Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 380 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| monew | 2009-11-29 13:24 | |
![]() | ja man borde sluta med skinn oxå, men plastskor är inte så behagligt? svettigt o så? fast tyg finns ju. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-29 13:26 | |
![]() | även andra djur får sätta livet till på ett sjukt grymt sätt,alla vilddjur som vi dödar pga pälsen,det är rävsaxar bla som anv,å i vattnet under ytan sätter man fällor som bävrarna fastnar i å kommer inte upp till ytan utan drunknar djur fastnar med huvudena å sina tassar i vassa fällor,vilket är otroligt smärtsamt å en lång plåga jag har aldrig anv äkta pälsjacka tex & har aldrig frysit ihjäl en vinter!till de som inte vet om att detta förekommer så uppmanar jag att sluta köpa skiten NU å alla som tänkt på att gå på delfinshow,släpp tanken,ni betalar för att de ska tillfångatagna nästa delfiner å splittra delfinfamiljer å en del blir groteskt slaktade.... jag är glad jag hann få reda på hur det egentligen går till för att sånna shower ska kunna underhålla oss människor,innan jag gick på en show delfiner lever inte alls länge i fångenskap,dom blir som deprimerad å dör av det,dom dör för att dom själv vill kan man säga,ofta är dom oxå sjuk de finns delfiner som dött av just fångenskap,en väldigt känd händelse är om han som gjorde filmen "flipper" han hade haft flera delfiner i fångenskap,en delfin simmade fram till honom i hans famn,å dog....de fick han att vakna upp,aldrig mer delfiner i fångenskap å i dag kämpar han för att få stopp på detta | |
| monew | 2009-11-29 13:29 | |
![]() | aa bra mys! men päls använder väl inte den moderna människan så mkt? | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-29 13:33 | |
![]() | jo,tillräckligt för att det fortfarande är en lönsam verksamhet,,,, ingen efterfrågan,ingen lönsam verksamhet,det är vi där ute som styr se bara på canada goose jackorna som en del är så jävla såld på...där har vi dun plockade frånlevande gäss,de fick jag info om för kanske ca 5 år sedan,så då de kom fram nu igen,så var de ingen nyhet för mig,det här har visats förr å som jag sa tidigare här,det faller snabbt i glömska=( å de är ju inte bara päls utan äkta skinn,de finner vi ju i i stort sett varje butik som säljer skinn ecco,där har du en hel skobutik bara i äkta | |
| monew | 2009-11-29 13:35 | |
![]() | a jo visst, men tycker ändå dubbelmoral, för som sagt, köttindustrin står för det största lidandet och där sägs det inte så mkt. Är absolut emot päls så klart också. | |
| monew | 2009-11-29 13:38 | |
![]() | får börja med plastväskor då, tycker bara det ser så billigt ut. men vafan | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-29 14:33 | |
![]() | nej vi har mycket dubbelmoral i oss å hycklar,vi är snabb att döma andra länder å dess djurhållning medans de är vi som gör så den får fortsätta finnas & dessutom rannsakar vi oss inte själva å hur vi har det med vår djurhållning i sverige både päls/skinn industrin & köttindustrin är fruktansvärd,vem som är värst elr störst är inte så relevant,de är två enorma industrier oavsett de mesta av syntetmaterialen som görs i dag gör det rätt svårt å kunna se skillnad på om de är äkta elr inte,märkte då jag jobbade i skobutik för flera år sedan,bara under de tre åren jag jobbade så märkte ja en skillnad,mot slutet så fick jag själv fråga å ta reda på,om lappen fallit av där de står vad för material de är,om det var äkta elr ej då kunden frågade jag märkte oxå en annan sak å de va att vi tog inte in lika mycket äkta som tidigare=) | |
| monew | 2009-11-29 14:35 | |
![]() | mys: ja, det har jag också märkt! Det är bra! | |
| Surmulen - Ej medlem längre | 2009-11-29 14:50 | |
![]() | Apropå skadedjur...det värsta skadedjuret är människan. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-29 16:40 | |
![]() | surmulen:ja | |
| stol | 2009-11-29 16:57 | |
![]() | Vad fan ska vi göra åt det, ska vi åka dit och peka med fingret. | |
| caughtbock | 2009-11-29 17:13 | |
![]() | Gör det om du vill. | |
| stol | 2009-11-29 17:18 | |
![]() | Varför, det var inte jag som startade tråden | |
| caughtbock | 2009-11-29 17:43 | |
![]() | Det var du som tog upp det. Själv köper jag bara fakepäls. Lite fulare, lite strävare men oh så mycket bättre. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-11-29 19:07 | |
![]() | stol:har de kunnat undgå dej/ngn vad du kan göra för att inte bidra till det?å ja,varför inte peka finger?de är ju oxå att visa missnöje men jag tror de är mer effektivt att sluta köpa de som är äkta peka finger ses nog mer som provokativt | |
| monew | 2009-11-29 19:32 | |
![]() | jag tror att stolen skojade | |
| leker | 2009-11-29 19:48 | |
![]() | Det finns många organisationer världen över som jobbar mot detta så gott dom kan, med dom fåtal resurser dom har. Anledningen till att dom inte har tillräckligt med resurser beror på oss snåla jävla människor. Vi känner sååååå för djuren, men är vi beredda att hjälpa på de sätt som vi faktiskt kan? Få är det. Det är inte så viktigt för många när dom väl ska hosta upp nån hjälp själva. Detta med att dom skinnar djur levande är ju långt ifrån en nyhet. Kommer ni inte ihåg vad som hände med djuren inför OS? Kan påminna den som vill. Dock var det inte ens för pälsen då, det var bara för att turisterna skulle slippa alla lösspringande hundar och diverse andra djur. Myspruppen: visst är det effektivt att sluta köpa pälsar, men det går att aktivt delta i arbetet mot misshandeln med om man nu verkligen känner för djuren. Detta är bland dom vidrigaste ämnen jag vet, när djur far illa. Brukar inte skriva i såna här trådar, för jag mår så jäkla dåligt av det. | |
| Out on bail - Ej medlem längre | 2009-11-29 19:54 | |
![]() | Vi behöver som bekant inte åka ända till Kina för att finna djurplågeri. Vi kanske skulle börja med att försöka hjälpa till så att djuren i Sverige får en dräglig tillvaro. Jag menar, innan vi åker till Kina. | |
| upan | 2009-11-29 19:58 | |
![]() | leker, menar du att de massavlivade hundar inför OS? Jag vet inte om det verkligen ska räknas som djurplågeri när det är ganska plågsamt att vara en loppbiten sjuk hund i storstaden. Det är väl sånt man brukar göra för att minska lidandet? | |
| leker | 2009-11-29 20:00 | |
![]() | upan: antar att du har sett hur dom gick tillväga? Att dom forslade hundarna i småsmå burar, på varandra åtskilliga mil för att sen slå ihjäl dom. | |