan spela schack på och www.Schackonline.com www.gameknot.com om man vill spela lite längre partier på. chess.emrald.net/ är en bra sajt med schackproblem som man kan lösa. www.videochess.net/ är en bra sajt med träningstips. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-11-30 18:50 | |
![]() | Blips schacksida dräller av stollar som inte vet hur man uppför sig och dessutom är interfacet bedrövligt. Prova i så fall Schackonline eller chess.com i stället. Om nu inte Betapet drar i gång en schacksida förstås! ;) | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-11-30 19:41 | |
![]() | smutsig - dåligt minne? vad kan det bero på? | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-11-30 23:28 | |
![]() | Det här är professorn: en.wikipedia.org/wik...in _Warwick JAG kan minnas fel om dom exakta detaljerna angående deras schackmatch, det var längesen jag läste Warwicks bok, men att en känd professor skulle hitta på att han mött kasparov över några vinare på ett hotellrum och låta det gå i tryck i en bok? lol, inte så troligt va... | |
| Globularis | 2009-11-30 23:34 | |
![]() | Det är inte säkert att de bästa möts offentligt om du inte ligger sjuka pengar i spelat. Många av de som är bra på schack tillhör nog inte de mest öppna personligheterna. Jag tror att det finns ganska många som spelat i det tysta vilka skulle matcha stormästarna. Det är lika i scrabble här i Sverige. Ett hundra tal gör upp om SM-titlen, där ute finns det säkert en bunt ytterligare som utan svårigheter skulle vinna bara spelat blivit lite mer känt och att de vill synas offentligt. | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-11-30 23:34 | |
![]() | carlmartin, kan du hjälpa mig att bli frisk tror du? kanske sätta ihop ett litet träningsprogram? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-11-30 23:35 | |
![]() | Fabian Hellers var en hyfsad schackspelare i Sverige för några år sedan. Själv använder jag schackplaner till inredning..de ser mysiga ut. Eller de skapar en intelektuell stämning. Mer så. | |
| ANDERStG | 2009-12-01 00:11 | |
![]() | "Det är lika i scrabble här i Sverige. Ett hundra tal gör upp om SM-titlen, där ute finns det säkert en bunt ytterligare som utan svårigheter skulle vinna bara spelat blivit lite mer känt och att de vill synas offentligt." Det finns många bra betapetare som skulle klara sig bra. Men att någon som inte ännu spelat irl skulle vinna "utan svårigheter" tror jag inte på. Visst, några kanske skulle ha chansen, men ingen promenerar in och slår nuvarande irl-toppen utan att blinka. Samma spelare är i topp också på beta. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-01 00:35 | |
![]() | smutsig - jag visste inte att du var sjuk, det har du inte talat om. sätt dig på händerna och meditera; det rensar huvudet och... ja, du vet.. | |
| Globularis | 2009-12-01 00:46 | |
![]() | Anderstg, hm, ja det stämmer till viss del, det finns en bunt här på Beta som är lika bra som topp 10 som ej spelar IRl. Men sedan är det ju väldigt få som spelar Scrabble. Jag känner flera som på bara några veckor skulle slå sig in i toppen (väldigt intelligenta personer med enorma ordförråd). De har annat för sig än att pilla med brickor här. Om man granskar toppen i Sverige så tillhör de nog inte intelligentian. | |
| Nasty Nimrod | 2009-12-01 02:06 | |
![]() | Intelligentia? Scrabble känns väl begränsat i sig som ett allmänt mått på intelligens, f.ö. | |
| TomasLeonard | 2009-12-01 03:27 | |
![]() | Intressant tanke det där att det skulle finnas några schackspelare som sitter hemma på kammaren och pular, vilka skulle matcha de bästa på touren(du skrev iofs "stormästarna" men jag tolkar det så som jag tror el. som gör det intressant). Jag tror faktiskt inte ett ögonblick på det du säger. Man blir helt enkelt inte bra på att "sitta hemma och fundera själv" enligt min mening. Det krävs att spela på touren för att klara sig på touren som i tennis el. ngn annan sport. Ang. intelligentia, så är det medeltid å bara fånigt att referera till vare sig skickliga schackspelare el. scrabblare , att mena att de tillhör ngn slags intelligentia. Kuriosa: Anatolij Karpov- Positionell spelare, tar sällan ngn risk precis som Ulf Andersson , mästare på att få motståndaren att förlora som ett dagisbarn i till synes enkla positioner. | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-12-01 09:13 | |
![]() | Carlmartin, vi vet båda att det där dreglande, kiss-i-byxan-glada flinet du har i ansiktet inte kommer av meditation. Jag hade hoppats att du skulle lägga upp ett seriöst träningsprogram med valium, tumskruvar, salt i såren och Hans Scheike. Men du verkar vara typen som är blind för dina medmänniskors behov. | |
| Smutsig Djur - Ej medlem längre | 2009-12-01 09:14 | |
![]() | I övrigt håller jag till 100 % med TomasLeonard. Man behöver möta bra motstånd för att bli bra i alla sporter. | |
| ANDERStG | 2009-12-01 10:00 | |
![]() | "Jag känner flera som på bara några veckor skulle slå sig in i toppen (väldigt intelligenta personer med enorma ordförråd)." Vissa egenskaper underlättar scrabblekarriären; ordförråd, strategiskt sinnelag, med mera. Men man ska ha ofantliga mått av vardera för att stiga in i toppen bara på "talang". Om du coachar upp någon i dagsläget icke-betapetande intellektuell till att vinna låt oss säga Stockholm Open nästa år så ska jag hitta någon passligt lättsmält och ogiftig hatt att äta upp. Om du själv bara haft två konton med totalt 450 matcher så är jag djupt imponerad av din rating, men om så är fallet vet du väl bäst själv. | |
| odin - Administratör | 2009-12-01 11:11 | |
![]() | Håller med om att en schack-sajt vore coolt i samma stil som Betapet... önskar jag slapp gå till mitt vanliga jobb så jag kunde göra sådant :-) | |
| impala-58 | 2009-12-01 12:53 | |
![]() | blixtschack är det enda annars blir det för drygt. | |
| HumbleBug | 2009-12-01 14:22 | |
![]() | Odin - du får bli bättre på att ta betalt för betapet och annat sånt som är kul istället... ... Ideellt arbetande idealister blir aldrig rika ... | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-01 15:06 | |
![]() | "att en känd professor skulle hitta på att han mött kasparov över några vinare på ett hotellrum och låta det gå i tryck i en bok? lol, inte så troligt va..." Jag säger bara Lars ohly ... Och anneli: FERDINAND Hellers, heter han. odin, jag spred lite komprometterande uppgifter om dig till din chef så du behöver inte komma tillbaka till jobbet. Se, nu har du all tid i världen att fixa en schacksajt! :) | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2