Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 352 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| sina_shataz | 2009-12-12 16:27 | |
![]() | googlade och hittade: "Vad gäller julklappar iakttogs förr en högre grad av hemlighetsfullhet. På julaftonsmorgonen (numera utdelas "julklapparna" i regel efter Kalle Anka) hörde man en knackning ("klapp") på sin dörr eller på sitt fönster, och omedelbart därefter inkastades ett väl inlindat paket." | |
| run-marie | 2009-12-12 16:43 | |
![]() | Sina, det måste ju varit tomten som "klappade" på dörren och hade så bråttom att han inte kunde vänta tills man öppnade. Jag som alltid har trott att han kom genom skorstenen, men han kanske var för stor? OK, klappgröt har jag alltså aldrig ätit, men det gör inget för jag gillar inte mannagrynsgröt iaf. ;-) | |
| Snoosy | 2009-12-12 17:25 | |
![]() | Så av klappandet på dörren så föddes julkappen då skulle man ju kunna säga :) Ett paket kan innebära mycket som sagt. Men till födelsedagar ger jag aldrig klappar. Då är det presenter som gäller :P | |
| sina_shataz | 2009-12-13 19:32 | |
![]() | run-marie .. tror det här var innan julbocken var populär tillåmed | |
| Tommy 1979 | 2009-12-13 20:42 | |
![]() | Vad sa sameflickan när man frågade henne vad hon ville ha i julklapp? - Det som står på lappen . . . | |
| allida | 2009-12-14 01:59 | |
![]() | då får väl man säga julklappspaket alternativt presentpaket ;);) | |
| delta9 | 2009-12-14 04:27 | |
![]() | Julpaket? Wow. Det var ett nytt ord för mig. Men väldigt, Väldigt fräsigt! | |
| TomasLeonard | 2009-12-14 06:11 | |
![]() | Paket är ett större begrepp som omfattar julklappar,presenter och femtioelva andra ting. Precis som hammare till hör klassen verktyg kan alltså julklapp tillhöra klassen paket, men även ex.vis ask. Att säga julpaket är alltså att säga att ngt tillhör klassen julklapp, men även klassen paket dvs det ger lite mer information än att bara säga julklapp som kan innefatta julpaket, kuvert ifrån farmor, el. kanske en smäll på käften vem vet. | |
| TomasLeonard | 2009-12-14 06:15 | |
![]() | Alltså begreppets omfång minskar i ordningen paket-julklapp-julpaket. | |
| monew | 2009-12-14 11:05 | |
![]() | delta: erkänn att du heter johan och är pokermiljonär | |