Spelrum
Giraffen26
Krokodilen1
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
11
Inloggade38
Mobilspel
Pågående19 358

Forumkategorier

Användare Inlägg  
caughtbock2009-12-02 19:43
Antal inlägg: 7699

Jag spelar för att ha kul, men är taktisk ändå eftersom jag tillhör skaran som tycker att det är roligt att vinna. Helst stort också.

ektis - Ej medlem längre2009-12-02 19:45
Antal inlägg: 4505

okej, jag erkänner, är nog en hafsspelare men vinner ändå ganska ofta, det är ju charmigt kan man tycka. kan inget om taktik, någon som vill lära ut lite knep? haha

caughtbock2009-12-02 19:59

Min taktik är att försöka lägga ord som ger så hög poäng som möjligt. :D

Men jag kan hålla med om att det är irriterande när röda rutor blockeras och brukar inte göra det själv så länge jag inte måste.

yolenaur2009-12-02 20:57
Antal inlägg: 307

Med risk för att bli utbuad av er nu, men själv tycker jag det är roligare att spela taktiskt än att chansa hej vilt. Följaktligen är jag en av de som inte gärna släpper till och bjuder in till de röda brickorna.

Framför allt förstår jag inte riktigt meningen med att kritisera folks spelstilar.

Fetzer - Ej medlem längre2009-12-02 21:10
Antal inlägg: 395

jag kör på kåtbockens taktik, brukar va framgångsrikt :-)

pustan - Ej medlem längre2009-12-02 21:11
Antal inlägg: 11

Alltså, TomasLeonard, bara för att man inte är så tävlingsinriktad som vissa, så behöver man inte gå under benämningen "mupp" för det....
Så lågt...

Fetzer - Ej medlem längre2009-12-02 21:15
Antal inlägg: 395

kan hålla med, ganska onödig kommentar, men ganska kul också för folks personlighet lyser igenom när man läser sånt

caughtbock2009-12-02 21:16

Ja fetzer, den brukar fungera. Man vinner tydligen lättare ju högre poäng man får.

:D

mollee - Ej medlem längre2009-12-02 21:21
Antal inlägg: 6087

Öh, TS:
Om du nu bara spelar på skoj och inte tar spelet seriöst, varför bryr du dig då öht om vilken taktik motståndaren har?

Det är väl klart som korvspad att om motståndaren får en chans att lägga ett ord över 3 röda och 1 gul ruta så stoppar man det med risk för att den skall lägga ett ord och få sjukt mkt poäng.
Hur kul är det förresten att spela när motståndaren leder med 375 p ända från start? Ska vi förbjuda att motspelaren får lägga över rutorna också, bara för att det skall bli mer jämnt i matchen?

Måns_E2009-12-02 21:23
Antal inlägg: 12051

Om folk öppnar upp hej vilt för 3 ggr ord, och man inte själv kan lägga där så blockerar man såklart läget, om man inte kan göra något annat kreativt vill säga.

Att bara toköppna för låga poäng tycker jag vare sig är något särskilt vackert eller roligt spel. Att bara bygga trappor (alltså enbart lägga två till tre-bokstavsord i en trappa som inte går att utnyttja till något) är dock snäppet tråkigare :)

Vad är det för konstig logik att 2000+ ratade skall spela mot dig av barmhärtighet? Det är ungefär samma sak som att du måste spela mot 300-rankade om du inte vill. Att man väljer motståndare efter rejting kan ha många olika orsaker, men oavsett vilket så skall väl ingen annan bestämma vilka man skall spela mot?

Blompojken2009-12-02 21:27
Antal inlägg: 50

Justforfun

Det blåhund skrev handlade inte om att utnyttja spelplanen maximalt, det handlade om att bjuda in till spel på hela brädet. Att spela för att enbart komma fram till bonusrutorna anser jag vara ett hafsigt spel. Men vad vet jag, det finns antagligen flera olika taktiker i detta spel.

Takira2009-12-02 21:47
Antal inlägg: 161

Självklart spelar man taktiskt, för man vill ju vinna. Å andra sidan har jag fått höra att jag är väl rullglad och visst; ibland har man ju fått äta upp vilda chansningar.
Jag håller däremot med trådskaparen om den andra saken hon tar upp. Jobbigt med flörtande. En del är ju helt bedrövliga och ger sig inte. Som sagt; det borde väl finnas andra ställen med bättre nappchanser? Antar att det är samma klientel som raggar i grönsaksavdelningen på ICA som tar skott här :)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?