Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| monew | 2009-12-02 18:19 | |
![]() | exakt sen är de där tonåringarna på socialbidrag som pundar inte så många som de ensamstående mammor som försöker få ekonomin att gå ihop kanske önskar de att de kunde "punda" och slippa allt | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:19 | |
![]() | - var till Yamaha | |
| upan | 2009-12-02 18:20 | |
![]() | Det är några läkare som slagit larm. Stämmer det att det finns brister i lagstiftningen kommer väl det med all säkerhet att ändras. Det vore önskvärt att man länkade till gällande artikel. Det är fortfarande så att det är ett gäng privatpersoner som uttalat sig i en debattartikel. Man får väl se hur väl det stämmer med verkligheten. | |
| Hedokatt | 2009-12-02 18:20 | |
![]() | YamahaJet; du är välkommen över på en fika när som helst för att diskutera depressioner, panikångest, social fobi och andra låtsassjukdomar. Du är säkert en av dem som anser att deprimerade personer bara ska rycka upp sig, ta sig i kragen och sluta parasitera på samhället. Jag blir själv utförsäkrad av FK (hata hata FK, och M!) vid årsskiftet och ska slussas över till Arbetsförnedringen, trots att jag har läkarutlåtande om att jag riskerar att börja må betydligt sämre om jag inte får rehabiliteras i den takt det krävs för att bli frisk. Det finns inget jag hellre önskar än att må bra, vara frisk och kunna jobba, tro mig! Men jag önskar att du hade rätt, att depressioner etc var låtsassjukdomar, för då skulle väldigt många människor slippa det helvete de lever i..! | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:23 | |
![]() | yamaha:vi vet var du nu tycker om "låtsasjukdommarna"...men nu var det cancer det är talan om,elr är det oxå en låtsassjukdom??? | |
| Minta | 2009-12-02 18:23 | |
![]() | Jamaha, är inte det en lite onyanserad bild? Är "alla" sjukskrivna för depression? Är depression en låtsassjukdom? Knarkar sjukskrivna upp sina pengar medan de bor hos föräldrarna? Vad har detta med svåra cancersjukdomar att göra? Tycker du att man inte ska kunna vara sjukskriven utan betala för sin "ledighet" alldeles själv? | |
| monew | 2009-12-02 18:23 | |
![]() | håller med | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:25 | |
![]() | Det vet väll alla att cancerpatienter missbrukar morfin. | |
| le-lou | 2009-12-02 18:25 | |
![]() | Klaga på rätt regering istället. "Är det inte hög tid nu att granska Socialdemokraterna och socialdemokraten och enmansutredaren Anna Hedborg, handplockad av s-toppen, vars utredningar är beställda av s-toppen? Det är dessa utredningar som ligger till grund för hela den nya sjukförsäkringen. Varför blunda? Det är även dags att aktivt börja ifrågasätta vad Curt Malmborg (s) och Erik Åsbrink (s) gör på sina poster. Socialdemokraterna försöker låta påskina att de ingenting har med regeringens förslag att göra. De ställer till med buller och bång och föser fram Lo-ordföranden Wanja Lundby Wedin för att protestera mot Reinfeldt och alliansens politik, när det i själva verket är Anna Hedborgs (s) förslag som Husmark lutar sig mot. " | |
| monew | 2009-12-02 18:26 | |
![]() | men det var ju moderaterna som ändrade den "nya akasse-ersättningen" | |
| YamahaJet | 2009-12-02 18:26 | |
![]() | Men om vi ska hålla oss till ursprungsfrågan så kanske någon bör presentera en källa till vad som diskuteras? Allt jag hör är att alla svårt sjuka ska tvingas jobba, men det känns som det verkliga lagförslaget är något mer komplext än så. Har för övrigt en cancersjuk som jobbar för mig nu. Han hade visst prostatacancer och någon form av cancer på tungan, men har jobbat under hela sjukdoms- och behandlingsperioden. Anledningen är att arbetsförmågan inte var helt nedsatt och han inte kände behov av att dra runt hemma istället. Det kanske är dessa man önskar utförsäkra. Men visst, han hör ju också till generationen svenskar som byggde landet. De har ett lite annat synsätt på arbete än den nyare bidragsgenerationen. | |
| le-lou | 2009-12-02 18:26 | |
![]() | Eller i själva verket - klaga på de som styr, nu, då , förr. Allt är same shit men såklart klagar sossarna nu. Röstfiske kallas det och ni köper det med hull och hår. | |
| monew | 2009-12-02 18:27 | |
![]() | lelou: vi är ju tyvärr under M-styre | |
| Bitte - Administratör | 2009-12-02 18:27 | |
![]() | Men det är ju den sittande regeringen som gör förändringen Bitte | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:28 | |
![]() | Men härregud, det har ju till och med gått debattprogram på TV för inte så länge sen om just detta. Det är inte frågan om att OM detta stämmer med verkligheten, utan detta ÄR ett faktum. | |
| monew | 2009-12-02 18:28 | |
![]() | men lelou? vi har ju SETT en förändring jag har aldrig haft så lite ersättning och folk får ha praktik ist för jobb? det är ju moderaternas förslag och det gynnar inte de redan fattiga | |
| le-lou | 2009-12-02 18:28 | |
![]() | www.dn.se/nyheter/po...n- 1.606038 Här står det mer. Erik Åsbrink (s) säger klart och tydligt längst ner i artikeln : "Han menar också att ändringarna inom förskringskassan ingalunda är enbart ett borgerligt projekt. - Förändringsprocessen inleddes redan under den förra regeringen, säger Erik Åsbrink." | |
| monew | 2009-12-02 18:28 | |
![]() | tackar går nu jag får självmordstankar annars | |
| Minta | 2009-12-02 18:28 | |
![]() | Ja, detta ligger ändå inte sossarna bakom även om det är populärt att säga att allt egentligen är deras fel. | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:29 | |
![]() | Jag har vänt och vridit denna fråga i mina tankar. 1.) Kan ju vara positivt tänkande att söka jobb trots cancersjukdom, dvs den sjuka ser fram emot att bli frisk. 2.)Så är dock inte fallet alltid, och visst blir det ju synd om den arbetsgivare, som anställer en cancersjuk, som snart blir sämre och sängliggande i något sjukhus eller rent av dör. Rekrytering är en dyr och arbetsam process. Frågar mig, om det är etiskt att söka jobb om man lider av så svår sjukdom som t ex. cancer. 3.) Kanske sjuka känner sig diskriminerade över att jag skrev så i min punkt 2. Svår fråga. Tror inte, att de folkvalda besitter en sådan intelligens att de kan fatta regler i så mångfasetterade frågor. (De flesta av de folkvalda är rätt så urblåsta. Hade de inte varit det så hade de väl fått något annat jobb. Så kan ju alla fall inte dras genom samma kam. En del svårt sjuka mår kanske bra av att bli accepterade som dugliga individer med samma rättigheter som friska arbetssökande. En del skulle må bra av att få vila utan att behöva oroa för sin ekonomiska existens. Svår fråga. Jag tycker inte att sådana regler borde finnas utan att varje fall borde behandlas för sig. Sjukskriver läkaren sin patient så bör väl arbetsförmedlingen finna sig i det. | |