Spelrum
| Giraffen | 30 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 50 |
Mobilspel
| Pågående | 19 530 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Tinna | 2010-01-08 21:27 | |
![]() | Är väl dock lite svårare att logga in på datorn om man inte har lösenord (eller kan hacka sig in) ? | |
| rufs | 2010-01-09 00:08 | |
![]() | Tinna jag är en glömsk kvinna med ganska liten erfarenhet av datorer så i min dator finns alla lösenord på "kom ihåg mig" annars skulle jag snabbt inte ha ngt mer att göra än att sitta framme o försöka komma ihåg vilket lösenord som hör till vad =) Min kära man har fixat program där jag kan lägga in alla mina lösenord men men jag vet inte vilket lösen jag har dit så=) | |
| Kadgar | 2010-01-09 01:19 | |
![]() | @Tinna - Nej...det är i själva verket mycket enklare än att hacka på något annat sätt....men eftersom man oftast inte vill åt dina grejer utan bara datorn tar man bara bort hela ditt windows innan man kommer in i windows....Ett lite säkrare sätt kan vara att använda BIOS password (du trycker F12 eller dylikt under uppstart) för att välja lösenord där....går också att knäcka, men det är som sagt MYCKET knepigare | |
| konsult_is | 2010-01-09 08:51 | |
![]() | Tänk på att om du förutom stölden anmäler olaga dataintrång så blir det mer intressant för polien att jobba på frågan! Det brottet är allvarligare och om de inte tar fart då kontaktar du datainsektionen som från bilddagboken kan begära ut uppgifterna från ISP som har levererat ip. Har du tur är det en ComHem adress och inte en telia. Telia raderar uppgifterna inom 3 dagar på de dynamisk adresserna. Ingen amatörtjuv orkar byta mac adressen och genom att anmäla ett bredare perspektiv så spelar det ingen roll då man hittar inloggningarna | |
| Mr Mabini | 2010-01-09 13:38 | |
![]() | Tack för tipsen, ska försöka få tala med en något yngre och mer insatt polis. | |