Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 482

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132010-01-19 05:34
Antal inlägg: 17542

Slumpen, ödet, livets gång - vad vet man om vad som styr.

Dock jag tror att det var rätt att vänta med att berätta, vad kunde de ha gjort så långt hemifrån -- själv skulle jag ha tyckt att det vore hemskt att vara fast långt borta och veta att en anhörig gått bort därhemma, bättre då att inget veta tills jag kom hem och kunde vara nära de andra i sorgen --- finnas på plats så att säga.

Beklagar sorgen.

Eiras - Ej medlem längre2010-01-19 07:38
Antal inlägg: 58

Vill börja med att beklaga TS sorg.
Det är aldrig lätt när någon närstående går bort...

Att mitt i det tvingas fatta beslut huruvida man ska berätta eller inte för nån som uppenbarligen varit i behov av avkoppling och lite "landsflykt" kan inte vara enkelt.
För mig är dock det hela väldigt enkelt val, jag hade tveklöst väntat tills personen ifråga kom hem igen.

Att få ett sånt här besked då du befinner dig i ett annat land kan göra mer skada än "nytta".
Förutom sorgen ska du hantera frustrationen att du mitt i allt detta inte kan vara på plats bland övriga sörjande.
Kanske hinner du gå in i ett depressionsliknande stadium innan en hemresa kan ordnas.

Varför?
Nä, det känns egoistiskt ur min synvinkel.
Låt personen som är på semester få ha sin semester...
Han/hon kan inget göra o det finns ingen anledning att vilja lätta på sin egna ångest genom att paja den.

Rätt beslut av kusinerna, enligt mig, mao.

När det gäller slumpen...så vette fasiken alltså...
Jag tror allt som sker, sker av en eller fler anledningar.
Kanske att detta väcker en medvetenhet för några kring er att ta tillvara på livet bättre, kanske binder detta samman paret som båda förlorade varsin bror under en semester...vem vet?

mrperfect2010-01-19 12:18
Antal inlägg: 11437

Självfallet är det slump, bland allting som händer i världen så måste det ju någon gång vara så att en del saker sker samtidigt utan att det finns någon koppling.

Comeon - Ej medlem längre2010-01-19 22:06
Antal inlägg: 456

Det här är helt sinnessjukt måste jag säga. Min pappas bror har kommit till sverige ikväll men vet inget än eftersom vi inte fått tag på honom än.
Men nu kom ännu ett dödsbud,,hans kvinna som han reser med som också förlorat sin bror har även nu förlorat sin brors fru som också avled 2 veckor efter sin man. Så deras besked när dom kommer hem är tre dödsbud:-(
Fan jag bryter ihop på skiten:-(

Visar sida: 1 2
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?