Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
21
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 438

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sarahmaria2009-12-23 07:02
Antal inlägg: 24

Lämna ditt förhållande, det är det jag reagerar direkt på... även om det inte är en dep så kommer det bli det om du går å drar i en relation du känner att du inte hör hemma i.
Kan förstå att det känns jobbigt att lämna nån mitt i denna orkeslöshet, men det kanske är det som får dig att se ljuset i tunneln!
Annars tycker jag att du ska skita i julgardinerna!! Försöka njuta av eventuell ledighet!
Och söka läkarhjälp om du fortsätter må dåligt!!!
Lycka till!!

pico20042009-12-23 08:21
Antal inlägg: 24

Jag säger som förra talaren. Det är klart att du inte kan vara glad och pigg om ditt förhållande är dåligt. Det drar ju ner allt annat. Jag tror inte att du är kliniskt deprimerad. Stå för dig själv och sparka ut människan eller gör något liknande för att du skall må bättre så kommer du nog orka mer sedan. Det verkar som en tyngd för dig...

krysopras2009-12-23 10:26
Antal inlägg: 657

Fast det kan vara så att förhållandet förefaller dåligt för att du är deprimerad. Är man deprimerad känns väldigt mycket dåligt. Då ligger det nära till hands att man ser det som att det beror på ens partner, gör man sig av med honom, så blir allt bra igen. Det är dessvärre ofta bara en del av "sjukdomsbilden". När man är deprimerad skall man undvika att ta större beslut, man är inte riktigt kapabel att göra stora avgöranden.

peter2009-12-23 10:56
Antal inlägg: 1710

...du behöver älska och bli älskad....lämna och få nytt.....gör ont men mest gott :-) .....bara du vet hur.....och det vet du.... God Jul och Lycka till :-)

alex6662009-12-23 12:04
Antal inlägg: 49

Låter mer som att ditt förhållande påverkar ditt välmående. Depression är dock ett hälsotillstånd man får försöka bota, men missta inte depression med "allmänt grinig" eller "trött på karln". Det misstaget kan ge värre skador.

Dessutom är de många som mår sämre under vinterhalvåret, vilket inte heller är "depression". Det är ett uttryck som används för flyktigt idag.

Ta ett snack med din karl och red ut problemen, fungerar inte det, gå vidare. Ät vitaminer och håll dig ifrån alkohol. :p

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?