Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 352 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| slånbär | 2009-12-12 23:40 | |
![]() | Lätt- du tar din startskiva som du fick med datorn stoppar in den och följer bara instruktionerna. datorn sköter resten själv. Du behöver bara jobba lite på slutet när alla program och sånt ska installeras. Koppla bort datorn från internet bara då den är oskyddad eftersom virusprogrammet måste ominstalleras också. | |
| mrperfect | 2009-12-12 23:58 | |
![]() | Är det ute att köra kommandot: Format C: ? | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-13 00:21 | |
![]() | Slånbär: det var inget antivirusprogram du hade fått in i burken, det var ett VIRUSprogram. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-13 00:53 | |
![]() | Grejen är att det jag fått in är en trojan, som säger att det är ett Antivirusprogram. Men det är det då alltså inte. Varnar o grejar som besatt. CDn till datorn vete fn vart jag har... får leta imorrn. | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2009-12-13 10:44 | |
![]() | sånt här gör att man är så glad att man har mac :) | |
| mattieh - Ej medlem längre | 2009-12-13 10:50 | |
![]() | att påstå att man behöver vara "ingengör" (en mer handelskraftig ingenjör?) för att installera eller använda ubuntu var dagens noob-kommentar :D | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-13 11:11 | |
![]() | I stark konkurrens med "handelskraftig", i så fall. :) | |
| slånbär | 2009-12-13 13:49 | |
![]() | electric-det var inget virus utan faktiskt ett riktigt antivirusprogram men ett som installerade sig i datorn och sedan gav virusvarningar precis hela tiden. Såvida jag inte betalade för programmet så gav det sig liksom inte. det gick inte att plocka bort och det gjorde efter ca två dagar att jag inte ens längre kunde starta några program eller surfa bortsett från dom porrsidor som poppade upp det var dom enda sidor som funkade. Själva antivirusprogrammet var väl inget konstigt utan det var själva metoden som dom använder sig av för att sälja det till folk som inte vet hur man dka göra. Många ger säkert upp och bara betalar för att bli av med problemet. Det är så dom jobbbar. Men med omformateringen så försvann det. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2009-12-13 21:44 | |
![]() | slånbär: det var ett virus, listigt förklätt till antivirus-program men enbart gjort för att lura av intet ont ananande stackare pengar. Ett VIRUS. ("det gick inte att plocka bort och det gjorde efter ca två dagar att jag inte ens längre kunde starta några program eller surfa bortsett från dom porrsidor som poppade upp det var dom enda sidor som funkade") | |
| caughtbock | 2009-12-13 22:14 | |
![]() | Jag hade också nåt sånt för ett tag sen. Det jag gjorde var att hindra det från att autostarta när jag satte på datorn och sen var det lite lättare att få bort det. Eller jag antar att det är borta eftersom datorn fungerar nu. (kul om jag jinxade mig sj nu) | |
| lNickel | 2009-12-14 12:26 | |
![]() | mrperfect Gå och lägg dig nu | |
| lNickel | 2009-12-14 12:39 | |
![]() | Tanten Det verkar vara så att din ip fungerar som en proxy server tack vare denna trojan. Testa att tanka ner en startup manager och se om du kan blockera den ifrån att starta upp. Annars är ju en drastisk sak att omformatera datorn, jag hittade inte så mycket om detta genom att googla | |
| lNickel | 2009-12-14 12:53 | |
![]() | Tanten M Ladda ner denna download.cnet.com/St...?t ag=mncol bara trycka på download now den gröna texten till vänster. sen installera. Sen när du startar porgrammet kommer en ruta upp med de programmen som startar när datorn startas, då får vi hoppas att fake står med där du tar du bort markeringen, möjligtsvis får du göra det varje gång du startar datorn men hoppas inte, men det är ju itne säkert att detta funkar heller | |
| lNickel | 2009-12-14 12:57 | |
![]() | Ja just det inte för att vara nedvärderande på något sett men när du startar programmet visar den först bara den lokala maskinen starta upp programmen du måste välja alla program starta upp program på knappen över, nog tjatat. hoppas det löser sig | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-14 14:15 | |
![]() | Du är väl ändå GULD! Fick äntligen bort skiten + att datorn startar upp så mkt snabbare nu. TACK TACK TACK TACK! Oändligt mkt TACK! | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-14 14:16 | |
![]() | Va tvungen att avinstallera brandväggen för att det skulle gå. men nu ska den in igen... | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-14 14:47 | |
![]() | Ok, efter att jag installerade brandväggen igen så går det vällan inte supersnabbt igen då. 2 frågor: Kan jag välja bort att starta upp program som t.ex wuze mm o ändå få tillgång till dom om jag klickar på ikonen? Sen har jag problem med att vid filkontrollen så får jag upp 2 filer m ogiltig storlek. Dessa ligger i lokala inställningar/Admin/temp. Kan jag få bort dom utan att ställa till skada? Tror att det är dom som gör att det är att varje gång jag ska stänga av datorn så kommer det upp att det är 1 ett 2 program som ska installeras. Tar en jäääkla tid. | |
| lNickel | 2009-12-14 17:17 | |
![]() | vi fortsätter på vi mail | |
| mrperfect | 2009-12-14 18:45 | |
![]() | det var en seriös fråga, fast ställd på ett skumt sätt :) Jag undrade bara ifall man , då man ominstallerar en struldator skall radera hårddisken först ? Tackar också för Startup Inspector, skall köra den på min struldator som varit på service två gånger inom garantitiden utan att ACER har lyckats fixa den. ( kunde inte dom så kan väl inte jag :( ) | |
| lNickel | 2009-12-14 18:50 | |
![]() | mrperfect Nja tänkte mest hur du dum förklarade mig i en annan tråd. du formaterar ju hårddisken sen installerar du ju om windows om det nu är så illa att du måste göra det, om du känner att det är sista utvägen. | |