Spelrum
Giraffen25
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
15
Inloggade40
Mobilspel
Pågående19 530

Forumkategorier

Användare Inlägg  
ölgubbe - Ej medlem längre2010-01-07 19:21
Antal inlägg: 120

Jag tycker iaf det är självklart att man håller sig så tyst som möjligt när man kollar på film, vare sig man är hemma eller på bio. Jag har betalat för att kolla och även höra filmen, inte dig och dina kompisar som tydligen tror att man får störa andra bara för ni också betalat..konstigt resonemang. Är det verkligen så svårt att visa hänsyn för andra människor i salongen? Det finns även de som är hörselskadade...
Att det ens ska behöva bli debatt om det är märkligt.

Satyra2010-01-07 19:22
Antal inlägg: 4561

Småpratande, fnissande var inte vad jag menade utan hysteriskt pratande, asgarvande och det inte bara punktvis utan i stort sett filmen igenom. Det är inte okej!
Och jo, jag tror faktiskt att det finns någon form av regel som säger att man inte ska störa på det viset. Har rent utav varit med om att bioföreståndaren kastat ut konstant babblande ungdomar, som inte sansat sig trots åtsägelser.

Minta2010-01-07 19:24
Antal inlägg: 20042

Yamma, det handlar väl inte om någon objektiv lag för sakens skull utan om att man kan bli störd av att människor pratar under en film. För min del får man prata, men inte för högt eller för mycket, det tar ju bort koncentrationen och nöjet med filmen. Vissa är dock alldeles för känsliga, en man sade till min son då 10 år en gång för att han åt ur en godispåse. Han prasslade inte särskilt mycket, och han blev jätteledsen av tillsägelsen.

potthuve - Ej medlem längre2010-01-07 19:25
Antal inlägg: 197

när någon pratar borde dom pausa filmen och den som pratade får ställa sig upp och tala om för hela salongen vad han/hon sa.

ölgubbe - Ej medlem längre2010-01-07 19:25

Klart man får reagera på filmen, såsom gråt, skratt och sånt.
Det inbegriper inte att man ropar ut saker som: "Nej! gå inte in där!", "fan va cool spark", "Vem är det där nu igen?" eller "jag har sett den här, det är mongot som är mördaren".
Mobilsamtal eller prat om din senaste dejt är också tämligen irriterande.

potthuve - Ej medlem längre2010-01-07 19:26

jag tycker inte man ska få reagera.

Yamma2010-01-07 19:26
Antal inlägg: 2285

Hur blir det om du vänder på resonemanget? Kan inte du visa hänsyn till de som vill prata lite om filmen med varandra?

Givetvis inte skrika eller lägga spoilers, det har en annan störningsfaktor... men jag funderar mest på varför det är så "självklart" att respekt bara gäller åt ett håll.

ölgubbe - Ej medlem längre2010-01-07 19:29

Man kan inte vända på det, yamma eftersom jag betalat för att se filmen i sin helhet(även höra alltså). Vill du babbla om det så hyr eller ladda ner istället. Det är nog knappast nån som störs av att jag INTE låter käften glabba under filmens gång. Givetvis kan man sitta och småsnacka med sin polare, men man kan faktiskt hålla ljudnivån låg. Eller måste man prata så att hela salongen hör?

Yamma2010-01-07 19:30

Det där kan du också vända på. Ladda ner filmen om du inte tål lite snack, jag har betalat för att få en trevlig upplevelse, vilket jag inte får om nån sitter och gnäller på mig då jag pratar lite med min vän.

Yamma2010-01-07 19:31

Och som jag sa innan, skrika eller lägga spoilers hör naturligtvis inte dit.

potthuve - Ej medlem längre2010-01-07 19:31

om jag inte kan få en trevlig upplevelse utan mona bongo-trummor då? jag har ju med betalat? om jag bara trummar på den ena?

potthuve - Ej medlem längre2010-01-07 19:32

*mina

Sangria2010-01-07 19:32
Antal inlägg: 504

Annars finns det sån där bio för mammor med bebisar. Där kan ju alla som gillar att prata och kommentera och hålla igång filmen igenom hålla på tillsammans med skrikande och jollrande bebbar.

Okreh2010-01-07 19:33
Antal inlägg: 193

Jag anser att det skall vara tyst omkring en när man ska se på film. Det gäller såväl som bio som hemma. Detta gör att jag har dragit ned på biobesöken, men istället investerade jag i en bra hemmabioanläggning för cirka 60.000 (dåvarande pris).

De få gånger jag numera går på bio, så blir det på udda dagar, udda tider. Senast jag var, besökte jag Avatar. Det var 6 pers i salongen! Då störde iaf ingen, även om jag såg innan att ett par hade med sig papperspåse med godis!

Ser på cirka 180 filmer om året enligt egenförd statistik (186st 2009, av dessa var 2st filmer på bio).

Man får acceptera varandra, det hör till vardagen, vill man absolut att det ska vara knäpptyst. Ja, då bör du stanna hemma eller göra som jag.

ölgubbe - Ej medlem längre2010-01-07 19:34

Yamma, har du verkligen så svårt att förstå, eller är du bara ute efter att diskutera in absurdum?
Men dåså, då kan vi alla snacka i mobiltelefon också under filmen.
Jag har svårt att tro att du skulle njuta av en film samtidigt som någon snackar konstant brevid dig, eller en bok med för den delen.

Om jag betalar över 100 spänn för att njuta av en film på bio så är det inte ditt skitsnack jag vill höra, utan just det jag betalat för.
Du betalar för att se filmen, snacka kan du göra gratis utanför biofrafen.
Därmed inte sagt att det ska vara tyst som i graven, men som med så mycket annat så får man ju tänka på alla andra i salongen och inte bara på sin egen glappande käft.

Sangria2010-01-07 19:35
Antal inlägg: 504

Yamma-så om man vill se en film i lugn och ro måste man vara olaglig och ladda ner den om man inte vill vänta tills den kommer på DVD?
Gud vad skönt att jag ändå aldrig går på bio. Jag orkar helt enkelt inte hålla mig vaken oavsett om det är en massa småungar som håller på eller det är knäpptyst.

ölgubbe - Ej medlem längre2010-01-07 19:36

Och som jag skrev innan så är det väl klart att man kan viska lite emellanåt, men det var väl knappast det som TS retade sig på antar jag.

potthuve - Ej medlem längre2010-01-07 19:37

lite svårt att sätta en luddig gräns där man får prata "lite" eftersom olika människor har olika uppfattning om vad "lite" och "lågt" är. "Helt tyst" fattar alla däremot... eller borde fatta iaf.

Yamma2010-01-07 19:40

Jag undrar ju vem det är som har svårt att förstå, när du säger samma sak som jag hela tiden. Att man får prata om det inte går till överdrift.

Som Okreh säger, man får respektera varandra. Jag vill kunna kommentera filmen som jag ser, utan gnällspikar.

Jag betalar för att få se en film som jag kan kommentera. Jag kan prata tystare än hemma för att respektera dig, men du får snällt respektera att jag tänker prata om den.

Yamma2010-01-07 19:40

Sangria, man kan ladda ner film lagligt. Mitt svar var dock riktat till ölgubbe som föreslog att jag skulle ladda ner en film istället för att gå på bio.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?