Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 352

Forumkategorier

Användare Inlägg  
grubblarn2009-12-12 23:02
Antal inlägg: 14

vad är en energitjuv? och jag förstår att det inte är någon som snyltar på din elräkning? :)

anneli72 - Ej medlem längre2009-12-12 23:17
Antal inlägg: 11612

Grubblarn,det är någon som får dig att må kass.

Utan att du gjorde det från början.

grubblarn2009-12-12 23:24
Antal inlägg: 14

Aah, såna biter inte på mig. Men jag känner igen det. Vet en kompis som hade en flickvän som var en energisnyltare. Illa illa

run-marie2009-12-12 23:26
Antal inlägg: 1806

Tycker bara att ni pratar om negativa erfarenheter, såna har jag också gjort, MÅNGA under årens lopp. Det är kanske därför man blir mer uppmärksam på när medmänniskor är goda och just medmänskliga. Nej, jag har inte blivit religiös på gamla dar, bara mer erfaren. ;-)

henrik_l2009-12-12 23:32
Antal inlägg: 918

Alla som behandlar andra som man själv vill bli behandlad. Lite klyshigt kanske men det stämmer ju. Det man gör mot andra får man tillbaka. Alla gör fel ibland, det kan komma nåt felvalt ord ibland men så länge det inte är något illa menat så tycker jag att ett förlåt räcker.

Satyra2009-12-12 23:51
Antal inlägg: 4561

Gillar och förstår djur bättre än människor.
De är "raka" och utan tilltrasslande krusiduller.
Var rätt eremitisk redan som ung och ju äldre jag blir, ju mindre vill jag ha med människor att göra. :-O ;-)

Pga att jag finner de allra flesta (förr eller senare och på ett eller annat vis) som ryggradslösa, konflikträdda, oengagerade och utan självinsikt.
Blir bara irriterad och besviken och har därför valt att främst vara ensam - förutom med allra närmaste familjen och en handfull andra.

Har dock inga sociala problem utan kan om jag vill umgås i snudd på vilket sammanhang som helst, men jag finner inget större nöje i mer ytliga möten.

Ärlighet, respekt och empati är vad jag eftersöker hos dem jag vill ha omkring mig. Och med ärlighet menar jag inte att man kastar ur sig "onödiga" sanningar hur som helst, utan ärlighet på djupet.

Jag tror att det är väldigt viktigt att var och en verkligen lär känna och förstå sig själv. Gör man inte det så har man nog väldigt svårt att kunna uppnå vare sig ärlighet, respekt eller empati. ;-)

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?