Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 346

Forumkategorier

Användare Inlägg  
anneli72 - Ej medlem längre2009-12-10 23:10
Antal inlägg: 11612

Obama got the skills!

micro1132009-12-11 07:23
Antal inlägg: 17542

Jag tror han är långsynt -- i så fall står han på lagom avstånd för att kunna slänga ner lite blickar mot podiet och få den minnes skjuts han behöver.

Dessutom har fördelen med ett tal som man bygger med stolpar och fraser och inte statisk text, den att man inte hakar upp sig utan texten blir mer flytande och låter mer äkta.

Nackdelen blir om man kommer bort sig helt, och börjar blanda ihop fakta -- alternativt om man skall hålla samma tal flera gånger efter varandra, eftersom det inte går att få orden lika när man broderar ut dem lite under talets gång så att säga.

Dvs man har essensen klar -- men ordagrant faller det sig olika när det är spontanare/lösare form på talet.

Det är ju det man får lära sig nu för tiden när man skall redovisa -- att kliva ur pappret och resonera istället för att bara upprepa.
Då blir det mer trovärdigt.

Jag tycker det är det Obama gör.

pion ekrot2009-12-11 10:18
Antal inlägg: 3340

Jag tror Cajsa-Stinas förslag ligger närmast sanningen. Jag har för övrigt aldrig sett ett helt tal med karl - har ni gjort det? Finns det inte nåt som är kutym när det gäller tal på den där nivån?

pndreas2009-12-11 10:30
Antal inlägg: 47

flera har säkert svarat, men dom två stativen till höger och vänster om honom, liksom hans tal inför sin egen nation, visar en rullbandstext som bara syns från hans håll

ramsay - Ej medlem längre2009-12-11 12:34
Antal inlägg: 9204

jag såg hans kairotal i år. det var helt fantastiskt bra!

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?