Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 398

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 15:31
Antal inlägg: 456

Skojar du principatia??
Ska kvinnor acceptera att mannen är otrogen för det ligger i hans natur på nåt sätt?
Dummare påstående har jag nog inte hört, men jag antar det är ett skämt:-)

Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 15:33

Annars så stämmer jag in i risottos inlägg här ovan som stämmer bra överens med min åsikt:-)

micro1132009-12-20 15:40
Antal inlägg: 17542

principatia
Min man är klok nog att inte yttra sådana dumheter -- tack vare det slipper han framleva sina dagar som skönsjungande kastrat också ;)

caughtbock2009-12-20 15:40
Antal inlägg: 7699

Ehm, är verkligen män så slöa i huvudet då menar du principatia? Otrohet är alltid otrohet vilket kön man än tillhör. Det går liksom inte att säga "boys will be boys"...

Att man delar hälften lika kan jag tycka är okej, men det där med alimony som de sysslar med där borta är nästan stört. :P

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-20 16:02
Antal inlägg: 2521

principatia 2009-12-20 15:29
"Manlig otrohet är knappast något skäl för skilsmässa. Alla hanar springer runt och sprider sitt säd lite här och där. Det vet man och det får man räkna med."

Hahha, dagens skämt.

Att många karlar gärna skulle göra/och gör det, visst, så är det ju, men att vi skulle bara acceptera det/finnas oss i det, _verkligen_INTE.

Men...tack för fnisset du bjöd till, principatia.

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-20 16:03

- minus ett stycke S.

Minta2009-12-20 16:04
Antal inlägg: 20042

Dela lika är väl helt ok. Hon har haft rollen som hemmafru och barnaföderska och hans representerande fru som bidragit till hans image som präktig amerikansk helyllekille som gett honom massor av pengar. Det förstår man nu när sponsorerna drar sig ur. och han har rumlat runt som om han var ungkarl. Han visste nog vad det kostar. Annars hade han som sagt kunnat upprätta äktenskapsförord.

Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 16:05

Men vi lever väl ändå inte på stenåldern. Tror defenitivt att det där med otrohet är lika vanligt bland kvinnor. Det är nog ingen större skillnad på kåthet och nyfikenhet på andra sidan staketet.

principatia - Ej medlem längre2009-12-20 16:10
Antal inlägg: 90

En del män är slöa i huvudet och inte bara där. De vill prova och prova och prova med önskan att de någon gång skulle klara sig av det. En frisk människa med normal duglighet behöver inte söka bekräftelse för sin sexuella förmåga hela tiden med alla de möter och med vem som helst.

Är ens partner otrogen, så känner man nog av det. Man kan inte vara otrogen helt hemligt. Men, inte alla som bryr sig om det så länge de har andra fördelar i sitt förhållande (makt, kändisliv, miljoner). Så, man skiljer sig när det blir alltför offentligt, man får offentlig stöd och boven i dramat blir offentligt "dömd". Men, det har troligen pågått länge redan innan det blev offentligt. Att se sin otrogna partner "offenligt dömd" känns nog bra i en situation, där man själv känner sig enormt kränkt eller har känt sig kränkt resan länge. Det känner man alltid, när man har blivit bedragen; Ens älskade har valt någon annan före mig, jag duger inte längre, någon annan är bättre än jag. Jag tror att de flesta känner spontant behov av att kunna hämnas. En rejäl offentlig utsatthet för den otrogne måste nog kännas gott just då.

micro113,
dito, dito!

"Manlig otrohet är knappast något skäl för skilsmässa." Det måste kanske finnas även andra skäl förutom själva otroheten. Otrohet är kanske inte problemet utan ett syndrom. En kvinna inser att hon inte vill leva tillsammans med en oduglig man (slö lite här och där).

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-12-20 16:12

Det tror inte jag. Tror inte att otrohet är lika vanligt hos tjejer som hos killar.
Och dessutom....från begär och nyfikenhet till faktisk otrohet är ju språnget långt...

micro1132009-12-20 16:22

principatia

Jag förstod inte riktigt -- skall det vara ett citat ifrån mig någonstans???
I så fall känner jag inte igen det och vill veta varifrån så jag kan läsa det i sitt kontex.

"Manlig otrohet är knappast något skäl för skilsmässa." Det måste kanske finnas även andra skäl förutom själva otroheten. Otrohet är kanske inte problemet utan ett syndrom. En kvinna inser att hon inte vill leva tillsammans med en oduglig man (slö lite här och där).

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 16:23
Antal inlägg: 705

Jag tror, till skillnad från andra, inte att män är som djur som inte kan kontrollera sina impulser. Fy fan vad förolämpad jag skulle bli av att läsa den här tråden, om jag var kille.
Vad som är intressant är dock att otrogna manliga kändisar blir kallade för sexmissbrukare(Tiger, Charlie Sheen, Michael Douglas osv) medan kvinnor kallas nymfomaner. Vad är förresten skillnaden på en sexmissbrukare och en nymfoman?

ElectricEye - Ej medlem längre2009-12-20 16:24
Antal inlägg: 3604

Jag har dessvärre bara sett ovetenskapliga nätundersökningar, men där ligger otrogenhetsfrekvensen ganska lika bland tjejer och killar.

Det känns som om du odlar en del fördomar, Miss Yoco ...

Minta2009-12-20 16:30

Anna Ankas teori är att kvinnor är bättre på att dölja sin otrohet. Men det verkar naivt att räkna med trohet från sådana kändisar som Tiger Woods. Det kanske blev för mycket bara.

stol2009-12-20 16:33
Antal inlägg: 1015

Varför ska hon ha hälften av pengarna hon har väl inte gjort något för att tjäna ihop pengarna. Tiger Woods hade ändå fått ihop dom pengarna utan henne. Elin hade tur som fick tag på en sådan rik karl, lycksökerska som hon är.

micro1132009-12-20 16:36

Dödmetallörn
Självklart kan män kontrollera sin sexualitet lika väl som kvinnor kan - allt annat är befängt, men säkert bekvämt, att påstå.

Det är ingen skillnad på nymfoman och sexmissbrukare -- en nymfoman är väl definitionen av en kvinnlig sexmissbrukare. Den manliga motsvarigheten är satyriasis. Ingen av begreppen används längre -- utan man använder just sexmissbrukare, eller överdriven könsdrift.

micro1132009-12-20 16:37

stol
Men om han hade gått hemma och tagit hand om deras barn, och hon fått göra karriär istället -- så hade han inte heller tjänat pengarna.

Det är det man utgår ifrån.

Minta2009-12-20 16:37

Det är väl inte könsdriften som är förstorad, det ligger väl andra orsaker bakom sexmissbruk.

micro1132009-12-20 16:38

Minta
Det är ju olika, beroende på problematik.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 16:40
Antal inlägg: 705

Jag tycker nymfoman har en mer negativ klang än sexmissbrukare. Så for det kommer fram att en manlig kändis doppat veken i fel tunna så heter det att han är sexmissbrukare.
I Tigers fall verkar det mest som han är en bortskämd liten skit.

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?