Spelrum
| Giraffen | 33 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 486 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Ässät | 2009-12-27 12:25 | |
![]() | Jag skriver alltid Tjo :) | |
| Affirmative - Ej medlem längre | 2009-12-27 12:32 | |
![]() | Haha, ja h, hh, tt osv är ju skitstörigt! | |
| Ässät | 2009-12-27 12:36 | |
![]() | Då får jag vara störig då för jag ändrar inte mitt tt haha :D | |
| caughtbock | 2009-12-27 12:47 | |
![]() | Jag hälsar och tackar för matchen. Vad den andra gör bryr jag mig inte så mycket om... Kan dock irritera mig på folk som grattar mig när jag rullar. Jag rullar typ varenda match, det är ingen big deal. :P | |
| olgaviktoria | 2009-12-27 12:51 | |
![]() | Jag brukar inte störa mig på mycket, men jag blev skitförbannad när den som förlorade avslutade spelet med "fitta". | |
| magnusito | 2009-12-27 13:02 | |
![]() | Ja eller när någon inser att spelet är förlorat och ägnar sig åt att skriva en massa skit för att störa. vad lågt och litet. Skrattretande. Ananrs är det väl självlklart att skriva hej och tfgm. Någon skrev inledningsvis i den här tråden att det är konstigt att tacka när man förlorat. Kommentar: omoget! | |
| Ässät | 2009-12-27 13:06 | |
![]() | Ja det är omoget.. jag förlorade med över 500 poäng en gång.. självklart tackade jag för spelet ändå.. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-27 13:18 | |
![]() | TS: "Jag retar mig på spelare som snabbt skriver ett avslutningsord (tfgm) och sedan direkt lämnar spelet. Jag får då inte en chans att säga något själv." Mm...här gäller det att vara blixtsnabb om man ska få en chans att tacka. ;D Jag brukar i regel förbereda ett tack och ev gtv när några brickor återstår. - Och allt mellansnack är jag glad om jag slipper. | |
| Ässät | 2009-12-27 13:25 | |
![]() | Jag brukar fråga vad människan ska äta idag, om han/hon är singel, skilsmässa.. vill ha en dejt med mig osv.. får sällan svar men ändå | |
| kravatt | 2009-12-27 13:26 | |
![]() | Jag hälsar om motspelaren har 1a draget,jag hälsar tillbaka om jag har 1a draget o motspelaren hälsar.Annars skiter jag fullständigt i det.Inte heller skulle det falla mig in o gratulera vinnaren. Efter sista brickan stänger jag fönstret oavsett utgången. tt,hh förtjänar endast isande tystnad o förakt. Om man nödvändigtvis vill skriva så finns det alltid tid att skriva ett riktigt ord. | |
| Ässät | 2009-12-27 13:29 | |
![]() | Jag skojade i föregående inlägg btw | |
| Wantthatone | 2009-12-27 13:37 | |
![]() | Jag är ytterst väluppfostrad i verkliga livet, men när jag spelar Betapet tillåter jag mig att 1) vara den dåliga förlorare jag verkligen är (genom att t.ex. ge upp när det går för dåligt) 2) inte tacka för matchen 3) inte säga grattis till rullningar. Fast, jag ska erkänna att jag alltsomoftast säger hej vid spelets början (och, ja, ibland blir det bara ett "hh" - vilket jag har förstått kan anses ohyfsat det med)... Kan vi inte alla koncentrera oss på att vara trevliga i verkliga livet i stället för i ett spel?! Är säker på att livet skulle te sig lite ljusare då. | |
| halalgren | 2009-12-27 13:38 | |
![]() | Vissa vill bara spela, vissa vill chatta medans de spelar och jag surfar samt kollar web-tv medans jag väntar på att min motståndare ska bli klar. Visst, jag brukar skriva hej när spelet startas och tacka men tvingas till att chatta ? nejtack :) | |
| sina_shataz | 2009-12-27 13:43 | |
![]() | jag tycker att det borde finnas ett sätt att stänga av chattfunktionen medans man spelar. | |
| kravatt | 2009-12-27 13:47 | |
![]() | Vill tillägga att i verkliga livet så är även jag en uppfostrad människa som kan föra sig i sällskap. Men då detta är en lek på nätet så tillåter även jag mig ett uppförande som inte skulle uppskattas på riktigt(om man så säger) Detta spel speglar på inget vis livet,trots att många här tycks anse det,men så är det inte. Ej heller har jag någon,eller ens vill ha,kontakt med andra spelare.Jag bara spelar,punkt slut. Det är bara ett tidsfördriv ju. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-27 13:54 | |
![]() | Ännu en tråd om detta? Okej, min inställning är som många andras: jag struntar fullkomligt i hur andra beter sig, men gör vad jag själv tycker är god ton, nämligen hälsar och tackar. Det hör min uppfostran till. Skriver dock bara grattis om den andra vinner, det tycker jag funkar som ett tack också. Dock har jag slutat gratta för rullar eftersom jag numera spelar böjt och rullar är ofta förekommande. Blir fånigt. Däremot kan jag skriva "fint" om det är en särdeles snygg utläggning (behöver inte vara rull, bara finurligt eller nåt som ger oväntat stor utdelning). Jag visar helt enkelt min uppskattning när motspelaren gör något jag tycker är bra eller roligt. Chattande under spelets gång sker uteslutande med bekanta eller sådana jag spelar ofta med. Förkortningar som hh, tt och tfm är jag helst utan. Så fult och får mig att tänka mindre om min motståndare vare sig jag vill eller inte. Verkar så obildat på något vis. Det är inte svårt att skriva ut hej och tack, om man nu vill heja och tacka. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-27 14:09 | |
![]() | "Kan vi inte alla koncentrera oss på att vara trevliga i verkliga livet i stället för i ett spel?! Är säker på att livet skulle te sig lite ljusare då." ......... Kunde vi inte alla inse att det sitter levande mänskor bakom varje nick och därmed bete oss på nätet lika civiliserad som vi - i förhoppningsvis - beter oss i IRL. Helt enkelt ha ett ansvarsfullt beteende, för de facto så har det betydelse hur vi bär oss åt (även på nätet) - ibland kanske större betydelse än vi kan ana... | |
| Jymden - Ej medlem längre | 2009-12-27 14:22 | |
![]() | Hejhej, halloj, hallojsan.... | |
| Robbanov - Ej medlem längre | 2009-12-27 14:22 | |
![]() | Håller med Miss Yoco. Men problemet med Internet är att man här måste vara övertydlig för att missförstånd inte ska uppstå. IRL har man ju fler "dimensioner" att ta till för att uttrycka sig. Sedan är det ju så (både på nätet och IRL): Om du vill vara säker på att inte förarga någon öht... säg ingenting, gör ingenting. ;-) | |
| sisterwitch | 2009-12-27 14:24 | |
![]() | måste erkänna att jag är snabb att tacka och lämna, men det kan bero på att ibland när jag vunnit har jag fått ganska otrevliga kommentarer som till ex: turfitta , fuskare o dyl. och det är inte så trevligt heller. | |