Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 46 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| run-marie | 2009-11-30 18:36 | |
![]() | På ICA här hemma har vi en psykolog som jobbar extra. :) Jaap då verkar det väl vara så att det är mest studieskulder och lönen inte där "jättebra". Säkert kan man jobba extra eller starta eget, men det tar ju några år och att studera till psykolog är väl iaf 5 års studier. Det var det tidigare iaf. Finns det inget självhjälpsgrupp eller liknande i kommunen du bor? Så klart är det bra med en utbildning, bara man är medveten om att det tar några år och att man kommer att ha ganska stora studielån att betala tillbaka sen. Lycka till med ditt val hur det än blir. Din tanke tycker jag är beundransvärd. | |
| Raffe_ | 2009-11-30 20:31 | |
![]() | Om du har intresse av att arbeta mer förebyggande mot mobbning (och inte bara när det tyvärr redan skett) så kanske fritidspedagog kan vara något för dig? | |
| Araknoidea | 2009-11-30 21:13 | |
![]() | Flirup Jo visst kan man studera till terapeut som sjuksköterska, sjukgymnast etc. men det kostar =) Håller med dig om att man måste läka sig själv först. Läser själv till sjuksköterska och har en hel del i klassen som inte bearbetat sina egna lidanden innan de började. Kan bli rätt problematisk eftersom man måste orka sig igenom utbildningen, misstänker att socionomutbildningen också är ganska tuff. I vår klass kuggar ca. 50% på alla tentor så problem har vi och vad det beror på vet jag inte, men misstänker att det har att göra med att många studenter inte är mogna för att studera känsliga ämnen. Däremot är det super duper med livserfarenheter och att man har gått igenom lite i livet innan man hjälper andra så att säga =) | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-11-30 21:25 | |
![]() | run-marie: Jag kan ha fel. Fick dock för handen att psykologer tjänar mer än socionomer vilket verkade vara alternativet. Jag orkar inte kolla upp det nu så jag får ge dig rätt. | |
| monew | 2009-11-30 21:43 | |
![]() | trollkarl bartender är du ju redan | |
| kandu | 2009-11-30 21:45 | |
![]() | Som jag såg i ett inlägg ovan, fritidspedagog. Vill du jobba på fältet så är fritidspedagog ett utmärkt arbete. Utifrån dina egna erfarenheter så har du säkert förmågan att se hur och var mobbingen sker på ett annat sätt. När du skaffat dig lite erfarenhet inom yrket kan du utbilda dig till specialpedagog. Där har du breda möjligheter att jobba med mobbade barn. Lycka till med ditt val! | |
| flirup | 2009-12-04 01:53 | |
![]() | jaap-conrad Jo man kan tycka det och vetenskapen är ju nummer ett, men ju längre man kommer i livet desto mer inser man också att personlig mognad och relatering har en enormt stor del i exempelvis terapiarbete, fram tills dess-man kommit längre på sin egen inre resa kan man ju läsa studier som gjorts på effekt av terapeutiskt arbete. Som visar hur mkt bättre effekt de terapeuter oavsett inriktning, får med sina klienter, som pga av känslomässig mognad och förmåga även kan förmedla en slags medkänsla, eller kalla det personkemi. Vetenskapen i sig visar att det är omöjligt att i det yttersta kunna beräkna allt mänskligt fungerande. Det skulle krävas att vi förstod det som vi inte kan förstå som vi inte kan förstå. Därför kommer vi alltid behöva mogna människor som även kan använda även sin känsla i sitt terapeutiska arbete. För den kan inget ersätta. Det spelar ingen roll hur stor informationslagring och framplockningskapacitet man har för det handlar inte bara om IQ, utan om EQ - känslomäsig mognad. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-04 08:11 | |
![]() | 2009-11-30 15:45 2009-12-04 01:53 Ja, precis så. | |