Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 56 |
Mobilspel
| Pågående | 19 493 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| delta9 | 2009-12-17 16:19 | |
![]() | Klart det finns fria åsikter. Jag förstår bara inte hur nån kan tycka att misshandel är bra... | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:19 | |
![]() | apbur - "Tycker det här låter som en personlig konflikt som förmodligen skulle lösts om inte nån moraltönt som skiter ner sig vid minsta våldsyttring hade anmält händelsen. Det är så här vi vill ha det, nolltolerans när det gäller våld." du har uttryckt den här åsikten förr. vart tycker du att gränsen bör gå när det gäller våld? jag tycker att nolltolerans är bra för då har man något att hålla sig till. det kan bli lite svårt att döma annars: A hur hårt slog du? B inte särskilt! C joho! det gjorde ont! A Hmmm....? B Sluta lipa din lipsill! D Han slog hårt F Det tycker inte jag... när jag var liten fick jag stryk varje dag, mycket hårdare! det har jag inte tagit skada av. D Jo det har du, du är ju helt avtrubbad.. F Ska du ha stryk? | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:20 | |
![]() | Är man 13 år, så ansvarar föräldrar för en. Jag har full förståelse för vad den äldre mannen gjorde. Men, vad borde han ha gjort i stälelt för att råka illa ut själv? Jag tycker, att han borde ha kontaktat socialen, som i sin tur hade kontaktat föräldrarna. Man måst alltid följa upp varför barnen mår dåligt. Pojken kanske får stryk hemma också och det är det enda han är van vid och längtar efter. Varav annars uppförandet? Han tiggde stryk, tror jag. | |
| delta9 | 2009-12-17 16:22 | |
![]() | vinterresa: varför inte gå till polisen direkt? | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:23 | |
![]() | Ja, det tycker man att man kunde göra. Men troligen tar de inte emot en anmälan om fula ord. | |
| delta9 | 2009-12-17 16:24 | |
![]() | Jo dom tar emot anmälningar då en vit person säger "nigga" till en mörkhyad t.ex. Varför skulle dom inte ta emot ett pågående förtal och trakasseri av en äldre herre? | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:24 | |
![]() | Åmen näh. Barn och tonåringar (vuxna också för den delen - och hundvalpar och kattungar :) behöver pössar, kramar och uppmärksamhet, så blir det folk av dem. Dendär ungen är ju en olycklig själ, och han ska botas med kärlek och med varsam hand ledas in på rätt väg, rätt beteende... Så det så. | |
| delta9 | 2009-12-17 16:24 | |
![]() | Socialen brukar inte göra nåt i såna scenarion heller, om dom inte har t.ex en polisanmälning att gå på. | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:25 | |
![]() | Hemmet, som barnet lever i, är nog inte ett gott hem. Sådant fult uppförande kan vara ett rop efter hjälp. Barnet måste få hjälp och mannen råd om hur man skall bete sig i sådana situationer. | |
| micro113 | 2009-12-17 16:27 | |
![]() | Roland 70-åringen skall självklart ställas till svars och dömas -- gör man valet att bryta mot lagen får man ta konsekvensen av det också. Jag kan inte se att det är mer rätt att man slår ett barn för att man känner sig provocerad i en park, än det är om jag känner mig provocerad av mitt barn hemma. Överhuvudtaget kan jag inte se att man äger rätt att ta till våld för att man känner sig provocerad. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:28 | |
![]() | 2009-12-17 16:19 *fniss* Sorry, men såntdär tragikomiskt lockar mig ofta till skratt. :P | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:28 | |
![]() | Polisen kanske tar emot anmälan men de står ändå maktlösa att göra något åt det. Dels för att det inte finns pengar och tid inom polisen att lägga på en sådan "simpel" sak i jämförelse med andra brott och även för att det måste finnas mer bevis. Så att anmäla det till polisen gör nog varken från eller till i detta fall tror jag. | |
| Assebrasse - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:28 | |
![]() | Ta straffet och var ändå stolt över att du satte ner foten, mannen. | |
| apbur | 2009-12-17 16:30 | |
![]() | carlmartin, jag har sagt det förr. Anser att det är helt i sin ordning att lagen förbjuder våld men tycker det är vansinne när folk tar till sig nolltoleransen som någon personlig övertygelse och därför inte kan avgöra när våldet är rimligt och försvarbart från fall till fall. Ett sådant svartvitt synsätt brukar resultera i dumhet och klumpfötter. Man lär sig inte lyssna inåt, till sin eget samvete, utan förlitar sig helt på en princip. Vi är inte mer än människor och använder oss av vårt fysiska jag även i konflikter. Det är alltså inhumant att ha ett sådant regelverk privat eftersom det är fullkomligt omöjligt och ställer orimliga krav. Jag skulle för övrigt gärna vilja att de som påstår att våld föder våld och att våld alltid är fel kan styrka det på något sätt. Anser att det är plattityder. | |
| carlmartin - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:33 | |
![]() | apbur 15:59 - vill du ha mer våld i samhället och i världen? psykiskt våld, som trakasserier är svårt att lagstifta emot. jag kan förstå att det blev för mycket för gubben, men hade det inte varit bättre om han hade klarat av att hantera det utan att ta till våld _och_ haft sin mentala hälsa i behåll? ännu bättre förstås om inte ungen varit så irriterande. ännu bättre om inte någon innan gjort ungen på dåligt humör osv. med ditt förslag om att hitta metoder till att "ge ilskan vidare" går vi åt andra hållet. | |
| magnusito | 2009-12-17 16:35 | |
![]() | Nej Nej, en käftsmäll är inget bra stopp. Det menade jag inte, det leder väl till mer kränkning och våld. Jag menar att han borde ha stoppats bara. På ett bra sätt. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:38 | |
![]() | Ahhapp! *bänkar mig till rätta med thekoppen och knäckemackan inom räckhåll....Anar en början till en maratondiskussion* ;D | |
| Kewla | 2009-12-17 16:39 | |
![]() | Haha, gränsen går vid 88:or för att vara väluppfostrade? Bara sådär rakt av? Ska vi dra alla över en kam? Helt ärligt anser jag mig väldigt väluppfostrad. Senast för 20 min sen reste jag mig upp för en gammal på bussen. Jag är född 90, och min mamma har lyckats väldigt bra med mig! | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-17 16:40 | |
![]() | *skojade* ;P *nu, köket och disken nästa* Bye | |
| Kewla | 2009-12-17 16:40 | |
![]() | MustaVeri : Såg att du skrev till att det finns undantag. Men ärligt vet jag lika många 88:or som beter sig illa som 89:or. Tror inte att det finns en sådan "gräns" direkt. | |