Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 73 |
Mobilspel
| Pågående | 19 524 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Globularis | 2009-12-05 00:03 | |
![]() | Det finns många olika rusmedel. | |
| Globularis | 2009-12-05 00:04 | |
![]() | Det räcker med någon snaps till sillen plus en julöl. | |
| caughtbock | 2009-12-05 00:09 | |
![]() | Julmust till maten ska det ju vara! | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-05 00:10 | |
![]() | jaap - tycker du eller dom att du blir en bättre farsa? Ingen alkohol under julen är min nya traditionen efter att ha brutit med familjen som tyckte att det såklart borde drickas. Liksom alla bråk mot slutet av kvällen. Förstår inte det där med att alkohol längre. Är inte absolutist, men dricker i måttliga mängder vid tillfällen. Men att det ska ingå vid familjehögtider är skevt enligt mig. | |
| mrperfect | 2009-12-05 00:14 | |
![]() | jag röker bara fisk, det är ett helvete att få fyr på abborrarna Tanten M *stirrar med mördarblicken* Ge mej alla dina kontanter! | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-05 00:15 | |
![]() | Tanten: I min familj blir alla glada och har det trevligt med några vinkaraffer på bordet. Det är trevligt även utan vin, men vin och öl är gott och hör julen i vår släkt. Det enda som händer är väl att den som är fullast förlorar på texas hold-em framåt småtimmarna. Och att han inte får vara med på det numera obligatoriska rock band-turneringen. Och min son bryr sig förmodligen inte, om jag ska vara ärlig. Han går och lägger sig klockan åtta. | |
| le-lou | 2009-12-05 00:18 | |
![]() | Jag gillar själv inte alkohol och dricker därmed typ aldrig. Däremot får väl andra dricka om de vill - dricker man sig inte full så far väl inte barnen illa? Måttligt - nubbe vid julbord, en öl på kvällen. Folk som SUPER däremot i barns sällskap kan ju dra åt -----------. Folk som inte har barn kan ju festa på precis som de känner för, varför skulle de inte? | |
| Globularis | 2009-12-05 00:20 | |
![]() | ja, kloka åsikter le-lou | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-12-05 00:21 | |
![]() | Julen är liksom många andra högtider en tid på året då det är extra vanligt att människor tar livet av sig. Utanförskapet och ensamheten märks i dessa tider extra väl. Med alkohol i kroppen kan det ofta visa sig vara lättare att ta sig i kragen och inte släppa taget innan hjärnans syretillförsel når sitt minimum. Som tur är har alkohol i många fall motoriskt hämmande effekter och räddar därigenom livet på ett flertal individer som misslyckats med att träffa rätt med kniven. När det gäller julen och alkohol som sådan tycker jag att man ska tänka på barnen först och främst och ge dessa den plats de behöver på vår jord. Med önskan om en vit jul till alla barn, //Karsten, PhD | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-05 00:22 | |
![]() | Ok jaap - låter som ni festar, inte firar jul, så jag hoppas ni alla har trevligt. Perfa - mina cash? Menar du mina 17 femtioöringar som snart e värdelösa? | |
| Behringer | 2009-12-05 00:24 | |
![]() | Måste inte vara full men man får gärna ta en snaps eller glögg till maten | |
| Out on bail - Ej medlem längre | 2009-12-05 00:24 | |
![]() | Karsten, du förlorade ju din legitimation för att du krökade på jobbet. Det är därför du är "net doctor" nu. =) | |
| Satyra | 2009-12-05 00:25 | |
![]() | Absolut inte! Just julen tycker i alla fall jag är en helg man absoulut inte bör vara full - eftersom man oftast har barn omkring sig då. (Om man har tur!). | |
| jaap-conrad - Ej medlem längre | 2009-12-05 00:26 | |
![]() | Tanten: Ja, vi har verkligen skitkul under julen. Alla som är inblandade tycker det. Ni förstår. Mitt liv är förmodligen näst intill perfekt i era ögon, med era tunnlaster av psykologiska problem, negativa familjeförhållanden och tragiska barnminnen. Därför har jag och i princip alla jag känner både ett psykiskt och moraliskt utrymme att skita i alla pekpinnar som alltombarn.se, bröllopstorget.se och betapet.se tillhandahåller. | |
| Maynard | 2009-12-05 00:28 | |
![]() | ja, varför inte? | |
| blaster-no1 - Ej medlem längre | 2009-12-05 00:39 | |
![]() | Jo man måste vara skitfull för att klara av den där idiotiska tiden på året. Kollektivt vansinne är vad det är. Julefrid, MY ASS!!!! Superstressade folk som springer runt så galningar i affärer och gapar. Kan ju knappt handla mjölk för snart är alla dårar där och ska ha skinka och grisfötter. Nej fy fan säger jag. Bort men jul-helvetet. | |
| Globularis | 2009-12-05 00:49 | |
![]() | Ja, att suga och slicka på några grisfötter som stått i dyngan gillar då inte jag. Röven går dock att äta. | |
| Globularis | 2009-12-05 00:50 | |
![]() | Det är skinkan som jag avser. | |
| Snoosy | 2009-12-05 01:10 | |
![]() | Det måste vara hemskt jobbigt för dom barn som har föräldrar som dricker sig fulla överhuvudtaget. Men julafton är barnens tid. Så det gör det ännu mer tragiskt. | |
| Snoosy | 2009-12-05 01:12 | |
![]() | Behriner, brukar inte hålla emd dig. Men tycker också det är okej att dricka lite glögg eller ta en snaps till sillen. (Inte för att jag gör det) Dricker aldrig, har ingen som helst kärlek till alkohol, vilket jag är glad över. Men växte upp med släkten som drack lite glögg eller snaps. Men fulla? Nä. | |