Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 10 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 18 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Eintoon - Ej medlem längre | 2006-07-10 19:08 | |
![]() | Ondskan, da Vinci koden och En nötcreme och två moviebox.. | |
| sidsel | 2006-07-10 20:05 | |
![]() | Läs Everything is Illuminated av Jonathan Safran Foer! Det är den mest underbara och fantastiska historia jag läst, skriven på ett språk som är så kreativt och nyskapande så man blir alldeles andfådd. Den är nog inte översatt till svenska än men den ska nog läsas på originalspråket. | |
| myran_64 - Ej medlem längre | 2006-07-10 20:28 | |
![]() | håller med Gurto om "låt den rätte komma in".. Sedan alla av Peter Robinson, Åke Edvardsson (kriminalromaner) och Elisabeth George och som slöläsning (= att man inte behöver tänka så mycket) Liza Marklund. | |
| Snurt | 2006-07-10 21:31 | |
![]() | Plöj alla Arto Paasilinna, skön torr finsk humor. Får Populärmusik från Vittula att framstå som pausfågel i P1 Charles Bucowski (många betapetpoäng i hans namn) Pharmer Jean Louis Flodvärlden (jag tror matrix är snodd i delar från denna) Gökboet Sven Hassel om du gillar krigsskildringar. Wallgren. | |
| Vigdir | 2006-07-10 21:49 | |
![]() | Gellert Tamas: Lasermannen - nutidshistoria, suveränt om Sverige nyss och nu Vibeke Olsson: Molnfri bombnatt - den bästa roman jag läst om nazismens följder för den enskilde, då och nu Barbro Alving: Klipp ur nuets historia samt Det kom aldrig i tidningen - 1900-talet som det sågs av en av de bästa journalisterna någonsin, välskrivet och tankeväckande Johanne Hildebrand: Blackout - om kriget på Balkan, även den tankeväckande och viktig Hm, det blev mycket på samhälls- och historietemat, det. Får väl ta litet annat som avslutning: Mark Helprin: Vintersaga - en märklig och fascinerande bok, inte lik någon annan PG Wodehouse: Allt! - läs, skratta och koppla av CS Lewis: Narnia-serien - perfekt sommarläsning Ja jösses, böcker kan jag rekommendera tills himlen ramlar ner, slutar där så länge | |
| jenns | 2006-07-10 22:16 | |
![]() | Åt alla med sjuk humor rekomenderar jag Juha Vuorinens "En fyllbults dagbok", speciellt åt män som inte orkar läsa så mycket annars (den har ganska "manlig" humor och är inte så tjock). Skrattade nästan ihjäl mig =) | |
| Onda fåret - Ej medlem längre | 2006-07-11 08:07 | |
![]() | Fredriks Strages Fans är något ojämn men väldigt fascinerande. Den handlar om folk som förföljer (stalkar) musikstjärnor. Kapitlet om den bindgalna kvinna som förföljer Evert Taube över hela världen, och sedermera bränner ner deras sommarställe Sjösala, är det bästa dokumentära jag läst sedan Gellert Tamas Lasermannen. | |
| alizaced | 2006-07-11 15:31 | |
![]() | John Ajvide Lindqvist bok "Hanteringen av odöda" Helt klart hans bästa + hans novell "Sluthanteringen" som finns med i hans bok Pappersväggar. Jonathan Safron Foers bok Extremt högt och otroligt nära. En underbar bok!!!!!!! Alla borde läsa den. Finns det någonting som äter getingar - och 101 andra frågor. Bygger på en frågespalt i SA tror jag det var och för er som gillar bibliotek kan jag säga att den står på hylla U. Grace Slicks självbiografi "Somebody to love" Allt av Margaret Atwood (för hennes vackra språks skull) Annars finns det sååå många bra böcker att det inte går att komma ihåg alla... Tyvärr. | |
| frkfredag | 2006-07-11 15:58 | |
![]() | Serien "A Song of Ice and Fire" av. George Martin. Serie i fyra delar (än så länge :) ). Low Fantasy, utan tvekan den bästa jag läst i den och alla andra genrer. Finns på SF-bokhandeln, bl.a. Den första heter A Game of Thrones. | |
| Nemi | 2006-07-11 23:07 | |
![]() | Oj, här har jag missat en tråd, jag som jobbar med böcker och allt ;) Sarah Waters - The Night Watch (om man gillar starka personporträtt inlindande i en bra berättelse) Nicole Krauss - The History of Love. (kan ej beskrivas) Marina Lewycka - A Short History of Tractors in Ukrainian. (svår att förklara) Mums vilka böcker :) amazon punkt com har nog bättre förklaringar om dom än vad mitt trötta huvud kan producera idag. Må bokmalarna leva länge! | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-07-12 01:03 | |
![]() | snabbrekommendation. såg att erlend loes "doppler" finns i pocket nu. ------------------------- ------- ... "Vi kom fram till kaféet och satte oss. Vad är det? sa jag till slut. Hon sa att hon var chockad över att min första kommentar efter att ha sett ett epos som detta, kunde vara så cynisk och så opåverkad av den mäktiga historia jag just tagit del av. Tagit del och tagit del, sa jag. Vi har sett en ovanligt påkostad film om troll. Det var spännande. Och jag är glad att jag fick se den eftersom den betyder så mycket för dig. Hon sa att hon inte kunde acceptera det, och att detta bekräftade att avståndet mellan henne och mig var precis så stort som hon fruktat, eller, om möjligt, ännu större. Vad vill du jag ska säga? frågade jag. Vi har sett en berättelse om det onda och det goda, sa min dotter. Känner du ingenting i ditt hjärta? Jo, för all del. jag har ju redan sagt att det var spännande. Jag fattar att den där ringen är lömsk och att många vill ha tag i den, och det var bra gjort, han, vad heter han, han den genomskinlige som äter fisk ...? Gollum, sa hon. Precis, sa jag. Han var bra gjord. Jag förstår inte riktigt hur de har gjort dett, men det är imponerande. Och stridsscenerna var mäktiga och alltihop. Vet du vad som är ditt problem, pappa? sa hon nu. Jag skakade på huvudet. Du gillar inte människor, sa hon. Du tycker inte om folk. Och därför gillar inte jag dig. Hon reste sig och gick. Hon gjorde slut med mig som om jag var hennes pojkvän. Det var egentligen ganska imponerande. Ett ögonblick var jag nästan stolt över henne. Där går min dotter, tänkte jag medan hon försvann. Det kommer att gå bra för henne." ... | |
| Pocketbok - Ej medlem längre | 2006-07-13 21:37 | |
![]() | Ja, Erlend Loe är faktiskt jävligt bra. Tycker om alla hans böcker (förutom barnböckerna... eller jag har inte läst dem). Annars så tycker jag att Paul Auster alltid är läsvärd. En annan favorit är Douglas Coupland, han har också bara skrivit bra böcker. Oeronbarn: Tipsa om lite japanska böcker. | |
| Eintoon - Ej medlem längre | 2006-07-14 14:45 | |
![]() | Catcher in the rye (räddaren i nöden) av J.D Salinger | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-07-14 16:46 | |
![]() | Pocketbok: jag har inte hunnit så långt i mitt utforskande av den japanska litteraturen eftersom jag stötte på murakami tidigt och blev tvungen att plöja hela hans oeuvre (trodde aldrig jag skulle få använda det ordet :) samt läsa om en hel del. men här är några godbitar iaf: haruki murakami - the wind up bird chronicle yukio mishima - the temple of the golden pavilion kenzaburo oë - a personal matter kobo abe - the woman in the dunes monkey brain sushi: new tastes in japanese fiction (novellsamling) | |
| oeronbarn - Ej medlem längre | 2006-07-14 16:51 | |
![]() | håller med om coupland förresten. har bara läst "generation x" och "hey nostradamus!", men gillar hans stil mkt. har beställt "life after god" men den kommer aldrig... | |
| joelxy79 | 2006-07-14 17:35 | |
![]() | Boken Joel ur Gamla Testamentet | |
| Nemi | 2006-07-31 22:48 | |
![]() | Allt av Roald Dahl, men mina favoriter är BFG (Big Friendly Giant) och Matilda. den sistnämnda en finfin satir samt stor och söt humor :) Läser den en gång om året. | |
| odin - Administratör | 2006-08-01 12:24 | |
![]() | Fick ett tips av Nemi, läser det nu: Shutter Island av Dennis Lehane. Om man gillar deckare :) | |
| Dyslekso | 2006-08-01 12:25 | |
![]() | "Odysseus" av James Joyce. Lättläst, men ändå rolig roman om en mans irrfärder i Dublin en dag för 100 år sedan. Rekommenderas för alla som inte är så läsvana. | |
| Andi E - Ej medlem längre | 2006-08-01 14:58 | |
![]() | Rött regn av Dennis Lehane är annars betydligt bättre än Patient 67 (Shutter Island). Fast vänta nu, James Joyce lättläst och rolig? Är inte det som att påstå att Victoria Silvstedt är djupsinnig och att ingen plastikkirurg varit närmare än på en mils avstånd från hennes kropp? | |