Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 52 |
Mobilspel
| Pågående | 19 502 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Mammaoxå | 2010-01-02 11:54 | |
![]() | Jag har skrubbat svarta skostreck efter nyår. Inte uppskattat. Men jag låter gästerna avgöra efter eget samvete. | |
| Tunnelbanan8 | 2010-01-02 11:58 | |
![]() | Inga skor inomhus här inte. Har gnälliga grannar som klagar när de hör minsta ljud(nästan iaf). | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2010-01-02 11:58 | |
![]() | Om du hellre låter någon förstöra ditt hem än att känna obehag över att någon inte får som de vill... I ditt eget hem, din egen bjudning. Jag vet inte jag tycker det låter rätt självklart. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2010-01-02 11:58 | |
![]() | Hos oss är det raggsockor och tofflor som gäller, och på väggen i hallen hänger två stora "fickor" fulla av gästtofflor. Men vi har inga fester där vackra stassar passar in. Vi är enkelt folk. Men visst, om någon absolut vill stolpa omkring med stilettklackar är det väl okej. Vi har gammalt trägolv som ändå är repigt och välanvänt. Begriper dock inte att folk frivilligt går i såna skor. Eller man kanske bara sitter ner hela tiden, sticker fram de fina skorna från under kjolfållen så att det ska se fint ut? Som sagt, alla har sina intressen men nämnda situation är inget jag kan relatera till. Till nyårsfesten jag var på (hemma hos vänner) tog jag med egna raggsockor... | |
| njutånger | 2010-01-02 12:01 | |
![]() | En fest där folk är rädda att förstöra inredningen är ingen rolig fest. Bäst är det om värden eller värdinnan är den första att spilla på duken. Skaffa ett golv som tål lite och blir snyggare när det slits lite. | |
| potthuve - Ej medlem längre | 2010-01-02 12:04 | |
![]() | njutånger ska man bygga sitt hus för de tillfällen man bjuder hem folk hellre än hur man vill ha det själv? | |
| Tess 08 | 2010-01-02 12:08 | |
![]() | Nu har ju jag iofs barn, så jag kan ändå inte ha så fint och "spotless" hemma så jag skulle nog se till att skaffa golv som klarar lite... Golvet vi la i hallen finns i flertalet butiker tex.. Mitt mål är att mina gäster ska trivas och även jag. Man ska inte behöva tänka sig för när det är fest, då kan man inte koncentrera sig till fullo på partajandet :) Troligtvis gick denna kvinna och tänkte på sina skor och delade partajandet med en saknad av beklädnad på fötterna. Hade du sagt att det är ok att ha på skorna hade du inte kunnat ge partajandet odelad uppmärksamhet utan du skulle grubbla på golvet... | |
| Tess 08 | 2010-01-02 12:09 | |
![]() | PS... man kan ju ha som i Amreika :) Heltäckningsmattor med plastgångmattor (såååå vackert... not) | |
| eeistan | 2010-01-02 12:20 | |
![]() | Utomlands är det osmakligt att ta av sig skorna när man besöker någon. | |
| amoma | 2010-01-02 12:22 | |
![]() | Utomlands är nog folk mer rädd om relationer än golv. | |
| lycopersicon | 2010-01-02 12:24 | |
![]() | Nu är det här en av mina absolut äldsta väninnor som jag hängt ihop med i snart 30 år. Vi känner varandra väl och älskar varandra för det mesta :) Oftast är det väldigt rå men hjärtlig stämning mellan oss och vi brukar skoja om varandras egenheter. Så hon vet min inställning till stilettklackar och parkettgolv. Jag är inte överdrivet rädd om mitt golv och efter nyår fick jag skura rödvinsfläckar och annat smått och gott. Men just märken efter stilettklackar går inte att skura bort och eftersom golvet är så nytt är jag kanske extra rädd om det. Som sagt, jag har full förståelse för att det kan tyckas fjantigt men kan fortfarande inte förstå att det är ett SÅ stort problem att man inte får strutta runt i sina stilettklackar. | |
| Bitte - Administratör | 2010-01-02 12:26 | |
![]() | Ett golv ska väl tåla inneskor, hundklor och annat , annars så undrar jag vad detär för ett golv du lagt in ?? Bitte | |
| lycopersicon | 2010-01-02 12:27 | |
![]() | För övrigt var det en väldigt trevlig fest med massor av god mat och dryck och dans och eftersom folket inte gick hem förrän vid halvfyra verkade ingen tycka det var en trist tillställning. Trots skoförbud! :) | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-02 12:28 | |
![]() | Ts du gjorde helt rätt anser jag. Allt behöver inte vara svart eller vitt som en del verkar tro. Antingen bra relation eller ett fint hem?? En väninna ska väl kunna ta att man inte vill ha skor inomhus. Annars är hon inte en bra väninna kan man ju lika gärna säga!? | |
| lycopersicon | 2010-01-02 12:29 | |
![]() | Bitte: Om du läst från början så hade du sett att det är ett vitlackat askgolv. Ask är ett hårt träslag som är väldigt tåligt i jämförelse med andra parkettgolv. Men just stilettklackar är väl de flesta trägolv känsliga för? Dessutom eftersom det är vitlackat blir det rätt fula och synliga svarta streck efter klackar. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-02 12:32 | |
![]() | Ojoj så ett golv ska tåla vilken behandling som helst?? Finns inte en enda golv som gör det! Jag hade trägolv när jag bodde i hus och det blev mycket märken men mitt var olackad så jag la vatten på de märken som blev och vips så svällde det igen och blev fint:-) | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2010-01-02 12:33 | |
![]() | Men trots det så fick mina vänner inte ha skor på sig inne och framförallt inte skor med klackar. Och tro det eller ej men de är mina vänner än:-) | |
| golden | 2010-01-02 12:45 | |
![]() | alla golv är inte så förtjusta i klackar nej. då är det ju jättedumt att ha såna klackar på dessa golv. brukligt är att man frågar, om då man får ett nej kan man tillexempel ta ett annat par skor på sina fötter. | |
| mrperfect | 2010-01-02 12:57 | |
![]() | Jag kan inte gå utan skor för att fötterna är usla, jag har alltid med mig inneskor ifall man har snygga kläder och håller med pingiskillen om att man inte har kostym utan skor. Problemet med kombinationen stilettklackar och ljusa känsliga golv är väl något man borde tänkt på innan man lade in dem. jag har en gång köpt en ekparkett som jag hade i hallen, det var korkat gjort av mej, det var alldeles för repkänsligt. I fortsättningen så komer jag att använda golv som tål något. | |
| lycopersicon | 2010-01-02 13:05 | |
![]() | mrperfect: Ja det var dumt, jag borde i affären när jag valde golv tänkt att tänk om det den eller de gånger om året jag har fest eventuellt kommer någon som vill ha sina stilletklackar på sig inomhus. Bäst jag lägger en svart heltäckningsmatta. Måtte ingen av mina bekanta vara dammallergiker. | |