Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 361 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Liftactiv | 2009-12-17 10:53 | |
![]() | "Hora sig för att få behålla jobbet?!" Vadå "hora sig"? Inte konstigt att hora är ett så vanligt ord i folks vokabulär nuförtiden. Är det som "liksom" och "bah" varit...? Jag blir av med jobbet. Det har en otroligt ful logga med obegriplig förkortning.... | |
| emmylish | 2009-12-17 10:53 | |
![]() | Kanske inte tatuera mig, men jag skulle nog kunna göra en hel del för att behålla jobbet om jag själv får ut nåt mer av det ;) Nu har jag dock inte ens ett jobb... | |
| vulcan | 2009-12-17 10:54 | |
![]() | Jag hade ett tag ett paraply med "Kronofogdemyndigheten" på. Jag var ibland lite orolig för att bli attackerad på stan av någon ilsken gäldenär men det inträffade dessbättre aldrig :-) Är nu dessutom halvvägs till guldklockan för nit och redlighet i statens tjänst. Skulle jag leva och ha hälsan och dessutom oföretagsamheten att stanna 15 år till på samma arbetsplats och inte bli outsorcad till nåt konsultbolag så kanske jag inte förtjänar bättre än att de stämplar "Tillhör Skatteverket" på mig när det är dags för klockan :-) | |
| Steve Zissou - Ej medlem längre | 2009-12-17 11:38 | |
![]() | Jag tycker min arbetsgivares logga är snygg, så jag horar gärna. Är det en prisonstyle tatoo eller får man den professionellt gjord!? ;) | |
| meimse - Ej medlem längre | 2009-12-17 11:50 | |
![]() | Funderar på om jag skulle be min arbetsgivare att tatuera in mitt namn för att få behålla mig. Det räcker med en ett litet "Meimse forever" inringat av ett hjärta. mvh Storsint | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-17 12:05 | |
![]() | Men åh vilken idé! Den skulle ju kunna bli "årets bästa idé, 2010". - 2009 känns nämligen rätt kört. *apar efter, och lämnar genast in ett förslag på "Yoco forever"* :D | |
| meimse - Ej medlem längre | 2009-12-17 12:34 | |
![]() | ;) Man kunde även tänka sig att kräva morgonsamlingar av arbetsgivarna där dessa, till respektive församlingar, högt och innerligt sjunger: "Du vet väl om att du är vääärdefull att du är viktig hääär o nuu! mvh Ödmjuk | |
| micro113 | 2009-12-17 12:35 | |
![]() | Kriminalvårdens logga på axeln - nej tack, tror inte det. Jag blev nog hellre av med jobbet faktiskt. | |
| gnill | 2009-12-17 13:02 | |
![]() | Well, eftersom jag äger företaget kan jag nog tänka mig loggan på axeln, logan är dessutom väldigt snygg så om man bara kan ha bilden men inte texten... Men å andra sidan kan jag inte så att jag skulle kunna förlora jobbet med mindre än att jag konkar, och i så fall har ju inte loggan på axeln nåt värde... | |
| PowerYoga | 2009-12-17 13:12 | |
![]() | Steve Zissou; du får den säkert professionellt gjord, så kan du ju rada nedåt dina gaddningar längs vänsterarmen eftersom du byter jobb ;) | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-17 13:17 | |
![]() | 2009-12-17 12:34 Aabbsolut! *megafniss* :)) Nu hägrar nästan Nobelpriset. ;D *lämnar genast in ett förslag till kommittéen om upprättandet av ett nytt pris, ny kategori; "Nobelpriset för utmärkta idéer å arbetarnas vägnar"* | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-12-17 13:29 | |
![]() | Jo, för all del, men bara om VD:n tatuerar in mitt personnr på sin axel. Allvarligt talat; Om ett företag har så enormt dåligt omdöme inbyggt i organisationen - att ett sånt förslag slipper förbi första papperskorgen- då ska det eg. omstruktureras omgående! | |
| Epsil - Ej medlem längre | 2009-12-17 13:32 | |
![]() | "Hasses vulk och bredband" på axeln - nädu! | |
| CroCop86 | 2009-12-17 13:42 | |
![]() | "G4S Aviation Security"... Hmmm, mjaaa, om jag fick nya arbetstider som passade mig, och minst dubbelt så mycket pengar, JA! Annars, aldrig i helvetet! | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2009-12-17 17:47 | |
![]() | Nej, jag skulle inte göra det. Inte för att jag bryr mig så mycket om en tatuering eller min kropp, utan snarare för att så får det helt enkelt inte gå till. Vad är då nästa steg? Byt ut dina kroppsdelar mot robotdelar så du kan arbeta effektivare, eller sluta? Tatueringen sitter ju där sen, vad är det som säger att företaget inte kan sparka dig av nån annan anledning ett halvår senare? Däremot, om dom lovade mig att jag aldrig skulle kunna få sparken utan bara sluta själv, så definitivt ja. Då får jag ju lön resten av livet och pension och kan vara världens sämsta arbetare med flit under tiden, typ bara åka dit två gånger om dagen för att stämpla in och ut. | |
| sjuk syster | 2009-12-17 18:08 | |
![]() | Skulle hellre bli av med jobbet än ha Sthlms läns landsting på axeln. :-) | |
| Hillegnu | 2009-12-17 18:17 | |
![]() | endast om jag arbetade för hammarby | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2009-12-17 18:47 | |
![]() | jag skulle inte tatuera mig för någonting, det är så fruktansvärt ful på tjejer ju. men visst om frågan är tatuera sig eller bli av med jobbet och inte få något annat någonsin, så får det väl bli en under fotsulan då. | |
| sakoline | 2009-12-17 18:59 | |
![]() | CroCop86: Haha du missförstår ju frågan, det enda du skulle få som belöning för tatueringen är att du får behålla jobbet. That's it. | |
| elbin1 | 2009-12-17 18:59 | |
![]() | Försäkringskassan känns inte så bra att tatuera in på axeln.... | |