Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 18 |
Mobilspel
| Pågående | 19 350 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-09 13:50 | |
![]() | Då får man ju kontrollera att det verkligen är en seriös organisation som står bakom gruppen, det var det väl knappast i det här fallet? | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-09 13:53 | |
![]() | Dödmetallörn: Att du ens ställer den frågan.... Man är väl lite för naiv antar jag. Man tror att det ska finnas godhjärtade individer där ute. Det enda jag har lärt mig av dessa människor är: Lita för i helskotta inte på någon, var på din vakt, osv. Tycker det är tragiskt att folk måste ta ifrån folk tron på godhet och medmänsklighet. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-09 14:09 | |
![]() | "stoppa kvinnors rösträtt" hahaha:) det är ju jättekul! | |
| Skugga | 2009-12-09 14:16 | |
![]() | När det är pengar inblandade håller jag med om att man bör vara skeptisk. Om någon erbjuder dig att skänka si eller så många kronor till ditt eller datt bara för att man går med i en Facebookgrupp bör man kanske fråga sig vad personen får ut av att människor går med? Vad är syftet med att få så många människor som möjligt att gå med i en Facebookgrupp? Om en person är så hjärtegod kan h*n väl skänka pengar ändå, och behöver inte uppmana folk att gå med i grupper? | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-09 14:17 | |
![]() | Snoosy, på vilket sätt har media ljugit? Menar du att artikeln är bluff, att den här gruppen inte har lurats? | |
| Skugga | 2009-12-09 14:18 | |
![]() | ...erbjuder SIG skall det vara... | |
| Skugga | 2009-12-09 14:19 | |
![]() | Tror att Snoosy i det här fallet menar Facebook som media. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-09 14:20 | |
![]() | Skugga - aha. | |
| vindsus86 | 2009-12-09 14:41 | |
![]() | jag förstår inte varför så många blir så arga. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-09 14:44 | |
![]() | Däeför att det är ett hån mot sjuka människor? | |
| vulcan | 2009-12-09 14:46 | |
![]() | Att kalla facebook för "media" i det här sammanhanget känns inte särskilt klockrent. Information läggs ju upp där utan redaktionellt urval och kontroll från en ansvarig utgivare. Att använda oseriösa facebookare som argument för att inte lita på media i största allmänhet är således en tankevurpa modell större. Ge aldrig pengar till organisationer som inte har ett 90-konto är ju ett gammalt klassiskt råd att förhålla sig till. Dessvärre har det ju i en del fall visat sig att även såna inte varit fullt pålitliga. Men det borde finnas tillräckligt med välkända alternativ för att även samvetsömma i jultider inte ska behöva springa till okända organisationer och grupper och ge bort pengar. Själv stöder jag Rädda Barnen och Läkare utan gränser och skulle ALDRIG få för mig att ge en spänn till nån som tigger via facebook. | |
| Hr Winbladh | 2009-12-09 14:48 | |
![]() | Det enda detta visar är att kampanjfacebookgrupper inte betyder ett skit. Ingen uppföljning, ingen redovisning av slutresultatet och inget ansvar att utkräva av någon. Ofta kan det vara kul grejer och då är det väl okej men att tro att man kan ändra världen genom att gå med i en fb-grupp är mest naivt. | |
| vulcan | 2009-12-09 14:50 | |
![]() | haha, fick en rolig freudiansk felläsning på köpet när jag klickade på TS länk. Läste "kaviar dras in efter gaslarm". Hann precis börja spekulera i vilka dramatiska effekter de små romkornen kan ha haft på smörgåsätarnas matsmältningsapparat innan jag insåg att det var "glaslarm" det stod :-) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2009-12-09 14:52 | |
![]() | Men, enligt kampanjen behövde man ju inte skänka pengar. Utan de skänkte 3 kronor per medlem. Att gå med är en självklarhet då. Jag personligen har inte tagit skada av att gå med, det är själva principen som stör mig. | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-09 14:54 | |
![]() | exakt | |
| Myspruppen - Ej medlem längre | 2009-12-09 14:55 | |
![]() | vindsus:då är det illa......... | |
| Snoosy | 2009-12-09 15:27 | |
![]() | vulcan, man ska inte ge pengar överhuvudtaget. En alltför stor del går i orätta händer för att jag ska göra det iaf. Men någongång i mitt liv kommer jag åka ner till en fattigare del av världen och se till att hjälpa några männsikor till ett värdigare liv iaf. Men på egen hand! | |
| vulcan | 2009-12-09 15:43 | |
![]() | Jag håller inte med om din slutsats Snoosy. Mollee: Stämmer. Men själva grejen just här var ju att visa att du inte kan lita på något som sägs i en sån här grupp: - Du har ingen aning om någon verkligen tänker tjäna några pengar - Ditt stöd kan användas i ett helt annat syfte än vad du föreställt dig. Det finns definitivt obskyra grupper som skulle kunna göra sånt här på riktigt för att försöka få det att se ut som att de har ett större stöd än vad de verkligen har. Försiktighet är en dygd på nätet. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-09 16:06 | |
![]() | Snoosy 2009-12-09 15:27 "Men någongång i mitt liv kommer jag åka ner till en fattigare del av världen och se till att hjälpa några männsikor till ett värdigare liv iaf. Men på egen hand!" Vacker tanke. | |
| mrperfect | 2009-12-09 16:16 | |
![]() | Jag vågar inte gå så långt som att säga att jag kommer, men jag funderar på att hjälpa en fattigare del av världen på så vis. Jag vet dock inte hur eller när. | |