Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 346 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| broglo | 2009-12-09 20:32 | |
![]() | Nu har jag också fyllt i och precis som någon annan nämnde så är fråga tolv svår att svara på. Stavning är en liten, liten del av språkanvändande, enligt min mening. Menar du bara stavning eller menar du språkanvändning mer generellt? Hur Internet har påverkat språkanvändning är nog för övrigt ett ämne för en hel avhandling... | |
| micro113 | 2009-12-09 20:59 | |
![]() | Jag tycker enkäten var helt okej -- men fick svårt på samma fråga som stefan - av samma anledning Jag upprepar det stefanf skrev; Ja, och jag irriterar mig på det. Nej, inte direkt. Jag kan se det ibland Vad är talspråk och skriftspråk? Vad spelar det för roll? *********************** Denna fråga fick jag svårt med. Jag ser i princip alltid skillnad mellan skrivspråk och talspråk men det stör mig inte alls. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2009-12-09 21:06 | |
![]() | Sådär. :) | |
| pöta | 2009-12-09 21:45 | |
![]() | vad är det du pluggar fnåt? | |
| mrperfect | 2009-12-09 22:14 | |
![]() | Mxxn eftersom tydligen länken är borta kan jag inte kolla det nu :/ | |
| studentmamma | 2009-12-09 22:59 | |
![]() | Tycker det verkar märkligt att du inte fått information hur man utformar en enkät när du ska skriva en B-uppsats! Själv skrev jag B-uppstas i våras och håller nu på med min C-uppsats och vi har inför båda uppsatserna haft forskningsteori där det funnits möjlighet att fördjupa sina kunskaper i både kvalitativa metoder och kvantitativa metoder. Kan rekommendera en bok av Trost som just heter enkätboken: www.bokus.com/b/9789...k% E4tboken | |
| Minta | 2009-12-09 23:20 | |
![]() | Länken är inte borta. | |
| micro113 | 2009-12-10 04:55 | |
![]() | studentmamma Fast jag tycker inte det är så konstigt, inför min B-uppsats fick vi ingen sådan information och den var inte särskilt fyllig inför C och D - uppsatserna heller, om man ser till just enkäter. Vi fick en kurs i kvalitativ och kvantitativ statistik -- men inget direkt om hur man utformade eller skulle tänka kring utformandet av en enkät, och den låg före C-uppsatsen, inte B-uppsatsen. | |
| mrperfect | 2009-12-10 19:45 | |
![]() | Den var det då jag skulle kolla, gör ett nytt försök sedan | |