Spelrum
Giraffen27
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade51
Mobilspel
Pågående19 518

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nettan232010-01-22 10:20
Antal inlägg: 4086

Visst blir man avtrubbad, tror att det är människans sätt att orka leva, hade man öppnat upp för alla hemskheter hade man inte kommit ur sängen på morgonen.

swingmatism2010-01-22 10:44
Antal inlägg: 509

Visst är det hemskt, men det är å andra sidan så mycket annat också - varför uppmärksamma en liten incident? ...som dessutom rör sig om hundar.

Satyra2010-01-22 10:51
Antal inlägg: 4561

Att inte förstå vitsen med att man kan plocka ut EN hemsk händelse bland andra hemska och har rätt att uppröras och behov av att ventilera det hela är lika dumt som att tycka/känna att det händer ändå så jävla mycket tragiskt överallt så det är ingen mening att jag engagerar mig i någon liten del av alltet - och då istället välja att göra ingenting, någonstans överhuvudtaget. Så jävla dumt i mitt tycke!!

Om alla engagerar sig lite i NÅGOT av allt man upprörs över, så kanske ändå NÅGON (människa eller djur) blir lite mindre lidande någonstans!

Bar_Bara - Ej medlem längre2010-01-22 11:00
Antal inlägg: 51

Håller helt och fullt med dig Satyra!

Fattar inte varför TS ska bli ifrågasatt och varför ämnet måste jämföras med andra hemskheter.

LisaLong2010-01-22 11:22
Antal inlägg: 2725

Ja FY FAN!!!!! rent utsagt, honom skulle jag vilja "ta hand om"

LisaLong2010-01-22 11:24
Antal inlägg: 2725

olgaviktoria HUR kan du tycka det är VÄRRE??? Konstig syn vissa har på oskyldiga djur kontra medvetande människor

Scarpetta - Ej medlem längre2010-01-22 11:24
Antal inlägg: 1154

Den/de som gjorde detta, borde själva lämnas ute i kylan för att frysa ihjäl.

ViktorWig2010-01-22 11:47
Antal inlägg: 442

Lägg upp en ny forumskategori.

"Kommentera artiklarfliken".

Jag personligen vill veta vad det rör sig om i texten inte klicka på en länk för att sedan veta vad det rör sig om.

Minta2010-01-22 12:10
Antal inlägg: 20042

Frågeställningen kan vara: varför tycker en del att djur inte har förmåga till lidande, eller att det lidandet inte spelar någon roll för människor står högre och är mer värda? Det är ju ingen objektiv sanning, bara något vi bestämt.

BOoniTA2010-01-22 13:08
Antal inlägg: 1

Är det inte viktigt att uppmärksamma djurplågeri?
Argument så som att det finns så mycket andra
grymheter håller väl inte?

Då struntar vi i att diskutera mordbränder för de är ju värre med naturkatastrofen på Haiti, och varför diskutera Engla mordet när så många barn dör i Irak kriget?

När det finns trådar som "småsaker du irriterar dig på" Kan det väl finnas en om djurplågeri? Är man inte intresserad av det ämnet behöver man väl inte läsa tråden?

När man går in i en tråd om 6 valpar som lämnats att frysa ihjäl där tre faktiskt dött och man skriver "Gäsp", kunde man nog använt sin tid till något bättre!!!

tattarfinkel2010-01-22 13:09
Antal inlägg: 1611

Om man är så illa tvungen att avliva ett djur varför inte göra det på ett humant sätt? Fy f*n för djurplågeri.

klobba2 - Ej medlem längre2010-01-22 18:58
Antal inlägg: 2332

Alla som tagit del av historien, har läst det i en av sveriges största kvällstidningar!
Då är väl dådet uppmärksammat??
Personligen berörs jag inte över huvud taget.
Däremot blir jag förbluffad över att det finns människor som reagerar så häftigt.
Djurplågeri har väl ältats nog i andra trådar?
och vart går gränsen för djurplågeri? Slakt? jakt?
All djurhållning av tamdjur?

teamgrens2010-01-22 19:13
Antal inlägg: 763

så det är djurplågeri av mig att ha två katter, som enligt min meningen har ett fantastiskt bra liv?
Djurplågeri är väl när ett djur lider och det lidandet är skapat av människan?
Då behöver inte jakt eller slakt vara djurplågeri.

Skaffar man djur så har man ett ansvar helt enkelt. Kan man inte behålla dem av någon anledning så löser man det på ett sätt där djuret inte straffas och lider i onödan.

catta652010-01-22 19:24
Antal inlägg: 143

Djurplågeri finns, tyvärr. Och det är nog så att det är människor utan empati som behandlar sina djur på det sättet. Frågan är om de människorna ha empati för något? Djuren måste få en högre status och kanske ska man också registrera dem så som man gjorde förr med hundar och dessutom få betala en avgift för det för att man ska slippa sånt. (om det nu hjälper?) Det är bedrövligt att sådant händer, men inget som är sällsynt. Vi kanske skulle ha som i USA, en djurpolis.
Håller dessutom med det som någon ovan skrev...gillar man inte tråden, behöver man inte gå in och kommentera den med någon ynklig kommentar bara för att man ska synas.

Stubin2010-01-22 19:38
Antal inlägg: 337

Vidrigt att någon kan göra så här med oskyldiga djur. Min åsikt är att om man inte kan ta hand om ett djur så ska man inte skaffa dom heller. Har man inte råd med veterinärkostnader, valpar och deras veterinärkostnader så ska man heller inte skaffa hund. Och dessa personer är mindre värd än skiten under mina skor!

R-M2010-01-22 22:52
Antal inlägg: 265

Tråden startades nog p.g.a att han blev upprörd,och det blir vi flesta av sådant...Spelar ju ingen roll vilken dags/kvälls tidning man slår upp så fylls man med en massa skit...Avskyr djurplågeri och all annan terror(barn,kvinnor, män o djur),så reagerar de flesta..Vilket är en normal reaktion..Jakt hör väl inte hit i denna tråden Klobba,starta en ny så ska vi snacka det också:-)

R-M2010-01-22 22:53
Antal inlägg: 265

haha...ja nu enade jag ju inte att barn,kvinnor,män och djur är terror..;-) Tror ni förstår...:-)

lovemercury2010-01-22 23:16
Antal inlägg: 55

funderar mer och mer på att bli vegetarian. Skämms fan över att vara människa

ViktorWig2010-01-22 23:24
Antal inlägg: 442

Ja vet inte riktigt, men Tommy ville veta hur man kan göra så här.

Det finns många trådar här som e piskade att hålla sig till ämnet. Så håll er till Tommys fråga tycker jag!

Det kanske inte finns så mycket att diskutera då??? Om det nu inte finns någon djurplågare där ute som vill ge en förklaring här på forumet???

De va det jag menade med mitt tidigare inlägg, skriv och formulera din fråga ordentligt istället för att länka till en artikel.

Perpersa - Ej medlem längre2010-01-22 23:29
Antal inlägg: 2193

Jag antar att tråden är okej. Trådrubriken är dock komplett felaktig.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?