Spelrum
Giraffen44
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nettan232009-12-20 18:21
Antal inlägg: 4086

INTE har ngt med sjukdom att göra ska det stå

Nata1ie2009-12-20 18:21
Antal inlägg: 26

Jag har läst på lite under kvällen och allt som oftast så anser pedofilen att det är en ömsesidig kärlek. Naturligtvis finns det dom som vet om att dom gör fel, men kan inte "hjälpa det".

apbur2009-12-20 18:24
Antal inlägg: 9699

De allra flesta vet väl att det inte är accepterat, hur kan man missa det liksom?

Det ska nog till en ytterligare störning eller helt enkelt svag karaktär för att inte klara av att låta bli sexuellt umgänge med barn.

Visserligen kan det inte vara lätt. Tänk homosexuella som hela livet lever utan sex eller enbart sex med det andra könet.
Tror det är lite svårt att tänka sig in i hur jobbig sits man måste sitta i som pedofil. All skam och det inre trycket.
Förhoppningsvis söker de hjälp så de kan få stöttning och inte gå över den där gränsen.

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 18:27
Antal inlägg: 705

Nata1ie, nu har jag också googlat lite, den här gruppen verkar mest bestå av de som inte anser att de gör fel. Usch och fy. Med tanke på debatten som blivit bara de senaste dagarna på bloggar och liknande så är det nog bara en tidsfråga innan gruppen stängs ner.

Comeon - Ej medlem längre2009-12-20 18:29
Antal inlägg: 456

Kollade in gruppen nu och mådde verkligen illa. Det var flera unga tjejer med också. Men har nån slags uppfattning om att det ska vara sliskiga gubbar men det fanns gamla damer också. Herregud var är världen på väg?
Men det fanns också en grupp på facebook som ville stoppa pedofiligruppen. Den fick en medlem till just nu!

Zmrzlina2009-12-20 18:29
Antal inlägg: 344

Alltså. Den här gruppen är fejkad för att provocera, på flashback finns en hel tråd om detta. Såja.

Eiras - Ej medlem längre2009-12-20 18:31
Antal inlägg: 58

Gruppen ifråga började som en fejkgrupp, för vad vet jag inte. Men det går till så att någon annonserar ut den som ex, en grupp för att stödja hemlösa. Folk ramlar in o vid en viss gräns så ändras plötsligt namnet på gruppen men medlemmarna stannar kvar...
Så jag tror det är en liten % av medlemmarna som anser att pedofili är okej.
Ändock, gruppen ska BORT och alla som ser den bör anmäla den.

När en människas sexualitet/störning går ut över oskyldiga, i synnerhet barn, så har den personen enligt min mening förverkligat sin rätt att leva. Punkt.

Nata1ie2009-12-20 18:33

Spelar ingen roll om gruppen är på riktigt eller inte, för de diskussioner som är där är så vidriga att man vill spy!

Dödmetallörn - Ej medlem längre2009-12-20 18:34
Antal inlägg: 705

Facebook borde ta och kamma sig. Fanns ju en facebookgrupp i USA (?)som fungerade som nätverk för pedofiler.

Nata1ie2009-12-20 18:37

Ja jag hörde om den gruppen på tv för ett tag sen! Tycker det är vidrigt! Finns inga som helst ursäkter att förgripa sig på ett barn! Min lillasysters klasskompis blev utsatt för sexuella övergrepp av en sk klassmorfar hela sommarlovet 2008, 7 år gammal.. Jag anser inte att det är en sjukdom, jag anser att det är störning! Det är sjukt!

Orm2009-12-20 18:38
Antal inlägg: 172

Ok så det var en tramsgrupp.

Värt enorm respekt om någon söker hjälp för sin pedofili. Likaså har jag stor respekt för en "empatisk pedofil" som lider i det tysta.
Att leva ut sin lust och skada ett barn däremot..

Jag tycker att det är otrevligt när vissa människor uttrycker förakt för någons sexuella läggning. är det inte enbart handlingarna som ska föraktas? eller ska man kunna dömas för att man känner sexuell attraktion till ett barn om man inte låter detta gå ut över oskyldiga?

viktig principfråga

ramsay - Ej medlem längre2009-12-20 18:38
Antal inlägg: 9204

" Är det en del av störningen att anse att barn vill vara sexuelllt aktiva? "

ja, dessvärre tror jag att det är så. många pedofiler upplever sig sitta inne med en sanning och vetskap som andra inte har insikt i. det resulterar ofta i förakt mot normala normer och en känsla av överlägsenhet.

sen är många pedofiler mer eller mindre sadistiskt lagda. sadismen kan ligga bara i det att helt objektifiera barnet så att dess ev känslor inte spelar ngn roll. dessa pedofiler kan veta att de gör "fel" men det är kittlande i sig.

ramsay - Ej medlem längre2009-12-20 18:41

Jag tycker att det är otrevligt när vissa människor uttrycker förakt för någons sexuella läggning."

jaha.

själv föraktar jag både zoofilen och pedofilen. oavsett utlevt eller hämmat. bottenlöst.

Nata1ie2009-12-20 18:43

Orm: dom får väl tänka på barn hur mycket de vill men en dag så går det över till handling.. Jag tycker inte det bara är handlingen som skall föraktas utan även människan bakom handligen.. Ger man sig på ett barn så får man nog ta konsekvenserna av det hela också.. Eller skulle du skicka dina barn till ett dagis där dagisfröken är en dömd pedofil?!

Orm2009-12-20 18:43
Antal inlägg: 172

då tycker jag än mer synd om dem båda nu

ramsay - Ej medlem längre2009-12-20 18:43

jag skiter i vilket: en människa som fantiserar om sex med en get är sämre.

apbur2009-12-20 18:44

Människan är ju inte så enkel att hon blir sexuellt nyfiken när lagen säger att hon är byxmyndig.
I vissa fall är det nog så att det finns samtycke, men en 13-åring har ju inte förnuft nog att avgöra en sådan sak. Därför måste ju den mer vuxna individen ta det ansvaret.

micro1132009-12-20 18:44
Antal inlägg: 17542

Orm
Jag instämmer med dig-- det är de som lever ut sin pedofili som är värda förakt, eller som skall låsas in.

Dessvärre är en stor del av de som ännu inte levt ut sin pedofili en poteniell fara för barn -- och det gör det komplicerat.

apbur2009-12-20 18:46

Jag kan också till viss del förakta folk med dålig smak men jag brukar hålla det för mig själv.

micro1132009-12-20 18:47
Antal inlägg: 17542

ramsay
De sadistiska pedofilerna är faktiskt ganska få förhållandevis -- pedofili bygger oftast på en upplevd samhörighet med barnet, inte på makt och våld.

Faktum är att sadism och våld är vanligare när övergreppen sker av förövare som inte är uttalade pedofiler.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?