Spelrum
Giraffen0
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
2
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade2
Mobilspel
Pågående19 907

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Cover Me2010-10-13 19:40
Antal inlägg: 247

"Sen kan man inte operera bort brytningsfelen."
Jodå, det går så bra så.
www.perfektsyn.se/ve...re ras.html
www.memira.se/web/he...Dg odvmssCg

Cover Me2010-10-13 19:40
Antal inlägg: 247

Eller "operera" var ju att ta i förstås. Laser is da shit.

Guldplate2010-10-13 20:40
Antal inlägg: 1212

Då har den tekniken förbättrats sen jag var hos optikern senast. Vilket i och för sig var ett tag sen.

Tekniken dom använder sig av är ganska fascinerande. Att hyvla upp en flik i hornhinnan, vika undan den för att sen med laser polera den undre delen av hornhinnan och sen lägga tillbaka fliken.

Sitter och funderar på vilka marginaler dom har när dom jobbar med hornhinnor. =)

Delicious - Ej medlem längre2010-10-13 21:23
Antal inlägg: 11661

FS-LASIK gick ju även om man hade tunna hornhinnor. Kanske inte för tunna dock.
"FS LASIK är en vidareutveckling av den redan trygga LASIK-behandlingen. Metoden gör det möjligt för fler personer att genomgå en ögonlaserbehandling, eftersom även de med tunnare hornhinnor kan behandlas."

Incognito2010-10-13 21:36
Antal inlägg: 133

Jag kan absolut rekommendera operation. Jag opererade mig första dagen som LASEK utövades i Sverige för 20 år sesan på Norra Klara i Sthlm. Det gjorde ont i ett par dar efteråt, men jag har sett perfekt sen dess. Min son har använt den nya metoden (då man lyfter bort hornhinnan) och han är också nöjd. Det gjorde inte ont alls och han kunde köra bil samma dag. Även om det är dyrt så är det värt alla pengar. Känslan att vakna upp och se klart är obetalbar om man levt med glasögon/linser i hela sitt liv.

Delicious - Ej medlem längre2010-10-13 23:51
Antal inlägg: 11661

Det låter riktigt härligt att slippa de förbannade linserna och glasögonen.
Har kollat lite videos på YouTube och jag måste säga att det inte såg allt för hemskt ut. Fast jag är inte så äckelmagad heller.

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?