Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 37 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pion ekrot | 2009-12-06 17:52 | |
![]() | "går med på saker trots jag känner mig sårad och så" Lägg av med det! Det är INTE att vara snäll, men kan kanske lätt blandas ihop med snällhet? Sätter man inte sina egna gränser själv, så är det alltid nån annan som gör det åt en, och det är nästan alltid på ett sätt som inte passar en själv. | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-06 17:58 | |
![]() | 2007: Är detta en kille som du vill att det ska bli något romantiskt med i det riktiga livet? | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:01 | |
![]() | Det verkar nämligen som du vill ha honom som mer än en vän(även om du påstår annat) om om det är så måste du ta och säga det till honom. | |
| wobbler | 2009-12-06 18:01 | |
![]() | du är skitlarvig.... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:02 | |
![]() | Dödmetallörn: Varför måste hon det? Blir inte det ganska oromantiskt? | |
| 2007 - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:03 | |
![]() | Blir bara irriterad på att han tydlige hinner logga in och läsa mitt meddelande, men inte hinna svara. Varför då ens logga in och läsa mitt meddelande? Såå nyfiken?! Ännu värre att inte ens säga till att man går och lägger sig, speciellt när det upprepas gång på gång. Vet mkt väl att elektronisk kommuniikkation inte ska tas på lika stort allvar som träffar på riktigt, men jag tar lika illa upp för det. Han har säkert msn, har inte frågat. Det är inte där vi skriver till varann i alla fall. | |
| 2007 - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:04 | |
![]() | Ser honom som en vän, kan man inte gilla att konversera med vänner? | |
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:07 | |
![]() | Hur kan det vara oromantiskt att säga till någon att man gillar honom? Hade jag en vän som jag ansåg betedde sig så hemskt att jag var tvungen att starta en tråd om hans nätvett så hade jag nog skaffat bättre vänner (eller erkänt för mig själv och andra att han är en fox). | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:07 | |
![]() | Men... Han kanske är jättenyfiken på vad du har skrivit? | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:10 | |
![]() | Dödmetallörn: Inte ett dugg oromantiskt om man får tro Kamratposten. Personligen tycker jag att kärleksrelationer helst ska börja med fysisk kontakt, eftersom det inte blir lika spännande om man har sagt till någon att man gillar den redan i förväg. Men det är ju jag det. Hur som helst är ordet "måste" ganska oromantiskt. | |
| pion ekrot | 2009-12-06 18:10 | |
![]() | Jag gör också så. Ganska ofta, faktiskt. Att jag läser utan att svara direkt, alltså. Och det betyder ingenting annat än att jag vill svara när det fungerar för mig - kanske saknas rätta lusten just då, eller tiden. Man kanske också vill låta ett svar komma fram inom en under en dag (eller ännu längre tid) och sedan skriva det, när man vet mer om vad man vill ha fram. Kanske han känner av din press? Få saker kan ju vara så inspirationsdödande som press och tvång. Men - som sagt - vet du med dig att du kommer att fortsätta att bli besviken så gör du nog rätt i att lägga ner. För din egen skull. Men skyll inte på honom, för han har ju nödvändigtvis inte gjort nåt "fel". | |
| 2007 - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:16 | |
![]() | Nu skriver vi ju inga megalånga meddelanden som kräver att man funderar på vad man först ska skriva. Vi diskuterar alldagliga saker och diskuterar allt mellan himmel och jord. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:17 | |
![]() | Skaffa MSN och sluta dessutom gräva ner dig känslomässigt i ytliga internetkontakter. Det osar osunt beteende. Gå ut i världen och träffa lite riktiga människor i stället. | |
| Karsten PhD - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:18 | |
![]() | När det gäller kommunikation är jag benägen att hålla med pion ekrots ord här ovanför. Jag ser det inte som att det är kvantiteten som är avgörande för om man har en god kommunikation, utan föredrar att få genomtänkta svar, även om jag får vänta på dem en vecka. Att någon på fem minuter lyckas hastigt klottra ner ett meddelande till svar på ett meddelande som jag själv ägnat en timme åt att skriva gör snarast att jag tappar lusten till vidare kommunikation, då varje nytt meddelande resulterar i ett merarbete som blir blir större för mig än för den motpart som tar del av mina tankar. Kommunikation är ett samarbete där båda parter måste bidra till helheten. Om den ena parten är drivande är kommunikationen inte naturlig och det är lönlöst att dra ut på den oundvikliga EOFen längre än man finner stimulerande. //Karsten, PhD | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:23 | |
![]() | Jag håller med Karsten PhD och Pion Ekrot ovan. Det finns dock knepiga människor. En vän har sagt att jag verkar vilja bli tvingad men att jag inte inte i grunden verkar tycka om tvång (eller gå att kuva). Detta gör det förstås svårt för människor omkring mig eftersom de inte vet om de tränger sig på eller om jag vill ha uppmuntran. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:28 | |
![]() | med all respekt 2007... du låter sjukt jobbig. skulle jag känna av att någon jag chattade eller mestadels msnade med resonerade som du skulle jag få creeps! sen är ju alla olika och allt det där men sån där sitta å vänta stil är det obehagligaste jag vet. | |
| 2007 - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:31 | |
![]() | Jag har haft kontakter genom mina år där vi skriver meddelanden närmare ett A4 varje gång..åtminstone ett halvt A4-papper, då brukar vi skicka max ett par meddelanden i veckan med tanke på att det är väldigt tidskrävande. Men då har ju båda ribban på samma nivå. Nu rör det sig om meddelanden som är 4-5-6 rader max, inte samma sak som långa meddelanden! Jag brukar heller aldrig svara på så långa meddelanden med en gång, men det är ju en stor skillnad. Kanske ska lägga ner denna diskussion? Ville bara höra vad ni har för inställning till folk som bara försvinner om kvällarna utan att säga till och liknande. Ville veta om det är så nonchalant som jag själv tycker och uppfattar det.. men alla tycker ju inte lika. Därför jag ville diskutera det hela. | |
| vita_syrener - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:31 | |
![]() | Kommunikation är jätteviktigt, särskilt skall det vara substans i det hela. Visst kan det ske på ett ytligt plan men diskuterar man tankar eller eventuella synpunkter kan iaf inte jag svara på en gång. Måste tänka igenom det hela. Fundera på vad motparten menar, analysera och försöka förstå. | |
| 2007 - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:33 | |
![]() | Jag väntar inte! Väntar mig bara ett svar. Brukar själv lämna datorn korta stunder under tiden jag skriver med folk, men att bara försvinna om kvällarna utan att säga till gör mig irriterad. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-06 18:34 | |
![]() | ja, men det var det jag menade att du förväntar dig svar, hej då, förklaringar, e tc. personligen tycker jag att det är obehagligt som faan. | |