Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 350 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| H1N12 - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:03 | |
![]() | Ramsay, jag tror inte du fattar poängen. Hur vet man säga att det är en våldtäkt bara utifrån den ena personens version? Det är liksom det som är poängen. Polisen säger att det har varit en våldtäkt och det alltså redan samma kväll då ett kortare förhör hållits med kvinnan respektive mannen (och han förnekar). | |
| H1N12 - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:06 | |
![]() | Och det är just det som är själva grejen. Frågar vi "Vad har ni fått in för anmälningar?" är det en sak, men nu var det just "Har det varit något?" vilket inte alls är en ovanlig fråga och då innefattar även polisen egna iakttagelser utan att det kommit in en anmälan. | |
| H1N12 - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:10 | |
![]() | Att EN person friades betyder just det. Men det som jag ville få fram är att det som står i tidningen i början inte sällan grundar sig just på information från polis och åklagare. Och just ett sådant fall, när det beskrivs som 20-årig man som ska ha våldtagit små barn analt och vaginalt flera gånger är just sådant som upprör. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:23 | |
![]() | "Ramsay, jag tror inte du fattar poängen. Hur vet man säga att det är en våldtäkt bara utifrån den ena personens version?" ingen har sagt att det är en våldtäkt! polisen har svarat på "vad han har" svar _"en våldtäkt". bilda dig lite. han/hon svarar rätt. | |
| H1N12 - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:26 | |
![]() | Du förstår fortfarande inte. Säger man "Det har varit en våldtäkt" så är det skillnad mot att säga "Vi har en våldtäktsanmälan". Och detta har även polisen fått kritik för internt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:35 | |
![]() | du förstår inte. det är lätt. har du pluggat på universitetsnivå så har du nog bara sovit några lextioner. det är ok. branschpraxis är ett av de centralaste begreppen i svensk lag.!!! har du haft något - fråga ställd mot svensk polis- betyder anmälan händelse inget hokus pokus där! ung som frågan - har du gjort något? - (ställt till målare i profesionell situasion ) aa en vägg! (sen om väggen e rutten e en annan sak) | |
| H1N12 - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:41 | |
![]() | Jag har pluggat på universitet och jobbat som journalist i 14 år. Och det här är något som ständigt påpekats --och med all rätt eftersom det även påtalats internt inom polismyndigheten. Och det som är det märkliga är alltså just hur lättvindigt det sägs att det har varit en våldtäkt och att en våldtäkt ägt rum. Nu har jag förklarat detta för dig flera gånger, men efter det här försöket ger jag upp! | |
| apbur | 2009-11-28 01:47 | |
![]() | Är det inte bara ordet "misstänkt" vi är ute efter här? Jag tycker då att jag ganska ofta får höra polisen säga att det handlar om misstänkt brott när brottet inte är utrett. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:48 | |
![]() | du bör ge upp. du förstår inte praxis och sedvänja inom polis/juridik. ingen samhällsreporter här. grundläggande. om du vill kan du dock pma mig. dock | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:49 | |
![]() | dockilischiouse! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-28 01:53 | |
![]() | nej apbur. polisen i hänvisningen svarar bara på vad som " varit"- i detta fall våldtäkt ( enligt etablerat och erkänt språkbruk). det betyder att polisen haft en sådan. vad åklagare gör av den är och/ eller skall vara en annan sak! | |
| apbur | 2009-11-28 02:01 | |
![]() | Nej, jag förstår att polisen inte säger "misstänkt" till varandra men uppenbarligen skapar det problem om en journalist exakt återger till allmänheten det polisen har sagt. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-11-28 02:24 | |
![]() | ja. det är ett problem men som du säger ett journalistiskt problem. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-11-28 14:14 | |
![]() | vekar som killar har svårt för ett nej idag ... då menar jag att det verkar som dom skiter i om tjejen inte vill eller vill | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-28 14:23 | |
![]() | ja det har jag märkt mycket av tex på krogen,de räcker inte med ETT nej...till slut måste man bli otrevlig för att man ska få vara ifred,jaha då för man höra man är otrevlig...men inte kommer de fram varför ,de nämns lixom inte | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-28 14:23 | |
![]() | Så har det väl alltid varit chewbacca? Fast nu uppdagas det oftare än på exempelvis 40-talet, då folk höll tyst om att de blivit sexuellt utnyttjde med risken för att skämmas och bli utkastad av sin familj för att det ansågs som smutsigt att bli våldtagen på den tiden... | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-11-28 14:32 | |
![]() | okej smutsigt nu med eller förnedrande .. lås in våldtäktmän släng nyckeln | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-28 14:36 | |
![]() | Ja, det är förnedrande och en del känner sig antagligen smutsiga också, vilket är förståelse fast ur en sympatisk synvinkel och inte dömande. Men förr stängde man ut kvinnor som blivit våldtagna ur samhället. För dom ansågs som smutsiga i familjens, och samhällets ögon. Tycker också man skall låsa in våldtäcksmän, vem gör inte det? | |
| Rakim - Ej medlem längre | 2009-11-28 14:47 | |
![]() | Jag vill be om ursäkt för dessa män. Det är bara håglösa kåta pojkar som inte vet vart man ska sätta gränsen för ett kul skämt. Flickan fäktar med armarna när man nyper henne, sen blir man tillsammans, kanske krävs en lapp med ja-nej-fråga också, årskurs 1-4. Flickan får bröst, pojkens brunst växer sig stark. Nypen blir direkta smekningar över personliga ägodelar, som är tillgängliga givetvis. Flickan går nu i sent mellanstadie, tidigt högstadie. Flickan börjar bli väl medveten om sin sexuella utstrålning, pojken inte sen att skörda frukten. Oskyldiga smekningar blir grovhångel på någon föräldrafri fest, sen analsex. Flickan skrattar, pojken skryter. Sent högstadie tidigt gymnasium. Flickan fnittrar på gymnasiet genom, provar hela kama sutra, tjejsex innan 19 fyllda - på skoj. En hippiekultur byggs upp i de osäkra individerna. Någon får inte leka leken, någon blir sur. 20 års åldern Detta hat är kvar livet ut, det frodas, det blir för mycket för pojke som inte fick leka. Pojke tror att flicka fortfarande kommer fnittra, fail. Lite så? Stackars pojke som inte greppade spelets regler, ve honom. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-11-28 14:56 | |
![]() | Alltså, jag vet att många säkert uppfattar Rakims inlägg som stötande. Men han har faktiskt rätt till en viss del. Våldtäksmän är säkert oftast killar som känner sig utfrysta och bär på stor sexuell frustation. Inte sällan har de blivit mobbade, utfrysta och antagligen avvisade av kvinnor tidigare, vilket gör att de så småningom börjar tänja på regler och tappar kontrollen över sig själv. | |