Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 361 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-16 00:38 | |
![]() | Dina bågar är väl inte dom bästa heller. Du ser verkligen ut som en motvallskärring! | |
| cherry79 | 2009-12-16 00:44 | |
![]() | För att återgå till ämnet... Myrorna ägs ju av Frälsningsarmen, så med tanke på visst tappat förtroende för dom, även av mej, så rekommenderar jag inte dej att skänka till Frälsningsarmen/Myrorna, de får kläder som hamnar på deras lager...m.a.o så det räcker å blir över. Vänd dej hellre till någon förening/organisation som arbetar med just gåvor/bidrag till behövande, finns ju x antal volontära sådana å det känns seriösare. Bor ej i Stockholm så har inte koll på om det finns något lämpligt ställe i din närhet, men kan rekommendera denna länk: www.emmausstockholm.se/ Lycka till! | |
| cherry79 | 2009-12-16 00:46 | |
![]() | Ett litet tillägg bara...trist att personer som dej anneli72 inte har nåt bättre för sej än att munhuggas oprovocerat. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-16 00:48 | |
![]() | Kom med nåt vettigt tanten! Alltså vettigt. | |
| cherry79 | 2009-12-16 01:03 | |
![]() | Missade helt det där med "direkt till", så länken till Emmaus är väl inte aktuell då för din del. Men säger som 123 hopp, hör med socialtjänsten. Dom har säkert kontakter/tips om vart det kan tänkas finnas folk i behov av gratis kläder. Är för övrigt ett toppeninitiativ av dej!!! För allas skull så, de som kläderna hamnar hos, å miljön, planten vi lever på, som ju textilindustrin är en fruktansvärd bov till å förstöra. | |
| cherry79 | 2009-12-16 01:03 | |
![]() | Planeten vi lever på ska det stå =) | |
| poke ball | 2009-12-16 14:38 | |
![]() | Ja du Anneli, man kan skämta om allt, men det kräver att man är rolig. Svenska kyrkan tar gärna emot kläder för att ge viare. | |
| Mouche - Administratör | 2009-12-16 15:33 | |
![]() | Tanten M har för det allra mesta riktigt bra inlägg. Så också ett här ovan där hon påpekade att det finns en gräns för hur långt någon tror att de kan gå här. Fortsätter en viss annan skribent att ständigt drälla in sina illa övertänkta och ofta elaka kommentarer så får den skribenten fira jul utan oss här på Betapet. Jag vill inte se -en enda idiotkommentar till- från det hållet alltså. Mouche | |
| slånbär | 2009-12-16 15:37 | |
![]() | mouche-tack för att du finns och håller lite ordning på saker och ting. det är dig ,jultomten och kanske Jesus som man verkligen kan tro på i dessa tider: | |
| run-marie | 2009-12-16 16:05 | |
![]() | Slånbär, kul jämförelse mellan Mouche, jultomten och Jesus. Mouche är ju iaf verklig till skillnad från de andra 2 även om man kan tro på vad man vill. Har Mouche skägg? tomten har ju jättestort och Jesus hade väl lite på några bilder man sett. Tycker också att Mouche´s inlägg var bra och välriktat, men han är som sagt a real man. :-) | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2009-12-16 16:14 | |
![]() | Jag har givit utilggare i hand, både kläder och ciggareter, det fungerar. | |
| Mouche - Administratör | 2009-12-16 16:22 | |
![]() | Jag brukar samla ihop allt som jag kan undvara i kläd/skoväg och stoppa i säckar som jag får någonstans ifrån. (Slarvigt nog så har jag inte varit observant på vem som delar ut säckarna (vita sådana) men de hämtar i alla fall upp det jag lägger ut med en lastbil.) De vill också gärna ha filtar, kuddar och täcken så länge som det är helt och rent. Det känns mycket bättre att någon kanske kan ha användning för kläderna/sakerna än att bara slänga bort det. Mouche | |
| Lill-IT | 2009-12-16 18:16 | |
![]() | Jesus, Tomten och Mouche :DD Jag lämnar till secondhand.. Förr skickade jag själv till Indien, men nu är frakten så dyr att det inte lönar sig. | |
| nystan1 | 2009-12-16 18:24 | |
![]() | Söker liknande i Göteborgsområdet om någon har nåt tips. | |
| hjärterdam80 | 2009-12-16 18:46 | |
![]() | Ett tips är att sälja sina kläder och andra saker man inte behöver billigt på loppis. Då kan även de som inte har mycket pengar handla, och man kan skänka bort "vinstpengarna" till Rädda Barnen eller dylikt. | |
| slånbär | 2009-12-16 19:12 | |
![]() | Flera bra ideer men ingen som gett något ännu tyvärr. Ringde socialtjänsten i min kommun och möttes av en kvinna i växeln som var så jävla otrevlig att det inte var klokt. Jag blev avspisad med "vi har verkligen inte tid att hantera sånt där och föressten sitter jag bara i växeln och vet inget om det". Jag ville ju bara få anknytning till någon som tex har kontakt med flyktingfamiljer i kommunen. Idiot!! Jag vill inte att kläderna säljs på second hand utan jag vill ge dom direkt till nån familj som behöver dom nu. Verkar bakvänt att först sälja kläderna och ge pengarna till dom som behöver dom för att dom i sin tur ska använda dom för att köpa kläder. Jag fortsätter forska. | |
| principatia - Ej medlem längre | 2009-12-16 19:38 | |
![]() | Slånbär, vill du inte ge till Myrorna? Kanske kunde du sälja dem på någon begagnat sajt på nätet. | |
| Sona | 2009-12-16 19:56 | |
![]() | Ge aldrig till insamlingar som sätter ut lappar med orden "att det ska gå till öst" och behövande där. Detta är en mångmiljonindustri. Överallt i Polen tex hittar man dessa affärer med "västerländska kläder". I dessa affärer var det mest svenska hm-kläder och brittiska märken vad jag såg. | |
| Tångkrabban | 2009-12-16 19:56 | |
![]() | Tråkigt att du fick sådant bemötande från socialtjänsten, jag vet att det finns många barnfamiljer här i Sverige som skulle bli glada att få dina kläder, det gäller ju bara att komma i kontakt med dem. Men kyrkan kanske är en idé? Det är ju känsligt också, det är fruktansvärt som förälder att inte kunna ge sina barn det man tycker att de behöver och som man upplever att "alla andra" har. | |
| Tanten M - Ej medlem längre | 2009-12-16 20:03 | |
![]() | Kyrkan e nog det bästa, om du inte vill ta dig till Södermalm :) Förstår hur du tänker, att du vill försäkra dig om att din gåva går direkt till ngn behövande utan mellanhänder. Skulle du inte få det att fungera o ändå vill få ngt för dom utan att det handlar om pengar emellan så kan du kolla in www.swoppers.se - då du kan byta det mot ngt annat du vill ha eller kan behöva. | |