Spelrum
| Giraffen | 32 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 48 |
Mobilspel
| Pågående | 19 398 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:48 | |
![]() | Auktionen klubbades för två veckor sedan. Den vinnande budgivaren har inte betalat. Du har därmed inte skickat varan. Du kontaktar honom och ber honom att betala. Han blir hotfull. Menar han/hon, att ha vill ha varan men vill vänta med betalningen? Nu vet du inte, om du kan lägga varan till salu på nytt. Du kan inte fråga om råd hos Tradera, så de har stängt för helgen. Kan du helt enkelt inte vänta tills supporten hos Tradera öppnar igen? Har du så bråttom att lägga varan åter till salu? Har han inte betalat på måndag kväll, tycker jag att du kan vända dig återigen till Tradera. Irritera inte kunden. Du vet ju överhuvutaget inte, om han t ex. är psykiskt sjuk. Var försiktig. Du har ju inte skickat varan, så har du ju inte förlorat något ekonomiskt. | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:55 | |
![]() | Jag har ingen brådska att sälja varan på nytt. Men vill inte bli anklagad för div saker som jag gjort fel. Nej, köparen vill ibland betala, och ibland inte, men ingen frakt . Jag vill rådfråga support om jag kan sälja på nytt eller måste fortsätta detta trams. Jag irriterar ingen, jag svarar ju inte på mail eller dyl. Kan dessutom inte sitta hemma och vänta på ev betalning då jag satt deadline innan jul och vi ska resa bort på Månadag. Åter igen 5 Januari. Nej, jag har inte förlorat något. Men köparen vill ha varan först innan betalning är senaste mailet, detta på råd från traderas chef under fredags kvällen. (!!??) | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:55 | |
![]() | Payson är ett bra sätt att ta emot betalning och betala med. Ingen betalning - ingen vara! Ett köp är ett avtal. En som bryter avtalet har förlorat varan. | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-12-19 21:59 | |
![]() | "Nej, jag har inte förlorat något. Men köparen vill ha varan först innan betalning är senaste mailet, detta på råd från traderas chef under fredags kvällen. (!!??)" Stämmer inte. Har Tradera verkligen gett sådant råd? Denna kund kommer troligen inte att betala om han får varan "före betalningen". Prova med Payson. | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:00 | |
![]() | Jag förstår att det är avtal, bindningstid osv. Men i annonsen skrev jag avhämtning och ev frakt men kunde inte ange kostnad, då saken är stor och av värde. Men vad är då avtalet?? Hur länge skall jag som säljare behöva ha det såhär`? Alla mina försäljningar fungerat perfekt med bankkonto och ser ingen som helst idé att skaffa annat. | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:02 | |
![]() | Hade du skrivit i din info att "Köparen betalar frakt"? | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:03 | |
![]() | Svar: ja | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:04 | |
![]() | Vad har du skrivit i annonsen då? Det brukar ju alltid stå "betalning senast om xxx dagar till mitt konto i xxxx-banken..." | |
| lillan-68 | 2009-12-19 22:09 | |
![]() | Jag hade en vara på tradera som kunden vann på ca 700:-, kunden betalade inte inom 3 dagar, jag väntade ytterligare 2 veckor, men kunden hade alla möjliga ursäkter att inte betala.. Jag satte då ut varan igen på tradera. Betalar man inte får man heller inget. Skicka absolut inte nånting innan han har betalat. EN granne till mig blev blåst på 10000 för en moppe som hon köpt via internet, men tyvärr gjorde polisen ingenting åt detta, så jag tror inte heller att dom gör något åt denna grej. | |
| lillan-68 | 2009-12-19 22:11 | |
![]() | ojj "En" skulle det stå,inte EN | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:11 | |
![]() | Betalning senast 5 dagar efter vunnen auktion. Vid avhämtning= Bet på plats. Gjorde klart för vinnande bud att jag ville ha affären avklarad innan jul. 18 dagar efter avslutning. | |
| myra64 - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:14 | |
![]() | Spärra köparen och sätt ut varan igen! Fortsätter h*n att hota eller trakassera dig så anmäla till polisen igen..och igen och igen. Det trista är att blir h*n avstängd av tradera så är h*n tillbaka inom 1 minut och i farten igen.. | |
| lillan-68 | 2009-12-19 22:16 | |
![]() | När jag sålde på Tradera så hade jag en hotmail enbart till detta, för att undvika att lämna ut id för lätt, min hotmail är annars förnamn.efternamn o.s.v Jag skulle ha lagt ut annonsen igen, han har ju redan brutit avtalet med att betala inom ramen | |
| Ässät | 2009-12-19 22:19 | |
![]() | Självklart ska du lägga ut varan igen. Regeln är att man ska betala inom 5 dagar efter auktionens slut. Han gjorde inte det så då är det helt upp till dig att lägga ut det igen. Han kan hota så mkt han vill för han kommer aldrig få rätt. Kan man inte betala då ska man fan inte buda heller. Och det där med att han hade pratat med Traderas chef stämmer inte ett skit. Tradera är opartiska. Kolla hur många negativa auktioner den där människan har så ser du vad det är för dåre. | |
| vinterresa - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:24 | |
![]() | Det är bara det, att när någon vinner en vara, som jag satt ut på auktion, så får han min adress och vet därmed vem jag är. Drabbas man av en galning, så kan han/hon söka upp mig hur lätt som helst. | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:33 | |
![]() | Just det att min adress redan är i dennes ägo skrämmer mig lite. Denne är spärrad, men skickar massa förfrågningar på mina andra auktioner med. Tänkte på det med drivning till KF, men kan man göra detta fast man inte betalt sin vunna auktion? | |
| Mures22 - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:33 | |
![]() | Har knäppgöken vunnit auktionen och inte betalat för sig så ska man meddela Tradera om saken har jag precis fått reda på. Om man inte gör det så får man betala den provision som Tradera tar ut för genomförd auktion. Men det finns ingen anledning att ta upp den saken med köparen personligen eftersom Tradera i såna fall är de som gör det. Så sluta dividera med honom. Möjligtvis ett samtal till där du bara hänvisar till Tradera och inte ett ord därefter tycker jag. Killen kan ju va helt knäpp så sluta att tjafsa med honom nu. | |
| Dempsey - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:34 | |
![]() | Menar att ska jag ersätta personen för något som inte är betalt.? | |
| Mures22 - Ej medlem längre | 2009-12-19 22:35 | |
![]() | Du måste driva med oss. Så där korkat kan man ju bara inte tänka. Vad fan ska han kunna anmäla till kronis? Att han själv inte betalat? | |
| Ässät | 2009-12-19 22:40 | |
![]() | Det finns ju inget för honom att anmäla till KF..om han på fullaste allvar tror att han har nåt att komma med så är han ju rätt korkad | |